Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #26 Skrevet 17. juli 2009 Herregud. Jeg har aldri sagt at "gamle" mødre "kun" gir ungene sine enkle vakre navn. Jeg sa det var en klar sammenheng her og det er det forsket ganske mye på. Det er alltid så morsomt med folk som skal gå imot forskning og si "Jeg kjenner ei på 90 som kalte ungen sin Ruebella Krusifiksia", som om det beviser noe. Jeg sier ikke til deg at du ikke skal være ung mor, jeg har ingenting imot unge mødre, men jeg syns du er fryktelig umoden når du går sånn i forsvar. Hadde jeg skrevet "Navnet er dritstygt" hadde du neppe reagert på samme måten.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #27 Skrevet 17. juli 2009 nei, da hadde jeg ikke reager fordi det hadde med saken å gjøre...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #28 Skrevet 17. juli 2009 Eh, du må ha seriøse tolkningsproblemer. Jeg syns navnet skriker ung og romantisk mor - jeg syns ikke det er "dritstygt" men jeg syns det er et barnslig og fjollete navn. At jeg syns det tyder på det betyr ikke at jeg går løs på deg som ung mor. Men du har brukt de siste innleggene på å forsvare din rolle som ung mor og det er slitsomt.
Mamma til snart 4 Skrevet 17. juli 2009 #29 Skrevet 17. juli 2009 Nå er jeg en 88 mod, også en såkalt ungmor vil jeg tro;) men må si meg litt enig med hun andre her Caviro89, jeg tror at vi "unge" velger eller tenker på litt andre navn enn va en eldre kanskje hadde tenkt. ser bare på de unge da alt i fra 18-25 her som jeg bor, som har så mange løgne navn på barna sine, kan ikke uttale halv parten engang. Jeg var innpå mange selv, men glad jeg valgte ett navn som barnet har det lettere med enn ett ukjent navn. når jeg hører Lilly Belle, så passer de liksom ikke sammen i mitt hodet, passer ikke når en skal uttale det, mens Lilly Sofie feks klinger mer;)) Vi venter gutt nå, når jeg sa til min mor at gutten skal hete Leander, så holdt hun på å dette om, men mye pga at hun aldri hadde hørt navnet før, nå er det helt naturlig for henne siden hun har hørt det mer. Når vi skulle døpe jenta vår så måtte jeg sjekke om hun fikk døpes med det navnet å det er mange navn du ikke kommer så langt med faktisk;))
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #30 Skrevet 17. juli 2009 Trykket litt for tidlig. Du henger deg skikkelig opp i det med "ung mor" - hadde det vært bedre for deg om jeg skrev umoden mor? Er du veldig usikker på det å være ung mor?
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #31 Skrevet 17. juli 2009 nå kaster jeg meg på bølgen å er litt 14 år her'! jeg syns det er slitsomt at jeg har kastet bort de siste 2 timene på tull når jeg egentlig var ferdig med ditt innlegg.. det er jo du som må gnage på benet til det ikke er mer kjøtt igjen! nå ble jeg barnslig og du vant den biten;) happy? nå kan vi holde opp? din mening ligger ikke til grunn for dette like vel:)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #32 Skrevet 17. juli 2009 Jeg forstår ikke hvorfor du har kastet bort de 2 siste timene dine på det. Det er jo bare å ikke svare mer. Jeg har ikke prøvd å vinne noe.. Trist at du ser på det som noe sånt....
Snuppa! Skrevet 17. juli 2009 #33 Skrevet 17. juli 2009 Belle syns jeg blir litt barnslig. Men hun trenger ikke å bruke det selv da om hun ikke liker det, da bruker hun vel bare Lilly. Må legge til at Bella er favorittnavnet til min 4 år gamle datter.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #34 Skrevet 17. juli 2009 joda, vist velger unge foreldre også rare navn, det har ikke jeg sagt, men en kan ikke vite alder på mor eller far ut ifra barnets navn... har mange snåle navn her og, skal ikke si imot på det! selv er jeg bevisst på at jeg ikke vil ha "liste-navn" på mitt barn, kun fordi det er så mange andre som har disse navnene. mange er fine og andre er ikke like fine i mine ører.. så jeg vil ha et gammelt navn som fungerer på norsk og engelsk. Lilly heter tippoldemor og oppkalling liker jeg, da får navnene litt mer mening:) men vil også ha dobbelt navn, der ett navn vil bli brukt til hverdags:) så lilly-belle uttalt "lillybell" er et av maange alternativer for oss, har fortsatt laaang tid på å velge, og dette var det mest spesielle og da måtte jeg bare høre her:)
Gjest I og lillegutt Skrevet 17. juli 2009 #35 Skrevet 17. juli 2009 Lilly er fint. Belle er fint. Men ikke ilag. Blir litt for urealistisk for meg altså.. Minner meg om Hollywood. Jøss, hvorfor henger du deg opp i at noen tyder navnet som ung mor aktig? Føler du deg truffet? Eller har du bare et sykt behov for å vise folk at du duger selv om du er ung? Hva er egentlig grunnen? Jeg (og flere som har svart deg) er såkalt ung mor selv. Når du spør om hva folk synes om et navn så burde du tåle å høre at noen ikke liker det. Å forresten, synes du det er fint så hvorfor bry seg om hva andre mener.. Jeg har aldri spurt folk hva jeg synes om navnet til sønnen min, nettopp fordi jeg driter i det.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #36 Skrevet 17. juli 2009 at jeg er ung bryr ikke jeg meg om, men å indirekte si at "dette er et typisk ung mor-navn" syns jeg er er teit... jeg lurte på hvilken "bås" det kom til å havne i.. om hun som 17åring har et navn som settes i sammenheng med blåfilm-bransjen, eller om det er en sukkersøt bortskjemt rosa prinsesse, eller om det er en tømmerhugger med HELT feil navn liksom... men greit nok at det om 30år tilsier "jeg har en ung mor" så er jo ikke det nødvendigvis negativt:) hehe.. men NOK om ung mor... ingen som kan gjøre noe med det likevel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå