Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er og besoker faren til min datter, igaar drakk han en del alkohol etter en bytur, og han endte opp med a lese meldinger pa mobilen min der han leste meldinger av typen min som jeg er sammen med. Han ble veldig sjalu og begynte aa sla til meg og tok kvelertak pa meg, jeg har aldri opplevd dette med ham og ble livredd... Jeg prover aa ta inn pa et hotell na og kontaktet politiet men dem kunne ikke hjelpe meg sa dem! Jeg har ikke billetter hjem foer pa mandag og er livredd siden jeg bor hos familien hans, han virker ikke stabil og jeg er helt sjokkert! Vet virkelig ikke hva jeg skal gjoere.. Nye billeter ville koste meg naermest 8000 kr hjem
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Først hadde jeg kontaktet den norske ambasaden og bedt om hjelp. Hvis ikke de hadde kunne gjøre noe hadde jeg betalt de 8000 for jeg og barnet skulle kunne føle oss trygge.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Du ringer hjem til familien din, venner eller andre du stoler på, og forteller dem hele historien. Så spør du om de kan låne deg penger til flybillett hjem, og kommer deg vekk fort som f.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 tro meg har gjort dette, har ikke nok raad til aa betale 8000 kr for billettene hjem, er helt sykt at jeg er i denne situasjonen som jeg er naa og at politiet ikke ville hjelpe meg, uten vitner staar vi ord mot ord. Jeg er helt nervevrak her og norske ambessaden er i en helt annen by, ringer jeg bare dem og forklarer situasjonen? vil dem hjelpe meg?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Har du barnet med deg? Kom deg for all del vekk fra han. Dra til nærmeste by, sjekk inn på hotell, eller rett og slett ta kontakt med den norske ambassade.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Den norske ambasaden har plikt til å hjelpe deg. Det er en av grunnene til at den er der.
trillemamma Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Hva med krisesenter? Finnes det kun i Norge? Hva med å spørre politiet om det finnes et krisesenter, så kan du bo der til mandag. Eller så hadde jeg tatt en telefon til ambasaden.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Den norske ambassaden kommer ikke til å gjøre en dritt. Hvor er du? Kan jeg hjelpe deg?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Se i telefonkatalogen, så finner du nummeret til krisesenteret. De hjelper deg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Kanskje du er i nærheten av en dibber som bor i utlandet? Si fra hvor du er, da.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #14 Skrevet 3. juli 2009 Tar heller inn paa hotell jeg! Har kontakt med familien min naa sa faar litt hjelp.. Skjonner ikke at politiet ikke kunne hjelpe!! Blir saa fustrert
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #15 Skrevet 3. juli 2009 Du, dra til ei kirke eller salvation army om du finner dem. Om ingen andre hjelper deg, så har de alltid hjulpet folk før deg. Det hadde jeg gjort, var jeg deg. Lykke til. Jeg føler sånn med deg, for jeg er i litt samme situasjon, men jeg bor i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #16 Skrevet 3. juli 2009 Politiet er litt sånn partiske, har jeg funnet ut. De holder ikke med de som kommer utenfra. Dette har jeg erfart flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #17 Skrevet 3. juli 2009 Susan Boyle vil sikkert hjelpe deg Neida, det var bare en spøk. Jeg håper alt ordner seg. Og hold deg langt unna denne tullinge for all framtid!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #18 Skrevet 3. juli 2009 Veldig rart at politiet i skottland ikke vil hjelpe deg. Men koster det virkelig 8000 kr for billetter? det høres helt sykt ut! Du må bare komme deg inn på hotell frem til mandagen..ikke fortell han hvor du er,og prøv å kom deg langt unna da..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #19 Skrevet 3. juli 2009 Jeg måtte i all hast gjøre om min billett engang, og det kostet 1200 kroner fra Norge til USA.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #20 Skrevet 3. juli 2009 Har du ringt reisebyrået og sagt det er krise?? Si du MÅ gjøre om billetten din, og at du MÅ hjem så fort som mulig. Det skal ikke koste SÅ mye, nei!! Prøv!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #21 Skrevet 3. juli 2009 8000 kr? Så mye? for så mye penger, trodde jeg at du var i midtøsten eller noe. Bare kom deg vekk, ta inn på hotell. Prøv å finn nr til norske ambasadøren, og få dem til å hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #22 Skrevet 3. juli 2009 Ja ikke tro at jeg lyver her naa, jeg har kontaktet SAS idag og det var umulig aa faa endret paa bilettene mine, jeg har ogsaa sett med andre selskaper men det er desverre ikke mange som flyr fra skottland, ellers blir alternativet aa reise til england.. Det tar 7-8 timer med tog fra skottland til London, og jeg har ikke nok penger til aa legge ut 8000 kr til billetter, hadde gjort det om jeg hadde penger!! Uansett poenget mitt er at jeg kommer meg vekk fra eksen, han har alltid oppfort seg stabil og vaert en fin person, sjokkerende naar noen viser seg aa ha alvorlige problemer som dette.. Politiet ville ikke hjelpe meg NEI, pga mangel paa vitne osv. Jeg har blaamerker pa armene mine idag og vondt rundt halsen, men hva hjelper det som bevis? Jeg vil bare komme meg hjem saa fort som mulig, har fatt hotell og det er ordnet naa utenfor byen som eksen min holder til.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #23 Skrevet 3. juli 2009 Dere som foreslår ambassaden, har dere peiling? De hjelper ikke i sånne tilfeller! Hvor står det at de hjelper i slike tilfeller? Det vil jeg gjerne vite. Jeg har nemlig ringt dem en gang, i ei krise, men det svaret jeg fikk den gangen var "du må følge loven i landet du er i" Sjokkert måtte jeg innse at de ikke var til hjelp i det hele tatt. Dette gjaldt et lignende tilfelle HI er i nå.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #24 Skrevet 3. juli 2009 Men blir det ikke ufattelig dyrt med hotell helt til mandag?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #25 Skrevet 3. juli 2009 Kjære deg, kontakt ei kirke.Ei katolsk nonne eller noen som kan hjelpe deg fram til mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå