Gå til innhold

Er det bare jeg som har kun 2 vogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 'hoved vogn' og en 'ut og reise vogn'.

Får inntrykk av at mange her inne har flust med vogner. er det virkelig vanlig og ha opptil 3,4 og 5 vogner?

Hva bruker dere alle til da? Synes 'vogn' tiden g9r så for jeg, at det blir nesten litt bortkastet penger. Vogner er jo dyre!

Dere med flere barn, går ikke vognene i arv, eller er det slik at man må ha den SISTE modellen?

Er kjempeglad i og shoppe, men 'vogn basillen' har jeg aldri blitt bitt av gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har én vogn fra 2002 eller noe.. Har ikke råd til å kjøpe vogner som om det skulle vært bukser:) Men for all del, skjønner veldig godt de som har råd til det. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg også kjøpt de fineste og beste vognene:)

Skrevet

Jeg har bare en til snuppa mi.. Har vurdert å kjøpe ei trille da, men har ikke kommet så langt. Skal også ha ei ekstra ei til henne når hun blir storesøster som hun kan sove i barnehagen. Blir da ei rimelig ei, kjøper ikke flere vogner til mange tusen nei!

Skrevet

Jeg har to og begge ble kjøpt inn til storesøster og brukes nå av lillesøster.

En Emaljunga duo og en BabyDan trille.

jeg skal ikke ha flere enn disse.

Skrevet

Ja, de er skikkleig dyre!

Har en Teutonia Spirit som hoved vogn som heller ikke er av den dyreste, men har vært helt fint.

Vi har en Graco vogn som er 6 år gammel som vi kjopte for en slikk og ingenting når vi bodde i USA. Den har blitt brukt på 3 barn. Det er vår reisetrille når vi skal p ferie o.l.

mere har vi ikke råd til, men jeg tror faktisk jeg heller ikke hadde giddet og bruke 5000 + kr på en fancy vogn selv om jeg hadde hatt råd jeg. men jeg er kanskje 'rar' der da. 1000 andre ting jeg kunne tenkt meg og bruke de pengene på ti tilfelle hvis jeg hadde hatt de, he-he.

Skrevet

Har hele tiden hatt 2 vogner selv vi.

Enten Kombivognen og paraplytrilla eller Sportsvogn og paraplytrilla.

Kombivognen gav vi bort (pga null oppbevaringsplass, og ville istedet for å selge gi til veledighet) til en bruktforretning i nærheten her hvor pengene for det de selger går til barn i india.. Så nr 2 får en ny vogn :)

Sportstrilla har fått gjennomgå en del..bla..gubben og noe verktøy som ikke gikk så bra sammen, så mest sannsynlig så blir det ny der og :) Og samme med paraplytrille da den vi har nå er mer enn godt nok brukt.

Men for oss så holder det lenge med hovedvogn og reisevogn også :)

Skrevet

LOL! Lo godt av den 'Koseklump'.

Mannen din er som min. Alt han 'fixer' blir værre etterpå.

Men han mener godt, viljen var der, he-he!

Skrevet

Nei, jeg har bare to, men det er fordi vi har to barn som brukte vogn samtidig. Hvis ikke har jeg sikkert hatt bare den gamle Simo'n fortsatt. Jeg skjønner heller ikke dette styret med vogner...

Skrevet

Vi har 3 vogner (3 barn på henholdsvis 4 år, 17 mnd og 2 mnd):

1 hovedvogn til minsta på 2 mnd

1 hovedvogn til tassen på 17 mnd (brukes som sovevogn i bhg i ukedagene, og sovevogn hjemme i helgene).

og 1 søskenvogn som "ut og reise vogn".

Vi kunne ikke hatt bare 2!

Skrevet

Nei. Vi har også en hovedvogn og en liten paraplytrille av typen 200 kr med verke kales elelr nedfellbar rygg. Dvs, akkurat nå står det to vogner i gangen, men det er fordi vi har fått den til babyen og enda ikke fått solgt/kastet den som 2 åringen har brukt. Våre vogner har gått i arv, men den vi har nå takler jeg bare ikke mer. Blir sint når jeg triller den og er ikke trygg på den, så ville ha en ny nå.

Skrevet

Jeg har en vogn, har hatt den i de to årene gutten min har vært her. Syntes det er galskap å ha opptil 4-5-6 vogner.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg har 1 vogn og 1 trille.. Ser ikke poenget med å ha fler.. Plass tar det jo også.. Dessuten er en vogn et fremkomstmiddel i mine øyne og ikke et.. moteplagg.

Skrevet

Har kun en trille nå til gutten på straks 3 år. Hadde to vogner som vi arvet, men kun den ene ble brukt (en emmaljunga, den andre var stiv og kjempetung). I vår kastet vi de, for vi har ikke bruk for de lenger.

Hadde det ikke vært for at vi arvet vognene, så hadde vi nok bare hatt en. Jeg bruker ikke tusenvis av kroner på en vogn, når den bare skal brukes en liten stund.

Skrevet

Til første mann kjøpte jeg en brukt brio vogn som jeg solgte videre.

Andre mann fikk en ny vogn da jeg kom over ett bra tilbud i sverige, den har jeg enda og kommer ikke til å kjøpe noen flere vogner.

Har foresten en vogn stående som jeg kommer til å bruke som sove vogn i barnehagen til høsten, men den vognen fikk jeg av naboen som hadde tenkt til å bare kaste den.

Så jeg har da 2 vogner, en kjøpt og en fått. Kommer ikke til å kjøpe noen ny vogne heller.

Skrevet

Jeg har bare hatt èn vogn til begge ungene + en paraplytrille til 149,- ;-)

Skrevet

Så det er ikke bare meg som 'ikke har siste skrik', he-he.

Nei, jeg bruker også heller pengerne på andre ting. Det er maaange vogner som er HELT OK, og rimelige, men ikke det 'riktige merket.

Får helt fnatt av og lese alle disse innleggene om folk som absolutt skal ha 'året's modell' osv.

Ja, ja. begynner og forstå hvorfor brukt vogner er så sinnsykt dyre på Finn.no. Man vil vel ha tilbake så mye som mulig for noe så latterlig dyrt, man kun har brukt et par år, LOL!

Skrevet

Tenk på meg da, 2 barn og bare 2 vogner:-) En duo-vogn som begge har brukt og en type trille som begge har brukt. Trilla er vel litt mer enn en sånn paraplytrille, men har holdt i massevis her.

Nå står vognene der da, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de. Men får prøve å gi de bort.

Mine er 3 og 7 år, og siste året har ikke vognene blitt brukt.

Skrevet

Ja, de får bare kjøpe, men jeg har ikke mye sympati når de er blakke i neste innlegg ;-)

Skrevet

På en måte så kommer jo denne vognhysterien oss som ikke bryr oss litt til gode da. De får jo ikke solgt vognene sine igjen hvis de tar for høy pris... Jeg fikk kjøpt en 10 mnd gammel simo vogn til halv pris på finn! Var tom årets modell (i fjor da)...

Skrevet

He-he, godt poeng 'Blomstre'!

Du var heldig. Men generellt må jeg le når jeg ser prisene folk lister på brukte vogner på Finn. Den er brukt, og taper verdi miuttet den trilles ut av butikken. Samme hvor 'pent brukt' den er liksom. Slå av en tusenlapp er liksom ikke nok til at jeg ville ha kjopt den hvertfall.

Skrevet

Vi har kjøpt bare èn ny... Vi har

- en nå snart 4 år gammel 'utdatert' Brio duo-vogn, den ble mye brukt til Snupp på 3,5, og brukes nå til Tøffen på 2 mnd.

- en enkel paraplytrille, kjøpt på loppemarked for 20 kr

- en reisetrille, ble egentlig lånt av en venninne en gang vi skulle på ferie, men hun ville ikke ha den igjen... Hadde vel aldri kjøpt denne (kan legge ned ryggen ordentlig, i motsetning til paraplytrillen), men kjekt å ha den gangen, fordi Snupp måtte sove...

- sovevogn til bruk i barnehagen, kjøpt på loppemarked for 50 kr, inkl. søskenbrett som nå brukes flittig på hovedvogna... Snupp sover ikke på dagen lenger, men barnevogna står igjen og brukes nå av andre barn.. regner med at vi kan bruke den når minstemann begynner (hvis ikke;ny tur på loppemarked!)

Skrevet

Nei da. Vi har også "bare" 2 vogner.

En ordentlig vogn, og ei trille.

Skrevet

Har igrunn bare hatt to vogner vi også..

Simo kombi, som jeg nå har solgt til venninne mi.. Skal kjøpe ny til nr 2 =)

Også har vi Emmaljunga scooter som jeg er kjempe fornøyd med..

Har i tillegg en gammel, brukt sovevogn i barnehagen da..

Skrevet

vi har 3...

men de er til forskjellige ting...

har en kombivogn som brukes hjemme hele tida, også har vi ei sportsvogn som vi har hatt som sovevogn i barnehagen, og det kommer den til å bli til lillesnupp på 6 dager også (da står den i barnehagen hele tida), også har vi ei lita brio sitty trille som kommer til å brukes når hun blir større...

alle vognene er fra eldstemann fikk de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...