Gå til innhold

Hvor mye brus drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt sjokkert over brusinntaket til noen i omgangskretsen, men så begynte jeg å tenke på at det kanskje er jeg som er unormal:)

Vi drikker brus stort sett bare i helgene, på kvelden. Kan bli LITT hvis vi har besøk, eller litt cola om jeg føler meg uggen i magen. Vi drikker ALDRI brus til middag f.eks....Drikker kanskje rundt 3 liter på ei helg. (Jeg og mannen. Småen får et halvt glass hvis han spør, men vil heller ha juice). Regner oss som gjennomsnitlig sunne:)

Hva er vanlig hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må nok ha pepsi max'en min hver dag jeg.......:-O

Skrevet

Har omtrent samme forbruk som dere, HI.

Minsten liker ikke brus enda, men eldste får gjerne et par glass i løpet av en helg.

Skrevet

Vi har aldri brus i kjoleskapet i uken.

Vi kjoper en flaske pepsi max sånn ca. annehver helg kanskje. Hvis vi skal ha pizza, lasagna, tacos e.l. i lopet av helgen. men slett ikke hver helg.

Vi kjoper bris noen ganger, men heller ikke noe som alltid er i kjoleskapet.

Barna våre liker ikke brus, så den er jo grei.

Vi har bodd i USA i mange år, og der er det veldig sånn katagorisert; enten er du en soda drikker eller du er ikke. Min mann og jeg var ikke. Der gikk det i kullsyre vann, vanlig vann og is-te.

For meg er du vanlig/normal. LOL!

Skrevet

Kanskje til sammen 1-1,5 liter i uka. Det er jo ganske mye. Eneste grunn er at mannen min konsumerer en del pepsimax og at jeg tar et glass innimellom.

Skrevet

Kanskje ca 1/2 liter i uken.

Sjelden mer enn det. Som oftest mindre.

Skrevet

Vil tro jeg drikker ca 2-3 liter i året tilsammen.

Skrevet

Vi har forresten aldri brus i huset omtrent, så barna får ikke i helgene heller, kun i bursdager ol og evt en sjelden gang i blandt om vi har kjøpt inn og litt julebrus i ny og ne til jul.

Og ja, jeg føler vi er veldig unormale, hehe...

Skrevet

Kjøper kun 1-2 flasker i helgene.

Mannen som drikker det eller om vi får besøk.

Jeg ammer, så jeg drikker bare noe slurker.

Dere er nok normale :)

Skrevet

Er bare jeg som drikker brus her i huset, og det gjør jeg bare de helgene jeg har vært ute på noe, og det er relativt sjelden ;)

Skrevet

Jeg drikker ca 1-2 liter pepsi max daglig

Skrevet

Altfor mye, hehe...Et glass om dagen kanskje i uka, og to-tre i helgedagene? Blitt litt Pepsi Max-avhengig i det siste, men tenker at det finnes da langt verre ting å være avhengig av hehe!

Skrevet

Eg og mannen drakk ein halvliter kvar i dag, sist me hadde brus var i forrige veke ein gang. Trur me kjøpte inn ei stor flaske og delte. Eg er veldig glad i cola, så eg kan ikkje ha det i hus uten at eg drikker det på ein to tre. Så eg prøver å unngå å ha det.

Skrevet

Alt for mye! Drikker ca 3 liter ila en uke +/-. Men skal skjerpe meg nå. Er veldig glad i brus, men nå er det vann som gjelder.

Skrevet

...og generelt så sjokkerer brus- og snopeinntaket til folk meg veldig. Eit par eg kjenner har egen skuffe på kjøkkenet til snop.

Skrevet

Mannen og jeg pleier å dele en 1,5l i helgen. I ukedagene blir det lite brus, bortsett fra nå i ferien og når vi har besøk..:)

Skrevet

Hei.

Vi prøver å begrense brusdrikkingen til helgen, og da mener jeg lørdag. Men kan være at vi tar et glass fredag eller søndag også.

Ellers tar vi gjerne et glass brus om vi er på besøk, i bursdag e.l., er ikke fanatiske sånn sett på noen måte. Men hjemme hos oss har vi ikke brus i hverdagen.

Er enig med HI i at brusinntaket til en del har overrasket meg, noen drikker faktisk brus hver dag. Det mener jeg er en uvane.

Skrevet

En liter om dagen i gjennomsnitt. Arvingen får brus på helgen eller om vi er på besøk/har besøk.

Skrevet

Her drikker vi brus kun i helgene, og barna får ikke brus. De drikker juice isteden. Til middag drikker vi vann! Jeg blir sjokkert over de som drikker brus hver dag og til måltider. Ikke rart vi blir feitere og feitere folkeslag og økning av diabetes 2.

Skrevet

Her drikkes det da også vann til middag må vite, brusen tar jeg gjerne på kvelden for å "kose" meg litt...Og da er det kun snakk om light brus, uten sukker altså...Det skader da ikke..?!

Skrevet

Drikker nesten aldri brus. Synes vann er sååå mye bedre!

Skrevet

En uvane for deg er ikke nødvendigvis en uvane for andre.

Skrevet

Tidligere drakk jeg gjennomsnitlig 1,5 liter pepsi max hver dag i mange år. Det siste året har jeg kuttet ned til å bare drikke fredag,lørdag og søndag.

Skrevet

Drikker et 1-2 flasker daglig med pepsi max jeg.

Skrevet

Drikker brus stort sett hver dag :/

2-3 glass med pepsi max daglig... Huff:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...