Gå til innhold

Og hvor var du da vannet gikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lå jeg på føden og nærmet meg 8 cm.

Skrevet

Med første var jeg på do på sykehuset, med andre var jeg hjemme og hadde nettopp vært på do da det ble meget vått i truso mi :o)

Skrevet

Samme her, var på føden, hadde 9 cm tror jeg da.

Skrevet

Første gangen var jeg på do, men da var det bare bittelitt som kom:)

 

I andre svangerskapet satt jeg i bilen, og der fosset det virkelig;)

Skrevet

Første gang tok jm det i senga på føden.

 

Andre gang lå jeg å sov hjemme i senga mi.

 

Tredje gang gikk mens jeg holdt på å bli ferdig med noe i gamlehuset (på flyttefot).

Skrevet

Lå med full åpning på føden når jm tok vannet.

Skrevet

Hjemme i sengen. Kastet meg på gulvet og slapp vannet på den stakkars hunden som sov der.

Skrevet

Lå på føden... det gikk når jeg var mellom åtte cm og full åpning en gang... jeg lå og slumret proppfull av epidural :-)

Skrevet

Lå på føden. Jordmor tok vannet for å sette fødselen ordentlig i gang, hadde 3 cm. åpning.

Skrevet

Med nr fire hørte jeg et høyt knepp mens jeg lå i sengen hjemme. Ante noe var på gang, kastet meg ut av senga og løp ned trappa. Rakk ikke inn på badet, det fosset ut nede i gangen - hadde en ekkel, grønn farge.

 

Med de andre har jeg hatt vannavgangrundt 6 til 8 cm og to av tre ganger har de tatt vannet..

 

Håper på vannavgang hjemme denne gangen også. Definitivt den beste start på fødselen..

Skrevet

På føden for å sette fart på riene etter et par dager med 3 cm åpning og modningsrier... :)

Skrevet

Satt i sofaen, fikk en litt rar følelse i magen, reiste meg opp. Kom litt vann for hvert skritt, så fossa det ut på badegulvet. Ingen tegn før det skjedde, nesten 5 uker før termin.

Skrevet

Lå i badekaret på fødestuen.

Skrevet

På en flyplass i Hamburg på vei hjem. Jeg gikk på flyet og 4 timer etter å ha landet i Oslo kom babyen til verden. Heldigvis hadde jeg skift i håndbagasjen.

Skrevet

Lå hjemme i senga da det plutselig fosset ut klokka 7 på morran 1. juledag. 3 uker før termin...

Skrevet

På vei mot soverommet for å prøve om sex virkelig setter igang fødselen.

Kom aldri så langt ;-)

Skrevet

Første barnet: På føden. Andre barnet: Hjemme i senga (ikke mye vann).

Skrevet

I fødesenga, alle gangene, de tok vannet på alle tre...

Skrevet

Med førstemann var jeg i gangen på vei fra soverommet til badet, plask..

 

Med andremann hadde jeg akkurat kommet inn på sykehuset og jordmor ville bare sjekke hvor langt jeg var kommet for å vurdere om jeg måtte rett på fødestue eller ikke. Ble lagt på en undersøkelsesbenk og jordmor konstaterte 8 cm åpning og vannet gikk samtidig med et smell. Klærne mine, benken, gulvet og veggen bak benken ble kliss blaut.

 

Med tredjemann tok gynekologen vannet på sykehuset for å få fortgang i fødselen.

 

Med fjerde hørte jeg et "knepp" da jeg hostet og da jeg reiste meg fra senge rant vannet nedover bena mine og utover gulvet. 5 dager før planlagt keisersnitt, så da ble det hastesnitt i steden..

Skrevet

I fødesenga, ca kvarter før snuppa var ute:)

Skrevet

Var på ferietur, og vannet gikk på badet på hotellrommet. 2mnd før termin

Skrevet

hva gjør dere når vannet går, hvis det er en stund før termin og hode ikke har festet seg?

må man da ringe ambulansen?

Skrevet

Hei.

Dersom vannet går så ringer du føden, uansett om det er før/etter termin, eller hodet festet eller ei. Også avgjør de hvorvidt det skal sendes ambulanse eller ei.

Lykke til

Skrevet

På vei til å hente mat på føden;)

sa til sambo...endten tisser jeg på eller så gikk vannet...jo mere jeg bevegde på jo mere vann kom...så satt jeg meg på do og der kom resten gitt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...