Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Svigermor hadde med kroneis til alle, og da jeg var inne en liten tur tok hun av papiret og ga til lillegutt. Jeg ble fly forbanna, men skjulte det og tok den bare fra ham. Svigermor sa jeg var slemsom gjorde det. Er det flere som ville reagert? Hs sa at han ikke burde spise is og sjokolade som baby. Er det noen somvet hvorfor? Jeg vil fortelle svigermor grunnen til det?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Det er nok litt i tidligste laget, men jeg synes at du heller kan si at du ikke ønsker at den lille skal få smaken for søtt såpass tidlig. Du trenger ikke finne på en eller annen "scientific" grunn...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Ja jeg ville reagert. Jeg pleier å si ifra når folk gjør ting jeg ikke liker og om de ikke hører på meg pleier jeg å gå. Men jeg tror nok gjerne disse iskremene, sjokoladene etc som den "eldre garde" er flinke til å gi til altfor små barn bare er godt ment og for å være snill og hyggelig. Derfor pleier jeg ikke bli så forbanna men si ifra. Om de etter at jeg har sagt ifra gjør det - vel vitende om at jeg sier nei blir jeg alltid ganske krass. Men jeg syns ikke fløteis er det verste å gi en 9mnd gammel baby. Var sikkert ikke så mye den fikk i seg uansett. Prøver å tenke alt med måte, hvis du skjønner? Skjønner jo at du syns det var i tidligste og søteste laget, men jeg tror rett og slett de gjør det ut av sitt hjertets godhet fordi de ikke vet hva annet godt de kan gjøre :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 De skal ikke ha melk før de er 1 år så jeg det ville jeg reagert på.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 så rart at dette innlegget skulle dukke opp. Minner om et annet spørsmål om å gi sjokolade til en 4 månders gammel baby;-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tviler på at noen finner på å spørre om det er greit å gi sjokolade til en på 4 måneder. Da er de ikke mye forberedt på å få barn. Barn på under ett år skal ikke ha melk, men melkeprodukter er bearbeidet på en annen måte, så det går greit.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Hvorfor er et rart at jeg lurer på hvorfor det er galt å gi is? Jeg har IKKE gitt babyen min sjokolade! Det er ikke første gang svigermor går i mot min vilje med babyen. Hun sier det er hennes "rett" som bestemor, men jeg synes vi burde få bestemme sånt når babyen er så liten.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Hallo! snakk om være over beskyttende... min lille skatt fikk så vidt smake sjokolade når han var ca 4-5 måneder å det gjorde ingen ting sa hs... nå som 11 måneder spiser han det meste vi andre spiser... å ja han får smake brus og godis også... men i bitte små mengder .. hs synes dette er helt greit å mener at d er flott at de får smake på ting
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Is må da være greit til et 9 mnd gammelt barn synes jeg, men kroneis var kanskje litt voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #10 Skrevet 2. juli 2009 så lenge barnet bare smaker er det greit, men du bestemmer over ditt barn! Hvis du ikke øsnker at barnet skal smake søtt før det er eldre, så er det du som bestemmer det. Ingen andre har rett til å gi barnet ditt noe du ikke liker. Dermed basta;) Ang skadevirkning: Rørsukker gir veldig kick av energi, for så å flate ut batteriene, det kan gjøre barnet urolig. Men det må en grei dose til da. Melkeproduktet kan barnet reagere på hvis den har en form for laktoseintoleranse, men dette hadde du nok merket tidligere ved amming eller NAN bruk. Sjokoladen og nøttene som er i kroneis er uheldig for babyer fordi de kan få en kraftig allergisk reaksjon på begge. Og jo yngre de er når de reagerer jo mer kraftig reagerer de. Så sleng det til henne neste gang;) Hilsen ei med familiære forhold til kraftig allergi mot melk og nøtter;)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #11 Skrevet 2. juli 2009 Å herregud..seriøst????? Ga hun ham is??? det er jo helt sykt at folk bare gjør sånn uten å spørre mor.. Herregud ungen kommer til å være skadet for livet..stakkars , stakkars deg hi...For å ikke snakke om barnet ditt..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 d virker som d er flere som ikke synes d er viktig om babyer spiser sukker is og sjokolade. Hs sa til meg at d ikke er bra, kan gi allergi og kan feite opp barna, men d er kanskje ikke viktig? Mye rare foreldre her inne
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #13 Skrevet 2. juli 2009 18:59:du har mottatt feil info fra hs, og jeg ville klaga og jeg var deg. Det er IKKE bra at barn under ett smaker godteri, og spesielt ikke sjokolade. Inkompetent hs, men du burde sjekke slik info selv i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #14 Skrevet 2. juli 2009 jeg skjønner deg sååååå godt! jeg blir også irritert når andre putter ting i gutten min som sjokolade, is, krem, kake. de lar han bare smake, men HVORFOR? jeg er redd det bare ender med at han plutselig finner ut at han skal ha kake og is istede for frukt og "sin egen" mat(barnemat). barn under ett år skal ikke ha sukker og salt, så hvorfor gi de det det er ikke å være hysterisk, men å gjøre hva som er best for barnet sitt. det er du som mor (og far) som bestemmer dette!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #15 Skrevet 2. juli 2009 enig med deg!!! la de få smake på forskjellige saker! ikke spise det, men smake det!! blir småirretert på de som ikke lar barna deres spise noe "usunt" fø de er 1 år..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #16 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er helt enig med 19:44. Hva er vitsen? Lar dere barna smake vin og? Egoistiske og korttenkte mennesker. Hvorfor ikke sette barnas behov foran deres impulsive innfall?
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 2. juli 2009 #17 Skrevet 2. juli 2009 å bli fly forbanna er vell og ta i ?????? djiizez
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #18 Skrevet 2. juli 2009 Du kan vel ikke bestemme hva andre burde føle? Jeg skjønner hi godt, jeg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #19 Skrevet 2. juli 2009 Hvis du ikke vil at babyen din på 9 måneder skal ha kroneis, så bestemmer du det, og sier fra. Trenger ikke vise til noe som helst, bare at du ikke har lyst at barnet skal være vandt med for mye sødt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #20 Skrevet 2. juli 2009 Å bli forbanna er litt drøyt... min er og ni mndr, hun får aldri en egen is men ofte får hun smake litt... er varmt for henne også og godt med noe kaldt....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #21 Skrevet 2. juli 2009 Geez.. Man er absolutt ikke overbeskyttende om man ikke vil stappe i en 9 mndr gammel unge en hel kroneis. En liten smaksprøve skulle vel passere greit, men man stapper ikke en hel kroneis opp i trynet på en 9 mndr gammel unge. Og bestemor har ikke RETT til noen ting når det kommer til barnebarn. Hvor får folk slikt fra liksom? o_O
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #22 Skrevet 2. juli 2009 anonym 18:59: her.. jeg tror bare hs har et naturlig forhold til d. vi fikk da smake på alt muligrart som barn å det ble da folk av oss også... ikke har jeg allergier eller noen form for sen skader..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #23 Skrevet 2. juli 2009 21:45- gi ungen din en frossen bitering om ungen er varm davel! Trenger ikke mose innpå fett og sukker fordet!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juli 2009 #24 Skrevet 2. juli 2009 Spørsmålet mitt er bare hva en baby SKAL med godteri, is og brus? Altså, hvilken nytte gir det å la dem smake på det/spise det? Det er jo helt unyttig og dessuten usunt, og unger får tidsnok i seg fett og sukker. Vi spiser for mye søtt og fett her på våre kanter av verden- det er jo en grunn til at det er så mye fedme rundt om i den vestlige verden. Greit nok at de bør få smake ulike smaker, men det finnes da haugevis av andre, sunnere ting som smaker både søtt og salt- frukt, bær, kjøtt, fisk og en hel masse annet. Hvis man absolutt skal ha dem til å smake så mye rart, kan man begynne med sunnere alternativer enn is, sjokolade og brus.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #25 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tipper at de mødrene som gir ungene sånn junk mat mens de er babyer er temmelig usunne sjøl og! De burdte kanskje tenke seg om så avkommet ikke blir akkurat som dem selv! Veldig gode forbilder! Not!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå