Gå til innhold

Flere som reagerer på at bf røyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er faktisk veldig imot røyk, men er totalt uenig i HI sine argumenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, ikke en bra ting....

Men vet du hva som er en verre ting?

En patetisk kjærring som desperat holder sin datter med alt hun har, og nekter tilogmed bf å knytte seg til henne! Om han sluttet å røyke kan jeg love deg at du finner noe annet.... Vet du hvorfor??? Fordi du er en egoistisk liten kontroll freak, som sansynligvis ikke er serlig gammel.

OG, en ting er at du straffer bf for gud-veit-hva, men hva har din lille datter gjort som er så forfedelig ille at hun ikke fortjener en pappa??

En dag, kjære du kommer du till å angre bittert om du ikke øyeblikkelig tar deg sammen, for den det virkelig går utover er den uskyldige lille, og en dag vill hun og se hva du har gjort mot henne!

Nei, kan du velge er ikke røyk ønskelig, men til info foreldre rett og ansvar er to forskjellige ting, dvs Du kan IKKE bestemme over pappaen og hvordan han gjør ting så lenge han ikke skader barnet ditt. Han kan og ta hardt igjen, bl.annet nekte deg pass til henne om du vill på ferie. Dere vill alle tjene på et godt forrhold og gjensidig respekt for om dere er sammen eller ei er dere foreldre sammen!

SKJERP DEG KVINNE

Skrevet

Dette handler jo ikke om røyk. Det handler om en mor som misbruker makten sin og nyter det. Lager en masse bråk med en dårlig unnskyldning som alle med en viss hjerne forstår bare er tull. Dette handler om helt andre ting som du må ta tak i.

Skrevet

Hei.

Jeg regner med du er den som la inn innlegget igår ang barnefaren som bare hadde besøkt datteren 5-6 ganger på 1 mnd. Jeg er den første anonyme som svarte deg og jeg må si jeg blir litt oppgitt når jeg nå leser dette innlegget. For å ta det først; jeg røyker ikke selv men er Xstorrøyker, og sikkert av de som blir sett på litt hysteriske ang røyk og barn;) Likevel vil jeg si at jeg syns du håndterer saken helt feil, og i det andre innlegget kom det heller ikke frem at bf hadde vært på ferie. Noe som igjen betyr at han ikke har vært å sett datteren så lite;) Jeg syns du kan ta opp det du føler ang røykingen og lukten men det er fint lite mer du kan gjøre. Jeg er enig i at en kan vaske fingre før en begynner plukke et spebarn i ansiktet, men det gjelder for ikkerøykere også. Om du legger det frem på en skikkelig måte kan jeg ikke skjønne at han ikke tar det til ettertanke. Å vise makt på den måten å nekte han holde datteren kan nok være en av grunnene bak det som du mener er sjeldne besøk. Tror sjansen er større for at han tar hensyn om du legger det frem på en måte som kan gi han en følelse av å bli hørt og respektert som far!

Skrevet

Du har ikke lov å nekte ham å holde henne, så enkelt er det. Du eier henne ikke. Hun er like mye hans som din.

Og nei, jeg røyker ikke

Skrevet

Her tror jeg du har fått svar fra absolutt alle idiotene som finnes inne på dette forumet !

Men selvfølgelig lar du deg ikke provosere av røykende, illeluktende, dumme tøyter som synes det er helt ok at bf omtrent blåser røyk på ungen !

Skrevet

Jeg blir mer og mer oppgitt over mødre som tror de eier barna sine, og tror de kan bestemme alt over far til barnet, Spesielt etter at forholdet er over.

HI, du har rett og slett ikke mye du skulle ha sagt. Greit du sier fra til han, men så lenge det kun er røukLUKT du reagerer på, synes jeg du går for langt i mafiametodene dine. Du beskytter ikke barnet ditt. Du tar fra barnet verdifull tid med pappaen.

Men du er kanskje sjalu og redd de skal få et godt forhold, og tar tak i alt du kan for å kritisere han?

Skal vedde på at du ikke brydde deg mye om røyklukten da dere lagde dette barnet.

Skrevet

Hun klager over røykLUKT og fingrene hans.

Ikke at han blåser røyk på ungen. Snakk om å gjøre ei fjær om til en hel DIBhønsegård!

Hilsen ei som aldri har røyka, og er antirøyker, men som er for at folk skal passe på seg selv mer enn andre.

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig.

Og når bf synes det er greit, hva er problemet?

Du har rett i det med passiv røyking. Det er en grunn til at små barn ikke skal sove sammen med foreldre som røyker, og det samme gjelder jo når en holder de inntil seg.

Jeg hadde gjort det samme som deg:)

Skrevet

Neimen helt alvorlig! Skjerp dere damer!

19:51: Ja, det var meg som la inn det Men det er overhodet ikke fordi jeg ikke vil la ham holde henne med røykelukt, at han ikke har vært her mer. Var på 6 ukers kontroll i dag, og bf var med. Da spurte helsesøster om vi hadde blitt bedre kjent med datteren vår, og om mange andre ting som man må være masse med barnet for å legge merke til. Bf sa etterpå at han var flau, for han visste ingenting om datteren sin. Der og da lovet han seg selv og meg at han skulle tilbringe mer tid med henne.

Og hvis du hadde lest mine innlegg her, ser du at bf er helt enig i det med røykingen. Jeg sa til ham når hun ble født at jeg ikke likte at han stinket røyk i nærheten av henne, og han sa med en gang at han var enig. Derfor har han ikke gjort det heller!

Men var ikke for hans del at jeg lagde dette innlegget. Jeg spurte bare om dere syntes det var urimelig, og det kan dere svare på. Trenger ikke å si at jeg utnytter min makt og nyter det. For det gjør jeg overhodet ikke.

Og til deg 20:16: Hva er det for en ting å spørre om i det hele tatt? Om jeg ikke vil at datteren min og bf skal ha et godt forhold? Mulig du tenker slik, siden du kom på det i det hele tatt.. Men jeg ønsker at de to skal få et kjempe godt forhold. Både for jenten sin del, og for min del. Jeg får jo da mer avlastning..

Skal du svare på innlegg, svar litt skikkelig da. Ikke begynn å spekuler i alt mulig og forhastede konklusjoner. Det er bare teit.

Og til dere som sier at jeg ikke brydde meg om røykingen når vi lagde barnet: Gidder ikke svare dere engang.. Det var bare idiotisk å skrive, for det har ingenting med dette å gjøre.

Og til alle sammen som er negativ: Les hele tråden, dere. Så ser dere at jeg ikke er alene om å tenke slik. Så er det kanskje dere som tenker helt feil, da? Og ikke meg..

Nå gidder jeg ikke diskutere mer på denne tråden, for ingen klarer jo å svare skikkelig. Dere blander jo inn alt mulig annet.. Kos dere videre med praten.

HI

Skrevet

Det eneste du og en annen anonym har kommet med som forklaring på de som mener du tenker feil og gjør feil utfra hovedinnlegget, er at alle sammen må være røykere.

Det er ikke her problemet ligger når det kommer til samvær og hovedomsorg. Det er det at du i starten på tråden viser at din mening er den barnefar må forholde seg til. Basta! Hva var det du skrev - "samværet skjer hjemme hos meg, og da bestemmer JEG". Hva er det da? Makt? hmmmm....

Forstår at du forsvarer deg med at det ikke var fordi du og barnefar ikke er enige om dette. Men bare om andre ville reagert som du. For mye annet har du ikke;) Og "forklaringen" kom først når du ser at de aller fleste, også ikkerøykere, ikke mener det samme som du.

Skrevet

HI: Jeg tror du åpnet et vepsebol nå altså;) Her inne på DIB/BIM har det vært mange mange mange arge røyketråder, så mange reiser bust bare de ser ordet "røyk" i et innlegg;)

Så til det du spør om... Ja hva lurer du egentlig på? Om det er vanlig å be folk vaske hender og verne spedbarn for røyk? Ja, det er vanlig. Og "bf" (hater det ordet!!!) er jo enig med deg, så ikke noe er bedre enn det vel?

Til sist: Det folk har reagert på er at du ikke legger frem på noen som helst måte at dette er greit for far til ditt barn i første innlegg, og derfor får du det til å virke som om dette er et problem dere imellom. Og folk reagerer da på at du dikterer samværet mannen har til ditt barn når du i grunn skal prise deg lykkelig for at han i det hele tatt vil ha noe med barnet å gjøre. For det mange forsmådde kvinner der ute som ikke ser snurten av faren til barnet.... Velg dine ord mer med omhu neste gang du lager en tråd;)

Skrevet

hei HI!

jeg skjønner at du er beskyttende ovenfor lille babyen din, og det er jo naturlig som mor. babyen er 1 mnd, og det er heeelt forståelig at du ikke ønsker han i nærheten når han har røykt. her røyker både mor og far..men jeg sluttet under graviditeten og de første mndene jenta var liten baby. her var far veldig flink med å vaske hender godt når han ønsket å ta på henn..vasket hender og børstet tennene.. i tillegg så pleide jeg å ha henne på min side av senga pga at det ikke er anbefalt med samsoving hvis man røyker.. så jeg vil si at det du tenker er ikke unaturlig og feil...

du er bare en mor som ønsker å beskytte barnet ditt, og ønsker det beste for unggen!! :)

Skrevet

Først klager du. Så kommer du og sier at faren til barnet ditt EGENTLIG er enig.

Men kjære deg, da er det jo ikke noe problem, da.

Lykke til med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...