Gå til innhold

navnetips til guttemammaer =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mateo/Matheo! Nydelig navn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff mer klissete pusenavn skal du lete lenge etter... =(

Skrevet

Ikke min smak.

Samme sjanger som Chrisander, Nathaniel etc.

Skrevet

Herregud! makan til klissete latinolover. Grøss.

Skrevet

det likte jeg ikke, men liker Theo/teo veldig godt :o)

Skrevet

Hadde det som navneforslag til lillebror her. Men nå er faren hans halvt spansk da:-) Men siden mini ble lys, syns vi ikke det passet.

Men jeg ser virkelig ikke poenget med at voksne mennesker stadig vekk skal rakke ned på og gjøre narr av navn. En ting er å si at dere ikke liker det, men å komme med idiotiske kommentarer som "klissete latinolover"... Herregud! Hadde dere sagt det rett til personen også, eller er det bare greit å slenge dritten til foreldrene?

Skrevet

Jeg synes det er greit å slenge dritten til foreldene ja, siden det er de som er ansvarlig for navnet. Noe mer du lurte på?

Men, hvis min datter kommer hjem med en Leander, Matheo eller Nathaniel om 15 år - da forbeholder jeg meg retten til å le høyt og lenge.

Skrevet

Jeg må bare le. Jeg ser jo hvem som avler mobbere. Det er ikke de foreldrene som velger annerledes navn til barna, men de som ler og rakker ned på andres navnevalg. Fordomsfulle foreldre skaper fordomsfulle barn. Regner med du støtter barnet ditt den dagen han kommer hjem og forteller at han har mobbet Leander pga. navnet hans.

Skrevet

Jeg har ingen han, men en hun som jeg skriver. Og hun mobber ikke, det har jeg lært henne. Men jeg ønsker ingen Leander som svigersønn, nei.

Og jeg ler så mye jeg vil over andres fullstendig håpløse pompøse teite vanvittige navnevalg.

Skrevet

Så da velger du heller "Gatas skrekk" som heter Markus da til svigersønn, enn svigermors drøm som heter Nathaniel Leander?

Skrevet

Så du skal nekte datteren din å ha en kjæreste som hun er glad i hvis navnet hans ikke passer din smak?

Du må ha rimelig lite oppi topplokket ditt.

Skrevet

høytblodtrykk: Ut i fra det hun sier, tipper jeg Markus er for pompøst også. Her er det Per, Pål og Espen som gjelder.

Skrevet

Hvem sa noe om å nekte? Du leser hva du vil inn i svarene mine, og da er det helt håpløst å diskutere. Jeg flirer av hva jeg vil, og hun kan velge hvem hun vil. Gitt at han ikke heter Matheo, Leander eller Nathaniel. Eller Lucas Jose.

Skrevet

Kjempenødvendig av deg. Det spiller vel ingen rolle for deg at han har spanske gener. Og er oppkalt. Men le så mye du vil.

Jeg har ingenting til overs for sånne fordomsfulle mennesker som deg.

Skrevet

Vel, jeg hever meg over deg. Og lar være å si hva jeg synes om slike som deg.

Skrevet

Du hever deg ikke over meg ved å rakke ned på navnet til sønnen min, nei! Da synker du faktisk så lavt at jeg blir flau.

Skrevet

Oh my god..... Du må vel forstå det monajenten, at det er det navnet som teller. Har ikke den kommende svigersønnen et "skikkelig" navn, pælmer vi han rett ut! Det er jo heelt normalt det vel?? Personlighet osv er bare oppskrytt, har ingen betydning i forhold til de viktige tingene! ;o)

Men seriøst, å angripe andres barns navn er vel temmelig lavmål HI??

Skrevet

unnskyld, det var ikke HI, men Vipsen og lille vips den var til.

Skrevet

Hahahaha.. Vipsen, slutt før du virker som et komplett tanktetomt nek :)

Skrevet

Snekkerbeltet, jo jeg begynner å skjønne dette her. Rart at ikke SSB har laget en statistikk over navn som passer sammen, slik at man kan lete på den etter potensielle kjærester.

Koselig å se deg forresten, husker deg! :-)

Skrevet

Vel, Leander Nathaniel med alenemor og tvilsom far har jeg ikke lyst på nei. er det kjemperart? Heller ikke Kai Roger Harry Arnt eller Bob Kåre. De er ikke svigermors drøm. So what?

Skrevet

Det må egentlig være ganske trist å gå gjennom verden på den måten du gjør. Men, jeg klarer ikke finne medlidenheten idag :)

Skrevet

Hva med å lage deg en profil, og så komme tilbake å se om du tørr være like frekk i kjeften???

Skrevet

Hvis man ikke tåler å høre hva folk mener, så burde man kanskje ikke henge på diskusjonsforum.

(Og om man ikke tåler negativ tilbakemelding på navna til barna sine, så kan man da umulig være 100% fornøyd med valget man har tatt?)

Det er da ingen voksne folk som ler, eller kommenterer navn negativt når man møter folk? Her inne bør man uansett tåle såpass, siden man "omgåes" litt flere typer mennesker. Noen sier ting rett frem, og ordlegger seg gjerne litt drøyt for andre, mens andre er jevnt over "korrekte" og sier "ikke min smak". Det hadde vært utrolig kjedelig å hengt her inne om alle skulle tatt hensyn og svart "nei" og "ja" til alt for å unngå å såre sarte sjeler.....

(Kanskje man burde gått igjennom en test for å få tilgang til forum, slik at man kunne sortert ut de som tar seg nær av alt?......)

Og når du sier at dere selv vurderte navnet til deres sønn, men at han ikke fikk det pga han var lys, hva sier det om deg? Da har jo du også tydeligvis en mening om at navnet passer en mørkhudet gutt bedre enn en lyshudet (-selv om du ikke omtaler sønnen din som "latinolover", så tenker dere litt likt...) ;)

Og til Hi....Takk for navnetipset, men nei takk ;)

Skrevet

Staark: Monajenten snakket ikke om hudfargen til gutten, men HÅRfargen:) Lucas er lyshåret, hadde han vært mørkhåret hadde han vært en Mateo :)

Eller tar jeg feil nå Monajenten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...