Gå til innhold

Noen fra Haugesund?


2 prinsesser + liten spire=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er relativt ny i Haugesund, og savner noen med-gravide å dele erfaringer med! Tror ikke det er så gøy for mine ikke-gravide venninner å høre om alt jeg har på hjertet om det som skjer med kroppen min nå:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fra Stord da, det er jo ikke så langt unna... Går på kontroller i Haugesund og skal føde i Haugesund

Skrevet

så gøy da:) når har du termin? stord er ikke lange veien nei!

hvorfor føder du i haugesund og ikke stord?

Skrevet

HAr termin 4 september... Så det er ikke så lenge igjen... Må ta kontroller og fødsel i Haugesund pågrunn av at eg har svangerskapsdiabetes og då må eg nok te Haugesund for da må ver barnelege i nærheten...

De har ikke kapasitet til sånn på Stord desverre.. Når har du termin da?

Skrevet

Hei på du! Eg e fra haugesund....men ikkje gravid ennå..tror eg.. Eller..altså. (sortere tankene før me skrive kanskje?? Haha)

 

Fekk ein svak, svak positiv test i dag.....men blør bittelitt samtidig så vett jo ikkje heilt ka vei dette går ennå!!

 

Så eg slenge meg ikkje i kategorien "med-gravid" heilt ennå akkurat..hehe.

 

Men nå vett du nå om meg :P

Skrevet

åh, sånn og forstå. hvordan fungerer dette med svangerskapsdiabetes egentlig? er det dramatisk?

jeg har ikke termin før 26. februar, så jeg er nybegynner i dette gamet!

men syns det er utrolig spennende.

 

ser du har en datter fra før - gleder hun seg til å bli storesøster eller?

Skrevet

Det er jo helt vanlig å blø som vanlig helt i begynnelsen uten at dette har noe negativt å si for barnet. så spennende da!

selv bare svakt positivt er nok positivt. tenker du på å gå til lege?

 

veldig hyggelig og vite om flere rundt meg iallefall!:D

Skrevet

Ja det har eg, ho blei 3 år i går og gleder seg masse til å bli storesøster... Ja da er ny i gamet, men det er veldig koslig da..

 

Nei får god oppfølging så dette går fint..

Hadde det med dattera mi også og fikk null oppfølging så jenta ble over 5 kilo.... gikk på overtid... Men det skal eg ikke nå heldigvis.. Måtte begynne med insulin så barnet ikke vokser for mye, hadde for ofte høyt blodsukker..

Skrevet

fem kilo?! å herregud, er det på sin plass å få lov til å syns littegranne synd på deg? ble det keisersnitt da eller? men veldig bra at du får oppfølging nå så det ikke skjer igjen. kan jo umulig vere bra for hverken deg eller babyen!

 

 

Skrevet

Ja det ble keisersnitt...

 

Føler meg mye tryggere denne gangen... Eg eg har stått på mitt siden dag en for denne gangen visste eg ka eg gikk til... Går til kontroll annenhver uke hos indremedisiner og gyn.. Så det blir masse ultralyder men der er jo bare koslig da... Denne er målt til å bli 4,2 kilo om eg går til termin... Skal heldigvis ikke på overtid denne gangen... Føler på meg at eg ikkje går til termin heller..

Skrevet

Åh, mange ultralyder må jo bare vere helt supert!:D Jeg gleder meg som en unge til min første. Går på noen medisiner, så har fått tilbud om en tidlig UL, og det takket jeg selvsagt ikke nei til!

 

Kommer babyen før termin tror du? Hvordan føler du det? bare en tanke, eller kjennes det på kroppen?

 

Blir det KS nå også, eller går det med vanlig fødsel?

Skrevet

Hei

 

Jeg er fra Haugesund!! :-) Har ei jenta på snart 6 år!! Og føler dette er "første" gang igjen for meg!! :-)

 

Jeg har også en mange ikke-gravide venninner... tror de lever litt gjennom meg for tiden!! :-) Litt missunelig for at vi skal ha små igjen, så de hører vel villg etter!! :-) Det er rart hvor fort man glemmer med de andre graviditetene!

 

Ser at de har hatt BIM treff tidligere, kanskje vi kunne prøvd etter sommeren?

 

Jeg har termin 5 februar :-)

Skrevet

Heisann!

 

Ja det blir vel nesten som første gang når det er en stund siden sist!;)

Mine venninner kan ikke vente med å bli "tanter" å få låne den lille;) veldig skjønne:D

 

ja, BIM treff hadde vært supert! deilig å treffe andre som faktisk veit hva du snakker om;)

 

Skrevet

Satser på vaginal fødsel... Veldig lyst å føde normalt...

 

Bare føler kroppen gjer seg klar til at det snart er over.. Mye stikkinger og nedpress og slimproppen gikk natt te søndag.. Er mye kvalm og løs mage og det er jo et tegn på at noe er på gang.. Tror ikke eg føder med en gang, men om en mnd kanskje.. Har også masse murringer så noe er det jo.. Har ikke åpning enda...

 

Så det er jo bare en følelse eg har..

 

Alt det nøytrale babykleda er vasket og lagt på plass, begynner å vurdere å begynne skrive ønskebrev til sykehuset og begynne pakke baggen.. Har tenkt å bestille fødselsforberedende akupunktur også i nærmeste fremtid

Skrevet

Oij, så herlig å kjenne at nå er det noen som er klar for å komme ut! Må jo vere den beste forberedelsen man kan få.

 

Du har ikke fått vite kjønnet siden det er de nøytrale klærne som er klare? Noen grunn til det? Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hvorvidt jeg vil vite kjønnet eller ikke. Praktisk sett så er det jo en fordel føler jeg, men er jo litt stilig å ikke vite det heller!

 

Er det noen på stord som gir sånn akupunktur, eller er det et tilbud sykehuset har?

Skrevet

Grunnen til at vi ikke vet er fordi vi enkelt og greit ikke ønsket å vite det... Spennende å ikke vite syns eg, visste det ikke med jenta vår heller.. Man vil jo ikke vite hva man får i gaver så hvorfor vite hva som er innpakket i magen:p hehe

 

Det er jo ingen garanti for at det er rett kjønn du får vite på ul heller, selv om det som regel stemmer.. Anbefaler å ikke vite.. Det er så gøy, kribler i magen av å fundere på hva som er inni her...

 

Når det gjelder akupunktur så vet er ikke om de har det på sykehuset, men om de har vil eg bruke det som smertestillende under fødsel, men skal høre med di når eg skal på ny kontroll...

Tenkte eg skulle gå til: http://www.haugesund-akupunktur.no/

Han driver både på Stord og Haugesund...

Skrevet

Hehe, enkelt og greit!;) Det er jo helt sant som du sier - man får jo vanligvis ikke vite hva man får i gave. Og dette er jo DEN beste gaven noensinne. Jeg får se hva jeg gjør. Er så nysgjerrig av meg at det er nesten flaut:p

 

Hvordan funker dette da? Rettere sagt - funker det?

Skrevet

Er faktisk VELDIG nyskjerrig også av natur så aner ikke hvordan eg har gått gjennom 2 svangerskap og ikke visst... Hehe

 

Aner ikke om det funker, men håper... Jentene i familien har ikke så lett for å få åpning og sånn. Mamma har tatt 4 med keisersnitt, eg har 1. keisersnitt og søsteren min fikk akupunktur for å få åpning og det funket vertfall... Tror nok akupunktur funker mot masse eg... Tror det er verdt å prøve..

 

Kusina mi brukte det mot ekstrem svangerskapskvalme og det funket:D

Skrevet

e heller ikkje fra haugesund, men fra kopervik:) å de e bare ett kvarter ifra. har du budd i haugesund lenge? såg du hadde termin i februar, de har eg o. 27 trur eg.. e kje heilt sikker, for eg huske kje katti sisst mens va.. ska te legen den 20 juli, får se då.. har 2 ungar fra før eg da. ei jenta på 2 år (07) å ein liten gutt på 6 mnd.. va ikkje planlakt denna gongen her helle:) men de e allti kjekkt me beibi:)

Skrevet

Det er jo ganske kult med akupunktur å sånn, siden det funker på noen ting! Jeg har et ganske dårlig forhold til nåler, så jeg veit ikke helt hva jeg syns om det. :P

Fascinerende alt sånn som ligger i familien egentlig! Masse sånne småting som er arvelige. Veldig fiffig synes jeg.

 

 

Skrevet

Jeg har faktisk gått på folkehøgskole i kopervik!;) Var sånn jeg havna her;) Har bodd her de siste to årene nå, så tiden flyr kan man si.

Jeg har termin ca den 26. februar!:D så det var jo ikke langt unna. Husker ikke helt siste mens jeg heller, men sånn någenlunde.

Alltid kjekt med baby - det er en god innstilling synes jeg:D

 

Har du gode erfaringer fra å føde i haugesund eller?

Skrevet

ååja:) den skulen e rett her oppe den..

400 meter fra her eg bur:)

 

gode erfaringer ja.. hmm.. har jo fått 2 ungar der da, så de e vel ok erfaringer tenke eg:) de jordmødrene eg har hatt der oppe, har vært heilt greie sunns eg:) barnapleiarane o foresten:) nåken av de (både jordmødre og barnepleiere) e litt gammeldagse sunns eg da, ikkje så ivrige itte å gi bedøvelse, også kanskje litt veldikt på de der at å amma e den største sjølfølgen her i livet, eg har ikkje amma nåken av mine, prøvde bare me han sisste, men eg sunns d blei litt møkje "ammepress" på sjukehuse..

 

bortsett fra detta, så har di go mat der oppe, å de e rolikt å fredlikt:) sunns eg hvertfall!

 

Skrevet

Heia. eg e fra Karmøy. vente nr to ibeg av august;) har ei jenta født i 07. eg e 21 år. Kjempe postivt om sjukehuset i hgsd. eller det jeg husker hvertfall, jeg selv hadde ikke noe form for bedøvelse sist og skal ikke ha det denne gangen heller. var så frisk etter fødsel at jeg kunne kjørt rett hjem;)hehe. jeg så ikke mye til jordmødrene eller barnelegene for jeg ville rett på sykehitellet etter fødsel, nå er det stengt når jeg skal føde, og vil ikke være på barsel...

 

 

Skrevet

Heisann :) nesten haugesund, litt innover blir det vel.. Er i uke 13... :)

Skrevet

Ja, for jeg var jo inne på den sida om sykehuset her inne, og der skremte de jo vettet av meg med historier om jordmødre som fiker til deg og sånne ting. Ikke akkurat det jeg vil tenke på når jeg skal føde!;P

Hvordan gjør du det når du ikke ammer selv? "melker" du deg da eller?

 

God mat på sykehuset er jo en av de sjeldne syns jeg;) Det kommer jo godt med!

 

Apropos mat: har du noen tips til hva man kan spise når man er kvalmen? Akkurat nå har jeg låst meg fast i flatbrød med smør på, og det eneste jeg klarer å drikke er vann. Ikke akkurat det beste kostholdet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...