Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #26 Skrevet 10. juli 2009 Kjære deg HI, såklart gjør du det du kan for å opparbeide deg foreldrepenger, ville være dumt å gjøre noe annet. Som du sier har du tydligvis kompetanse nok til at de ville ha akkurat deg, til tross for at du var gravid med tvillinger. Legen din virker som ei pengegrisk og maktsyk dame, spør om å få bytte lege ut svangerskapet selv om du ikke får bytta fastlege, det er som regel turnuskandidater osv som tar imot pasienter hvis man ber spesiellt om det, selv om du har fastlege tilgjengelig.' Den legeerklæringen høres også helt vill ut, trodde alt var gratis for gravide, og uansett er 720kr en helt gal pris! Jeg var gravid med tvillinger, men mista den ene, før jeg mista fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle jobbe etter uke20! I ditt tilfelle, med din historie med tvillingsvangerskap trenger man ikke være lege for å forstå at du bør sykemeldes NÅ, og ikke ta ut ferie eller ekstra pauser!!! Ikke gi deg på dette, for din og babyenes skyld!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #27 Skrevet 10. juli 2009 Jeg ble sykemeldt i uke 12 da jeg var gravid med tvillinger. Jobbet nattevakter som hjepepleier.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #28 Skrevet 10. juli 2009 Hei! Jeg fikk legeerklæring av min lege for å slippe å gå nattvakter pga graviditet (jobber flere dag+ kveld istedet). Han tok ingenting for å skrive den erklæringen da graviditetskontroller hos jordmor og lege er gratis for alle kvinner i Norge. Jeg jobber på sykehus og alle kollegaer av meg som har vært gravide med tvillinger har nesten ikke jobbet i svangeskapet pga risiko. De har blitt automatisk sykemeldte. Synes legen din virker suspekt. Har hun refusjonsordning? Det høres virkelig ikke slik ut for da kan hun ikke ta slike takster for en erklæring. Sjekk ut dette med nav eller noe. Lykke til.
LapScouse Skrevet 10. juli 2009 #29 Skrevet 10. juli 2009 MÅ bare spørre...., ble du behandlet av en lege på Sotra?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #30 Skrevet 10. juli 2009 HI, nei dette var ikke på sotra men i rogaland;) Så det finnes lignende leger:)? Etter alle svarene jeg har fått av dere skal jeg ta tak i dette på mandag og komme til bunns i dette:) Gir tilbakemelding om det skjer noe nevneverdig... Takk for støttende ord
Gjest eelis+guttespire Skrevet 10. juli 2009 #31 Skrevet 10. juli 2009 Nå er jeg spent på hva som skjer videre, oppdater oss gjerne! Jeg syns dette høres helt på trynet ut, legen din må virkelig være lettere forstyrret! Du får komme frem til en ordning hvor du tar alle eller flesteparten av kontrollene hos jordmor eller på sykehuset, så slipper du denne idiotiske legen du har. Også får du følge med på ledige fastleger på nett, du finner nok noen til slutt! Lykke til, både med legestyret, og med tvillingene dine :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå