Sjefsmegga Skrevet 15. juli 2009 #26 Skrevet 15. juli 2009 Ja, det er nettopp det som gjør det ekstra kjekt å passe dem synes jeg :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. juli 2009 #27 Skrevet 15. juli 2009 De fleste andre barn jeg kjenner har familie som passer dem om der er noe, så det er ikke noe jeg bruker å gjøre.. Men har tilbudt å passe mine tantebarn.. Har også passa dattra til ei som var dagmamma for junior, ho er like gammel som han.. De leker så fint sammen, så har passa ho slik at mora ikke må ta seg fri fra jobb for å være hjemme når bhg har stengt..
hit og dit Skrevet 15. juli 2009 #28 Skrevet 15. juli 2009 Ja det gjer eg. Eg har alltid likt unger, og har vel egentlig barnetekket. Kunne aldri tenkt meg å jobbe med barn, det blir overdose, men passer gjerne andre sine.
Ranveig R Skrevet 15. juli 2009 #29 Skrevet 15. juli 2009 Før eg fekk barn var eg barnevakt og dagmamma når som helst og elska det. No har eg rett og slett ikkje så mange med behov for barnepass i omgangskretsen. Men tar gjerne anvaret for eit småtroll i ein time eller to når vi er i open bhg og mammaen f.eks. skal til legen og gjerne vil gå utan barn. No som mine vener og søsken omsider begynner å somle seg til å få barn blir det nok meir aktuelt, kjem nok til å tilby meg så snart det blir aktuelt
piano♫ Skrevet 15. juli 2009 #30 Skrevet 15. juli 2009 Ja, det gjør vi ofte. Vennene til guttene er her, både på overnatting og annet besøk, og jeg synes det er innmari koselig (selv om jeg kan være litt surrete i hodet når de drar igjen). I forhold til regler og slikt, er det ikke noe problem, føler jeg - i vårt hus gjelder våre regler - og det takler ungene meget bra. Verre når foreldrene er der ;-). Dessuten er det kjempegreit den andre veien; skulle vi trenge barnevakt et par timer en ettermiddag - eller en lørdagskveld for den saks skyld, så kan vi spørre om Junior vil dra på besøk til kompisen sin (her er det bestekompisen til seksåringen det er snakk om). Og det vil han alltid ;-)
Tøysetipp Skrevet 15. juli 2009 #31 Skrevet 15. juli 2009 He-he twintipp! Dette går jo på interesser. Noen får mer energi rundt barn og trives i deres selskap. Mens andre ikke er like komfortable med det. Passer ofte barn fordi det er noe jeg trives med. Er trygg rundt venners barn og tilbringer mye tid sammen med flere av dem. Samtidig er jeg vokst opp i et hjem hvor det var rom og plass til alle - det ønsker jeg å videreføre til min datter og mine barn.
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #32 Skrevet 15. juli 2009 Nå føler jeg faktisk for å presisere litt at jeg synes det er veldig greit og kos når de er kommet til førskolealder og skolealder, men da er det liksom ikke pass lenger, men, som andre nevner, mer rolig fordi de leker med mitt/våres barn. Vi har et åpent hjem for venner når de er blitt så store at de får være ute alene og besøke andre uten å måtte følges, er bare kos å ha større barn over i noen timer :-) Er små barn, ca 0-4/5 år jeg ikke er fullt så glad i å se etter siden disse krever mye pass og hjelp. Men så har jeg aldri vært noe flink med småbarn heller da ;-)
Tøysetipp Skrevet 15. juli 2009 #33 Skrevet 15. juli 2009 Jeg synes ikke det er noe galt å si det. At du ikke er komfortabel med det. Du er ærlig! Nå har du, etter min kjennskap to barn mer enn meg. Hadde jeg hatt tre barn hadde nok mitt overskudd ikke vært slik det er per nå heller.
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #34 Skrevet 15. juli 2009 Ja 3 barn tar vel litt mer tid enn ett, men er jo kjekt med mange også :-) Hvordan går det mde ditt forsøk på utvidelse i søskenflokken da? Du trenge rikke svare altså, vet dette er et personlig spørsmål. Grunnen til presiseringen min var at jeg plutselig følte at jeg kanskje etterlot inntrykk av at barna mine aldri får ha venner med hjem osv, og det stemmer ikke i det hele tatt, så ville bare uke vekk den eventuelle missforståelsen ;-)
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #35 Skrevet 15. juli 2009 Jeg tilbyr meg gjerne, og passer gjerne. Jeg tror ikke er jeg er flink nok til å gjøre det klart for venninnene mine at jeg gjerne stiller dersom de trenger det. Jeg synes det er skikkelig kos å passe, selv om mine egne er små også. På den annen side så vegrer jeg meg nok litt for å passe små babyer over natten, det står ikke øverst på ønskelisten akkurat, men fra året og utover er greit på overnattingsbesøk også. De aller minste kan jeg godt passe over natten forusatt at det er hjemme hos barnet, ikke hos meg. Passe på dagtid/kveld etc er bare hyggelig uansett:)
Tøysetipp Skrevet 15. juli 2009 #36 Skrevet 15. juli 2009 Jeg fikk ikke det inntrykket, altså:-) Vet det er mange som ikke har overskudd eller lyst til å passe andres små barn. Uavhengig av hva slags forhold de har til foreldrene. Synes det må være opp til hver enkelt jeg. Vi har forskjellige interesser og forutsetninger. Også er jeg enig med deg i at det er stor forskjell på kameratbesøk som leker selvstendig kontra de man må holde et konstant øye med. Jo, hva skal jeg si. Det går jo forsåvidt. Og nå ser det ut til at kanskje drømmen er enda nærmere.. Sammen med kjæresten min;-)
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #37 Skrevet 15. juli 2009 Å, så koselig! :-) Skal krysse fngrene for deg/dere, satse på at det blir en liten tass eller tassine til hjemme hos deg om ikke så altfor lenge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå