Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Litt for barnslig og keitete. Lily er ok men jeg syns begge deler tyder på ung romantisk mor.
♥2 små gull♥ Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Litt vel preget av såpeserier etter min mening. Lilly er søtt. Litt voldsomt med Belle i tillegg.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Jeg synes det høres litt Hollywood aktig ut. Men begge navnene er fine hver for seg.
Lykke X 4 Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Fint! Liker det da det er litt spesielt! Lily-Belle er en in alternativ skrivemåte
Lykke X 4 Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Fin ikke in. Tull og tøys at det høres ut som et navn en såkalt ung mor ville gitt barnet sitt.... er nå det også noe!? Jeg har uvanlige navn på alle mine barn, leter etter et helt spesielt jentenavn nå og jeg er 30..... Igjen, flott navn hi!
Mamma til snart 4 Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Off det var stygt synes jeg, hadde aldri valgt det navnet, men Lilly er fint;)
eggstokk Skrevet 17. juli 2009 #10 Skrevet 17. juli 2009 Enig med de fleste som har kommentert. Ikke noe navn jeg ville valgt. Får også inntrykk av en ung mor, som har lest litt for mye Se og Hør og sett på navnene til ungene i Hollywood. Ikke vondt ment, men det er de assosiasjonene navnet gir meg.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 17. juli 2009 #11 Skrevet 17. juli 2009 Jeg syns det var både stilig og orginalt. Ikke min type navn, men det var kjempetøft! Syns både Lilly og Belle er altfor sukkersøt for seg selv, mens Lilly-Belle ble litt tøffere, faktisk. Det er jo litt kjendis-aktig, i samme gate som Poppy-Honey, men gjør det noe da. Det er jo så mange forskjellige retninger innenfor navnetrendene nå. Jeg missliker strekt norrøne navn som Trym, Loke, Brage o.l. men tror jo ikke av den grunn av deres foreldre tror på den gamle gudetroen, og er for blodhevn...
Lylja Skrevet 17. juli 2009 #12 Skrevet 17. juli 2009 Høres ut som et Barbie navn, synes jeg. Egentlig lurer jeg på om det er så smart at gravide eller mødre i ammetåka skal bestemme navn på barna sine..;-)( Snakker da av egen erfaring. Min sønn har så langt navn at jeg selv har begynt å synes at det er komisk...)
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2009 haha, ung og romantisk faktisk... hvor fikk du det fra? ung ja, men for alt du vet kunne jeg vært en hardbarka emo eller en traust bonde... så du skal ikke dømme ut fra alder...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 Nå VET jeg jo at du er ung når du svarer sånn. Jeg sa at navnet ga meg assosiasjonen "ung romantisk mor" - jeg sa ikke at DU var ung.. Men det ser jeg jo nå
Lykke X 4 Skrevet 17. juli 2009 #16 Skrevet 17. juli 2009 Synes enkelte av dere kommer med direkte ekle og usaklige svar til denne mammaen med at dere refererer til ung mor og navnevalg deretter. Synes egentlig det sier mer om dere enn henne....
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2009 det viser jo også på nicket da..
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 17. juli 2009 tar egentlig ikke til meg slike ting, det er for langt unna virkeligheten til at det sku gå innpå meg:) måtte egentlig le litt, det er så mange som skal kommentere uviktige ting som ikke blir spurt om.. men dem om det:) tusen takk for støtten musipusi:)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #19 Skrevet 17. juli 2009 Ikke for å dra det så mye lenger, men ingen har hakket på denne mammaen, bare svart hva vi syntes om navnet og hva slags assosiasjoner det ga oss.. Men det er tydeligvis ikke lov....
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 17. juli 2009 #20 Skrevet 17. juli 2009 Rett og slett et grusomt stygt navn, synes jeg.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #21 Skrevet 17. juli 2009 jo, men spørsmålet var ikke hva dette navnet sa om meg som mor, OM vi skulle velge dette... det var det du svarte på, ikke det det ble spurt om...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #22 Skrevet 17. juli 2009 Nei, da har du tolkningsproblemer. Jeg sa at navnet ga meg assosiasjoner om romantisk ung mor. Ikke at DU var ung mor. Om du hadde hett caviro67 hadde jeg ment det samme.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 17. juli 2009 "Litt for barnslig og keitete. Lily er ok men jeg syns begge deler TYDER på ung romantisk mor. Mylian&A.V+2til:-))" kan vel ikke lese noe om assosiasjoner ut av dette, men om du mener det nå, så kan jeg godta det. Foreldrenes alder har jo ingen ting å si på hvor stygge navn en velger på barna sine. og meningen din i seg selv er grei, men det var litt usaklig... kunne gjerne komt fra ei som ikke hadde så mange år på rumpen selv...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. juli 2009 #24 Skrevet 17. juli 2009 Kan du fortelle meg hva i setningen min som kaller deg ung mor? Jeg syns navnet tyder på ung romantisk mor. Det er verken usaklig eller ubehøvlet. Det betyr bare at det er det jeg tenker når jeg hører navnet. Og jo, det er en klar statistisk og sosiologisk sammenheng mellom mors alder, bakgrunn, utdanning etc og navnevalg. Jeg syns det er interessant at du mener at meningen min er "grei" men "usaklig" - det er meg bekjent to ting man ikke kan være sånn på en gang - og det er ikke usaklig å ikke like et navn. Men jeg ser du skal forsvare deg fordi du tydeligvis følte deg støtt av kommentaren om ung mor. Beklager for det, men nå virker du bare enda yngre og paranoid.
respektatauten Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 17. juli 2009 så du mener gammle mødre kaller ungene sine kunn enkle vakre navn?? det er tull og tøys!! noen av de mest sjokkerende navnevalgene her i traktene kommer fra eldre foreldre, da forelsempel ei på 3 år med 3 heftige fornavn og dobbelt etternavn, foreldrene er godt over 40, har høy utdanning og det er ingenting som står på.. grei og usakelig i samme setning går fint, "det var et usakelig utsagn, men det er greit, fordi det bare er en mening" og ikke noe mer... ja, jeg er en ung mor, og ville ikke hatt det på noen annen måte! og det står jeg for, og det plager meg ikke at det er slik. er langt fra paranoid, hadde egentlig avsluttet ditt innlegg etter 20.11.. det var du som måtte komme innpå det igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå