Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har, og liker den kjempegodt!! Stor og god bagdel, kjempefin sportsvogndel som snuppa elsker. God og lett å trille (slet dog litt i vinter på det verste snøføret!!), og veldig enkel å slå sammen og legge i bil.Og så veier den kjempelite. Løp og kjøp
Babyfacepsycho Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2009 Ja jeg tenkte mest på det at den er liten og legge i bilen. Vi har v70 og i halve bagasjen er det hunde bur så da er det bare halve bagasjen igjen til og ha vogn, og få plass til alt annet. Må jo ha litt plass til og legge ting når vi er ute og handler eller når vi skal reise bort og sånn. Men vi får jo barn i desember, så da kanskje ikke den er så lur likevel? Pleier og bli endel snø her, men for så vidt så blir det vel ikke så veldig mye trilling første tiden hvis det er alt for kalt heller. Håper flere som har den kan fortelle om sin erfaring. =)
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Elsker min Bugaboo, denne beholder jeg. Triller ikke så mye på vinteren, men når jeg gjør det snur jeg bare så de største hjulene er forran og låser de små. Da fungerer det greit. Hadde jeg trillet mer på snø hadde jeg investert i vinterhjulene. Ellers er den stor og god, lett, en drøm å trille og ikke minst råstilig. Denne gir en del oppmerksomhet.
Babyfacepsycho Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2009 Hvordan er den og ha vognpose i, både i bagen og sittedelen? Hvor stor er egentlig bagen og hvor lenge sitter dem godt i sittedelen? Mange spørsmål man lurer på, og fler blir det vel etterhvert. Ska jo ikke ha før i desember så er jo ikke noe hast enda, men godt og spørre rundt og tenke seg flere ganger om før man bestemmer seg. =)
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Bagen er stor, den vokser de ikke ut av med det første. Mener det er 83cm den er. Sittedelen lånte storebror da han var rett over 2, og han satt da supert i den. Etter det har han ikke testet, men den fungerer ganske sikkert enda. Har en TFK som eldstemann brukte, er super fornøyd med den også, men de sitter faktisk enda bedre i Bugabooen. Den er ergonomisk formet og støtter på de rette stedene. Er også oversiktlig for dem så de ser mye av det som skjer rundt om kring. Har ikke brukt vognpose i min, så der har jeg ikke noe erfaring. Men har gått forbi mange med og det ser da veldig bra ut det. Har ikke brukt selv fordi hun heller lå i dress. Har vært mye inn og ut av bil, og da synes jeg dress er lettere.
Babyfacepsycho Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2009 Det høres jo greit ut. Men hvor tidlig kan man begynne med sittedelen? Jeg vet med tulla så måtte vi begynne ganske tidlig med og ta opp ryggen litt for hun bare skulle opp. Hvordan kan man gjøre det med den? Kan vel ikke gjerne bytte over til sittedelen for tidlig, men det er vel heller ikke mulig og høye ryggen på bagen?
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Jeg byttet over da hun var 5.5 mnd. Lot den da stå på mellomste hakket (er 3 hakk). Det var da liggende nok for ryggen, men hun så det hun trengte for å være fornøyd. I andre vogner hadde nok dette vært bittelite for mye helling på ryggen, men Bugabooen er jo buet og gir veldig bra sidestøtte som avlaster bra.
Babyfacepsycho Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2009 Ok. Og da var det enda et hakk som var mindre helling på? Høres jo ikke så dumt ut da. Er jo ikke none vits og bruke annet enn bagen så lenge det er vinter uansett for så vidt, og barnet rekker jo og bli noen mnd for det blir varmere i været. =) Takk for alle svarene. Jeg kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert. Mannen min har sikkert noen spørsmål når jeg får vist han den også. Men jo forresten, hvor får man kjøpt den? Og hvor mye koster den omtrent? Er den billigere i Sverige enn Norge? De fleste vogner pleier vel og være det. Og passer alle bilseter på den eller er det bare eget sete til den? =)
Eva_81 Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Bugaboo-vognen er virkelig den beste investeringen vi har gjort. Den er helt fantastisk! Bagen er kjempestor og god. Lillegull sov faktisk i den om natten også, til hun var et par måneder gammel. Den er lett, og veldig enkel å legge sammen. Tar liten plass. Bytta nettopp over til sportsvogndelen (da hun var 5,5 mnd), og den er også super! Vi har stor Odenwalder dunpose, og den passer perfekt i både bag og sportsvogn. De svingbare forhjulene er kjempebra, er veldig lett å kjøre. Bor på vestlandet, så trenger ikke vinterhjulene. Kommer ikke på noe negativt jeg. Jeg sier bare; løp og kjøp!
pea-in-the-pod Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Elsker min buggis mer enn noe annet Jeg skiftet til sportsdelen da jenta mi var ca 6 mnd. Bagen er en av de største på markedet (mange som ikke tror) veldig god! Grunnet mild vinter brukte vi bare footmuffen som hører til, med ullpledd den første vinteren. Vinteren nå kjøpte vi voksipose og den passer helt perfekt i sportsdelen! Eneste negative er at jeg skulle ønske jeg kunne slå den sammen i en del. Litt tungvindt å løfte av sittedelen før understellet slås sammen, men den er lett og tar liten plass. VI kjøpte også vinterhjulene og de var en god investering. Alle jeg kjenner er utrolig fornøyde med vognen. Superenkel å manøvrere er den også.
NormaJean Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 jeg elsker min bugaboo:) kan liste opp allt jeg liker, men de over har skrevet mye bra. Det som jeg er mest fornøyd med er at man kan bruke sportsdelene som stol. På ferie i syden så satt lillegutt i den på stranden sammen med oss under parasollen. På hytten så hadde vi den i båten og selv med redningsvest satt han godt oppi og når han skulle sove la vi han bare foran i båten og han sov kjempegodt og stabilt:) Han er nå 10mnd. Det er jo noe som ikke er så bra, men totalt sett er dette den beste vognen for meg:)
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Jeg hadde en kjempestor og tykk lammeullspose i min, og det fungerte utmerket. Den posen brukte jeg også i sittedelen før våren kom. Kommer nok også til å bruke den til vinteren, selv om tulla da er over året. Sittedelen kan justeres i 3 stillinger: liggende, delvis sittende/liggende og i full sittestilling. Fungerer perfekt! Vi startet å bruke sittedelen da snuppa bare var 5 måneder, da ville hun ikke ligge stille i bagen lenger. Siden hun var så liten og ikke klarte å sitte ordentlig selv, brukte jeg mest den delvise sitte/liggestillingen i starten. Det syntes hun var kjempestas!
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #14 Skrevet 6. juli 2009 Er superfornøyd! Kunne ikke tenke meg en annen vogn i det hele tatt:o) Har brukt den fra hun var nyfødt, og nå er hun snart 2 år - har ikke hatt behov for en annen vogn i vognperioden. Den har vært med oss i bilden på ferie til Danmark og på ferie til USA - enkel å grei å legge sammen, tar liten plass, er lett! Stor babybag, suveren sporsdel, knallfin og se på selvsagt;o) Veldig praktisk:o)
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #15 Skrevet 6. juli 2009 Får jo kjøpt vinterhjul til den da;o) Jeg bor på vestlandet og har ikke følt det store behovet for det;o)
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #16 Skrevet 6. juli 2009 Men din er jo ekstra fin i rooooosa da, der sa mannen stopp hos meg, he he.
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #17 Skrevet 6. juli 2009 bagen er stor og det er god plass til vognpose i den. jeg hadde en svær, tykk lammeskinnspose fra da jeg var liten;o) Hun lå i bagen til hun var nesten 8 mnd, da ville hun opp - plass var det fremdeles godt av;o) Hun er nå snart 2 år og har mer enn god nok plass i spotsdelen. Jeg elsker sportsdelen på vognen -er så utrolig praktisk med at en bare vipper bak setet i stede for å ligge ned ryggen. Hun sover kjempegodt i den og har helt riktig stilling for ryggen. Hun elsker å sitte i vogna, og setter seg ofte opp alene - noen ganger når jeg har kommet ut i gangen, sitter hun i vogna, he he;o)
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #18 Skrevet 6. juli 2009 Jeg kjøpte min på Reflex i 2007 - da kostet den rundt 8500,- - koster mindre nå, ca 1000,- mindre tror jeg...? Aner ikke hva den koster i Sverige. Jeg kjøpte adapter til Maxi Cosi-sete, og det var kjempepraktisk!
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #19 Skrevet 6. juli 2009 Ja, jeg eeeelsker min rosa Buggis:o) heldigvis gjorde det ikke mannen noe å trille rosa vogn;o) Hvilken farge har du, da?
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #20 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har denimi.....heter det det? Så plutselig så teit ut da jeg skrev det, he he he.
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #21 Skrevet 6. juli 2009 Åhhh...den er jo knallstilig da! Er ikke så mange av de rundtom - men stiiiiilig!)
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #22 Skrevet 6. juli 2009 Ja var derfor jeg tok den. For det første var den dyrest, ha ha ha. For det andre var det ikek så mange av de. Og så til slutt så var den kjønnsnøytral hvis det kommer en nummer 3 i rekka.
LegallyBlond Skrevet 6. juli 2009 #23 Skrevet 6. juli 2009 De var bare billigere en stund, nå er prisen økt igjen. Mener den koster 8400 kr. Vet ikke om den er mye billigere i Sverige, men nå er vel valutakursen gunstig så man sparer vel litt på det uansett kanskje?
*Rutletutt* Skrevet 6. juli 2009 #24 Skrevet 6. juli 2009 Så dere tenker på en nr tre?...;o) Jeg eeeeelsker rosa, og sa til mannen at rosa skulle jeg ha dersom vi fikk en jente, så det så! ;o) Er jo genialt at en kan bytte trekkene ut også da, så er en ikke låst til en farge - ellers hadde jeg nok ikke våget å gå for rosa...redd jeg hadde blitt lei det (noe som ikke har skjedd!), eller at ul hadde vært feil og ut kom gutten som måtte sove i rosa vogn;o)
It's all about me Skrevet 6. juli 2009 #25 Skrevet 6. juli 2009 Ja det blir nok en nummer 3 før vi gir oss, føler meg ikke helt ferdig med å gå gravid heller. Elsker den delen. I utgangspunktet ville vi ha 4, men nå begynner vi å bli gamle, så tvillinger hadde ikke gjort noe )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå