Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 hver gang jeg skal ta heisen (særlig ved jb.torget og oslocity) er det selvfølgelig kø. så venter jeg på min tur da. og når det blir min tur prøver alle disse kjerringene med barnevogn å skynde seg i heisen og stå sånn at jeg ikke får plass. også ser de stygt på meg som om de eier heisen. en gang var det bare en som skulle ta heisen og det var masse plass. hun gikk inn først og stilte seg midt i veien for å vise at jeg ikke får lov å komme inn. jeg måtte be henne flytte seg, da hun hadde masse plass, så sa hun at jeg kunne ta rulletrappa. freklke kjerring. JEG HAR HØYDESKREKK. kan ikke ta rulletrappa, særlig ikke når jeg er svimmel og gravid. blir svimmel bare jeg ser trappa. slutt å kommentere folk uten barnevogn i heisen!!!! dere eier ikke heisen. alle som har stått i kø har rett til å ta det når det er deres tur.
Julie- Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Fordi det står noe med at funksjonshemmede og barnevogner er prioritert i heisen:) OG, det er kjedelig å stå ved heisen og se at den går opp og ned fem ganger med late personer før man selv kommer inn:P Så blir man så lei.. at det desverre går utover slike som deg, som faktisk har et behov for å ta heis.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Heisen på Oslo city er jo i glass... Noen med høydeskrekk ville hatt problemer med å ta den. Så det så... Jeg kommenterer ikke personer som tisynelatende ikke trenger å ta heisen, men jeg tenker da mitt.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 ikke alle funksjonhemminger man kan se med øye. skulle ønske folk var mindre fordomsfulle.
*toppris* Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 selv syns jeg at gravide og eldre er med under prioriteringen av heisen.. men da vanlige folk blir nok litt dømt ja.. stygt å si, men slik er det bare... desverre... spes ungdommer... det har hendt jeg har sagt rett ut til 15-16 åringer at de kan ta rulletrappen... (da har det vært vognkø og ungdommer har okkupert heisen) *argh*
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 det er veldig annerledes å stå på en plate som er lukket rundt og går ned enn å ta trapper som går ned så fort, gjør deg svimmel og folk som "dytter" deg.. eller det føles sånn da hvis jeg står ved trappa. at noen dytter meg. har prøvd å ta det, holde i typen og ikke se ned. det går bare ikke.
Julie- Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Det er klart at man ikke kan se alle funksjonshemninger, og jeg er fult klar over at angst/fobier også er en form for funksjonshemning i den grad man trenger å ta heis. MEN, noen ganger kan man likevel "se litt gjennom," f.eks når det er ungdomsgrupper osv (ja, vet at de også kan ha høydeskrekk,men dere skjønner hva jeg mener). Det er forferdelig slitsomt å være på kjøpesenter med barnevogn når man må vente en halvtime på heisen hver gang fordi mennesker uten "grunn" må bruke heis; de har tross alt et valg. Trappa med barnevogn derimot, den er verre..
Miss Misantrop Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Helt utrolig at noen tror de kan gjøre seg til dommer over hvem som har mest behov for heis. Skjønner ikke at folk med barnevogn kan vente på tur som alle andre,
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Jeg må bruke heis grunnet funksjonsmning men det er ikke alle som kan se det...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #10 Skrevet 17. juli 2009 Halloa?? Er det mulig? Tenker dere virkelig så mye stygt om de som tar heis uten vogn og som ser unge og friske ut.. Jeg hater å ta heis, og tar det kun hvis jeg må og hvis jeg har vogn med,ellers tar jeg aldri. Men ville aldri falle meg inn å tenke noe som helst om andre som tar heis. Forresten så har jeg ei imin vennekrets som har sliter med store smerter, du kan ikke se det på henne men hun får store smerter av å gå...ser ung og frisk ut likevel...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #11 Skrevet 17. juli 2009 Høydeskrekk? Det er da like høyt selv om du tar heisen. 3. etasje blir ikke noe nærmere 1. etasje selv om du tar heisen!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #13 Skrevet 17. juli 2009 Heisen på Oslo City er det noe spesielt med fordi den ALLTID er full av fnisete fjortisjenter, store venninnegjenger hvor en har barnevogn osv osv. Står man på toppen med vogn, så er det bare å gi opp med en gang fordi heisen ofte kommer full opp, med folk som egentlig skal ned. Disset gjengene med folk som tar heisen ser jeg stygt på, for sannsynligheten for at alle har høydeskrekk eller skjulte funksjonshemminger er ytterst liten. Jeg har også spurt flere på 13-14-15år som står og venter når det er mange med vogn der om de kanskje kan ta rulletrappa i stedet for og da pleier de fleste å smile og si at det kan de selvfølgelig når jeg spør på fin måte, ikke bare sier surt at "kan ikke dere ta trappa". Folk som står alene og venter på heisen, spesielt hvis de er gravide ville det aldri fallt meg inn å ikke slippe inn i heisen hvis det var plass. Da ville jeg gått ut fra at de hadde en grunn til at de ikke ville ta rulletrappa. Til de som kommenterer at det er vel ikke noe bedre å ta en glassheis enn en rulletrapp når man har høydeskrekk, så er det snakk om å velge det beste av to onder og da er det uten tvil det beste å ta en heis og velge å ikke se ut gjennom veggene i den retningen det er 3etasjer ned.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 Høydeskrekk for å ta rulletrapp?? Tror det bare er unnskyldning fordi du fikk en reaksjon fra en (som trenger heisen mer enn du).
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #15 Skrevet 17. juli 2009 Hvorfor kan ikke alle vente på tur? Noen har en vond rygg, noen har det travelt, noen har angst. Noen bare foretrekker heis. Det blir din tur.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #16 Skrevet 17. juli 2009 alle er ikke like sleipe som deg som trenger å finne på unnskyldninger for det de gjør. tror du selv har latet som så mange ganger for å få det du ville at du tror alle er som deg.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #17 Skrevet 17. juli 2009 Gå vanlig trapp da! Barnevogner og rullestoler blir prioritert.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #18 Skrevet 17. juli 2009 22.40: Jeg ser ikke på meg selv som sleip. Har selv sinnsykt høydeskrekk, men klare da å ta rulletrappa fordet. La nå heller de som trenger heisen mer enn meg, få ta det. Vet veldig godt åssen de heisene på city. Har selv vært høygravid, men tok rulletrappa fordet. Ingen problemer der. Trenger ikke å GÅ i trappa, men du kommer deg opp uten anstrenge deg. Bare en dum unnskyldning, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #19 Skrevet 17. juli 2009 Vel, jeg er en av de som irriterer meg grønn når tilsynelatende friske mennesker tar opp plassen i heisen. Jeg har jo som regel med meg barnet mitt på kjøpesenter o.l, og han sitter dessverre i rullestol. Vi har ikke noe valg, vi kan faktisk ikke ta rulletrapp eller lignende. Da han var så liten så han satt i vanlig barnevogn brukte vi aldri heis, det var ikke noe problem å ta vognen i rulletrappa eller "hoppe" opp en vanlig trapp. Men nå har han da altså en elektrisk rullestol som veier nærmere 200 kilo.Og det er ikke en jævel som tar hensyn. De presser seg forbi oss fordi vi bruker litt tid, har nesten aldri opplevd at noen holder døra for oss og ser bare dumt på oss når strever med små hverdagslige ting. Så, unnskyld meg, men jeg klarer faktisk ikke å ha medynk med en som faktisk har ben å gå på, som faktisk har et valg og et alternativ.Hva gjør du hvis heisen står? Da er jeg sikker på at du tar trappen. Vel, vi kan ikke det vi. Klart alle har rett til å bruke heisen, men det er faktisk ikke for mye å be om at de som virkelig trenger den blir prioritert.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #20 Skrevet 17. juli 2009 hvor er trappa i oslocity egentlig? trappa fra jbtorget tar jo lengre tid å gå enn å vente i kø for heis. hvorfor kan ikke de med barnevogn ta den andre veien ved siden av trappene da? der er det faktisk mulig å trille opp. da er ingen som egentlig trenger det når de kan trille ut. særlig midt i vinteren da trappene er frosne. hvorfor skal de med synlig funksjonshemming og barnevogn bli prioritert overfor meg som trenger heisen like mye og faktisk har stått der lengre enn de? hvor er trappa fra stortinget til grensen? tror dere det er så gøy å vente på heisen i stortinger for eksempel og når du er i den må du bare holde pusten for DET LUKTER PISS!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #21 Skrevet 17. juli 2009 så alle skal være som deg? fordi at du kan, så skal alle andre også kunne?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #22 Skrevet 17. juli 2009 Enig med deg 22.56. Vi som kan ta trappa, kan godt gjøre det. Men syns de kunne gjøre noe med de heisene. For det er helt håpløs, hvertfall i helgene og på ettermiddag, når senteret er fulle av folk.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #23 Skrevet 17. juli 2009 Hva feiler det folk som ikke klarer å vente på sin tur eller som må kommentere folk som tilsynelatende ikke har noen grunn til å ta heisen? Lurer nå jeg på...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #24 Skrevet 17. juli 2009 er det virkelig mulig å ha så høydeskrekk at man ikke kan ta rulletrappa? Kan ikke tro at du har så sinnsykt høydeskrekk, hi.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #25 Skrevet 17. juli 2009 hvis heisen står tar jeg heisen på H&M, mye tregere... men gjør jobben. hva gjør du hvis heisen står? hvis heisen ikke fungerer en plass og eneste utgang er rulletrapp tar jeg kontakt med vaktene og forklarer, da viser de meg den vanlige trappa, men engang var jeg på H&M i sentrum og heisen stoppet og jeg kunne ikke komme meg ned igjen og det var heller ikke noe trapp, da måtte selgeren følge meg ut gjennom den heisen de bruker for varer. tror du det er så enkelt å måtte gå rundt og forklare fobien sin til hver enkelt? du slipper i det minste å forklare hvorfor du ikke kan ta rulletrapp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå