Gå til innhold

Legen ville ikke gi sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var hos legen min idag fordi jeg merket på kroppen at jeg trengte virkelig en pause. Jeg er gravid i min 19 uke med tvillinger, jeg har hatt et tidligere tvillingsvangerskap der jeg mistet tvillingene mine i uke 24/25.

Jeg fortalte legen min at jeg skulle gjerne hatt en sykemelding for nå begynte jeg å få vondt ( jeg har og ei datter hjemme på 18 md). Hun mente at det var tidlig å begynne å sykemelde i 19.uke og at jeg ikke var syk men gravid noe jeg er enig i. Prøvene mine viste at alt var fint og jeg sa at ingenting er bedre.

Hun sa at jeg skulle ta meg ferie for hun kunne ikke bare gi meg sm. Vil det si at jeg skal ta meg ferie og ikke få betalt i 4 uker fordi jeg ikke har krefter til å gå på jobb? jeg har vært ansatt der jeg jobber i over en md og har ikke opparbeidet meg feriepenger... Jeg ble litt paff når hun kom med dette... ( hun skrev ut til slutt en sm på en uke, men der er nok d jeg får)

Hva synes dere?

Hun med mange andre sure kommentarer under den halve timen jeg var der... det endte meg at jeg ringte gråtende til samboeren min når jeg satt meg i bilen.

Foressten jenter, jeg spurte om legeerklæring for å fryse kontoen min på treningssenteret siden jeg ikke kan gå der nå, dette tok hun 730 kr for, jeg ble litt sjokket og spurte hvorfor det ble så mye? da fikk jeg til svar at hun hadde jo sagt at en legeerklæring kostet mye... ( men det kunne ikke falt meg inn at det kostet så mye) Jeg måttejo informere foreldrene mine om hendelsen og de ble litt sjokkert over behandlingen jeg fikk...

Nå skal jeg definitivt bytte lege, gruer meg allerede til svangerskapskontrollen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt sykt. Tvilling gravide skal helst ikke jobbe etter uke 20!!!!

Skrevet

Spes. ikke siden du har mistet før. Kan jo søren ikke ta den sjansen igjen. Dum lege.

Skrevet

dette skal du ikke finne deg i! Bytt lege... høres jo helt sprøtt ut!!!

Skrevet

Jeg er legesekretær og har arbeidet med gravide og leger i en årrekke. Jeg synes dette hørtes veldig rart ut. Nå vet jeg jo ikke din medisinske forhistorie og kun din side av denne saken, men jeg reagerte veldig. Helt vanlig at tvillingmødre sykemeldes tidlig i svangerskapet. De SKAL ta det med ro. Og 730 kr hørtes veldig mye ut for en legeerklæring. Hvis jeg var deg ville jeg ha sjekket dette ut med en annen uavhengig lege. Ingen av legene jeg har arbeidet med har noensinne tatt seg så godt betalt. Det finnes jo klare takster for hva en lege kan ta for tjenestene sine, men dette er nok feil. Du bør undersøke dette nærmere!!!! Ikke gi deg!

Lykke til!

Skrevet

få en annen leges mening..

for en teit lege sier jeg bare...

dra til en annen lege og få sykmeldingen din du, det fortjener du :)

jeg ville ha byttet lege med det samme

Skrevet

Hei, takk for svar jenter, følte selv dette ikke var helt normalt. Har vært litt sint og lei meg hele dagen så det hjelper å høre at dette ikke var bra:)

Hun burde jo høre på hva jeg hadde å si og ikke bare si at blodtrykk, b.sukker og urin så bra ut derfor er det ingenting gale...

Hilsen HI

Skrevet

Med tvillinger i magen har du jo et risikosvangerskap, her jeg bor er det nærmest automatikk i å bli sykemeldt ved ca 20 uker her, og da tar også sykehuset over kontrollene ut svangerskapet..

Du må absolutt skifte lege!

Skrevet

Bytt lege og krev tilbake de 730 kr, for en legeerklæring koster da virkelig ikke så mye!

Skrevet

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Jeg fikk klar beskjed fra rikshospitalet at når jeg kom til uke 20, så skulle jeg ha 100% sykemelding, slik at jeg fikk ro og hvile, så barna ikke ble premature.

Det er litt av en lege du har. Og være tvilling gravid er ingen enkel ting, og med en liten tass hjemme i tillegg. Får vondt av deg.

Stå på krava:)

Skrevet

Skal jeg bare ta kontakt med en annen lege og høre hva en legeerklæring koster? Er det et felles forbund eller noe som driver med slike saker?

Skrevet

En i slekta fikk tvillinger og hun ble jo nærmest "tvangs-sykemeldt" veldig tidlig, rundt uke 20 nettopp fordi tvillingsvangerskap er regnet som risikosvangerskap. Bytt lege, eller kanskje jordmor kan sykemelde? Forøvrig finnes jo svangerskapspenger også hvis det er slik at du ikke er syk men må la være og jobbe pga fosterets beste.

Skrevet

Ring nav. Det er de som setter opp takstene!

Skrevet

Latterlig. Bytt lege øyeblikkelig og ta kontakt med pasientombudet der du bor for å få tilbake pengene for legeerklæringen.

Skrevet

Er så hormonell for tiden at jeg bare er lei meg over det hele, isteden for at legen skal hjelpe så føler jeg at hun påfører mer stress... Jeg burde spør om mer pauser av sjefen sa hu... ( jeg kan nesten ikke tro det.. hehe) Off, skal på ul neste fredag så da skal jeg høre va de på sykehuset sier:)

HI

Skrevet

Samme sier jeg. En lege erklæring koster faktisk ingenting når du er gravid!

Skrevet

Det jeg reagerer på er at du KUN har vært annsatt en mnd i den jobben du har og så skal du gå og sykemelde deg ? Da får du heller si opp jobben. Det er nok av andre som vil jobbe..

Skrevet

Legeundersøkelse koster ikke noe når du er gravid, men legeerklæringer har de lov til å ta penger for, men ikke over 700 kr..200kr er vel det som er vanlig..

Skrevet

Hun sykemelder seg for en grunn da, smart ass! Men du har tydeligvis ikke så mye kunnskap om å gå med tvillinger?

Skrevet

Hva mener du anonym 20.57? At hun skal si opp jobben?

Regner med at de som ansatte henne for 1 mnd siden visste om at hun var gravid med tvillnger. Da visste de jo åsså at hun skulle ut i permisjon snart uansett.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg fikk kjempevondt av deg! Det skal tas på alvor når du har mistet tidligere!! Uff..Og det hørtes vannvittig dyrt ut. Bytt fastlege på nett, er så enkelt atte:-)

Jeg hadde en lignende opplevelse med legen jeg hadde da jeg ble gravid, var hos han en gang og andre gangen ba jeg om sykemelding, da var jeg 18 uker på vei med to ( hadde et tredje foster, men det hadde sluttet å utvikle seg ). Grunnen var at jeg besvimte flere ganger hver dag på jobb og kastet opp hele tiden og hadde bekkenløsning. Men det tok likevel en halvtime å mase meg til det, for han trodde meg ikke..og sa ( ordrett ) at han var drittlei gravide som brukte svangerskapet som en unnskyldning! Jeg bytta tvert

Lykke til videre, håper det går bra denne gangen!! Klem:)

Skrevet

det der er tydeligvis en av disse damene son får seg jobb bare for å få seg fødselpenger. når den tid kommer. men hun burde ikke få seg ny jobb når hun vet at hun er nygravid. Ja jeg mener hun birde si opp jobben.

Skrevet

Nei dette virker ikke riktig. Hun virker oppriktig irritert på deg og en legeerklæring skal ikke koste så mye. Jeg får mine gratis når jeg er gravid. De fleste tar seg ikke så godt betalt. Skynd deg å bytte for det tar 2 uker.

Skrevet

HI her, jeg skal bytte lege, men ingen i midt området som er ledige... bare dem som ikke har sånn veldig godt rykte på seg...

Og foressten til deg som tror jeg kun er ei av de som skaffer meg jobb for å få fødselspenger... selvfølgelig vil jeg opparbeide meg krav til fødselspenger så lenge jeg kan. Tydeligvis er kompetansen min såpass god at noen vil ansette meg til tross for at jeg er gravid med tvillinger... Jeg står på alt jeg er god for men når kroppen sier ifra og jeg trenger en liten pust i bakken forventer jeg at legen min forstår det. I midt tidligere tvillingsvangerskap gikk jeg over grensen med arbeid og alt og hva fikk jeg igjen for det? ikke så mye, så ikke døm mennesker du ikke kjenner, til og med om jeg var ei av di som utnytta systemet så skal en lege være der for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...