Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #26 Skrevet 13. januar 2012 og IGJEN er det snakk om "ung mor" her! Lurer på hvor mange ganger jeg har sett tråder her der det blir diskutert ett eller annet om unge mødre! ( i negativ forstand....) Hva i alle dager har navnevalget med unge mødrer å gjøre? Djiiiizz...........
Gjest sandyBay1 Skrevet 13. januar 2012 #27 Skrevet 13. januar 2012 Smaken er som baken, uansett.... Selv syntes jeg Caroline var et grusomt gammeldags navn når jeg var 11 år, men er et fiint navn i dag. Og nå er jeg 39 år La nå folk få kalle barna deres hva de vil....
Gjest meg mamma? Skrevet 14. januar 2012 #28 Skrevet 14. januar 2012 Jeg jobber i barnehage og hos oss har vi barn som heter b.l.a Vanessa, Lucas, Dennis og Alexandra. Det de har til felles er at ingen av de har ung mor eller foreldre med lav utdannelse. Jeg synes mange av dere som kritiserer navn er veldig fordomsfulle og det er dere som lærer barna at det er rare navn. Er jo på grunn av sånne som dere at barn blir mobbet for navnet sitt. Hva så om noen ønsker å ha "pompøse" eller populære navn på barna sine, har noen andre noe med det? Dere som kritiserer andres valg av navn, hva heter deres barn? Det lurer jeg veldig på.
Diddels Skrevet 14. januar 2012 #29 Skrevet 14. januar 2012 Hæ? Navn som skriker ung mor og trygdemottaker? For en gjeng dustekjerringer med søplemeninger. Nabokona har alltid vært trygdemottaker, hennes datter heter Cecilie. Er det så innmari "trygdemottakersk"? Nei halleluja, her er damene som tror de har oppdaget noe stort og viktig. Hvem er det som greier å lire av seg så idiotiske ting? Det må jo være de med aller minst utdannelse. Og betyr trygdemottaker at det er noe galt med personen? At de har dårlig smak, eller er uutdannede? Herlanhet, det kommer vel helt an på grunnen til at man mottar trygden? Er liksom Eira eller Martine mindre "ung mor" Broren til min bestevenninne heter Dennis. Han er en voksen mann med jobb, hus og to barn. Og hans foreldre var slettes hverken unge eller trygdemottakere. Og hvorfor er "Victoria" så mye større og "pompøst" enn Elisabeth eller Margareth? Dronningnavn alt sammen... Jeg heter Victoria og er oppkalt etter min oldemor, og ingen av mine foreldre var unge eller manglet utdannelse... Enig med Meg Mamma?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #30 Skrevet 14. januar 2012 Greia er vel at man ofte gir navn i forhold til hva man føler om sitt eget navn, tenker jeg da. Mener jeg har lest noe om det et sted, og det tror jeg stemmer greit hos veldig mange. F.eks. har jeg et uvanlig navn (ikke på landsbasis, men der jeg vokste opp), var alltid flau for navnet mitt, det er helt umulig å presentere seg i utlandet uten masse misforståelser. Nå som jeg er voksen har jeg ingenting imot navnet mitt, og mamma sier de valgte det fordi det er såå vakkert. hehe Så da vi fikk barn ville jeg at gutten min skulle få et vanlig navn som kunne uttales på engelsk. For meg er det bedre at man kjenner flere andre med samme navn, enn at man har et heelt uvanlig og spesielt navn. Andre jeg kjenner som har helt vanlige navn, og gjerne har hatt to andre i klassen med samme navn ville gi barnet sitt et litt mer uvanlig navn og helst med mellomnavn. Jeg tror det går mer på sånne ting enn på om man er ung og uten utdannelse. Noen har sterke tradisjoner for oppkalling i familien, andre ønsker ikke å kalle opp.
Nyttårs barn Skrevet 14. januar 2012 #31 Skrevet 14. januar 2012 Det er noen som prøver å gi ungene navn for å "snobbe oppover", navn er som kjent gratis. Og dette blir jo veldig tydelig. F.eks. veldig pompøse navn, gjerne dobbelt navn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #32 Skrevet 14. januar 2012 Er det ikke bevist at folk med navn som Ronny er mer "bøllete"?
SiriViri Skrevet 14. januar 2012 #33 Skrevet 14. januar 2012 Hehe, var det ikke at guttenavn på "r" er overrepresentert i norske fengsler?? Syns jeg hører dette støtt, men en kjapp googlesøk gav ingen resultater
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #34 Skrevet 14. januar 2012 Hva skjer med denne verden?? Går det virkelig ann? Det er faen ikke rart det blir krige og kvalme i denne verden.. Det er da for faen ingen navn som skriker ung eller gammel mor er det vel?? Dennis er også heller ikke et navn som skriker ung-alene mor.. Har flere bekjente som har kalt ungen sin for dennis, de er veletablerte jenter.. Faen ta dere bedrevitende!!!
*Idae123 Skrevet 14. januar 2012 #36 Skrevet 14. januar 2012 Hva er galt med å være ung mor? Det er absolutt ikke noe galt med å være ung mor...
Vianne Skrevet 14. januar 2012 #37 Skrevet 14. januar 2012 Nei det jeg mente også men virker som mange mener det etter det de skriver her
mammag22 Skrevet 14. januar 2012 #38 Skrevet 14. januar 2012 Heller en ung mor som kaller ungen sin "rare" navn, enn eldre mødre som har så mye livserfaring og er så arrogante at de ikke kan se noe annet enn seg og sine : )
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #39 Skrevet 14. januar 2012 Det er noen som prøver å gi ungene navn for å "snobbe oppover", navn er som kjent gratis. Og dette blir jo veldig tydelig. F.eks. veldig pompøse navn, gjerne dobbelt navn. Greit å ha slike meninger, men du burde ikke si dem høyt. Folk kommer til å tro at du er fullstendig tilbakestående. Kan vel være titusen andre grunnet til at barna får lange dobbeltnavn. Er det liksom bedre hvis ungen heter et enkelt "Stine" eller "Anders"?
Nyttårs barn Skrevet 14. januar 2012 #40 Skrevet 14. januar 2012 Det er noen som prøver å gi ungene navn for å "snobbe oppover", navn er som kjent gratis. Og dette blir jo veldig tydelig. F.eks. veldig pompøse navn, gjerne dobbelt navn. Greit å ha slike meninger, men du burde ikke si dem høyt. Folk kommer til å tro at du er fullstendig tilbakestående. Kan vel være titusen andre grunnet til at barna får lange dobbeltnavn. Er det liksom bedre hvis ungen heter et enkelt "Stine" eller "Anders"? Ja jeg mener ikke at alle dobbeltnavn er pompøse, beklager misforståelsen. Men med fare for å igjen virke "fullstendig tilbakestående" så tror jeg nok at enkelte prøver litt vel hardt å gi ungene spesielle og fancy navn.
kjærestenogmæ Skrevet 15. januar 2012 #41 Skrevet 15. januar 2012 er jeg ung mor- Nei. Trygdet på livsstid? -Nei. Høyere utdanning? -Ja! Jobber jeg? -Ja. Gjort masse spennende i livet mitt før jeg får barn? -Ja. Skriker navnet mitt pompøs, ung mor som vil at ungen skal bli strever fordi vi skal ha dobbelt navn? -Ja (ifølge diskusjonen over her) Vårt lille mirakel skal hete Savannah Oliva. Dette fordi jeg har studert i utlandet i flere år og reist mye, og vet verdien av et internasjonalt navn og dette er det fiiiiineste som finns synes jeg. Dobbelt navn fordi hun er oppkalt etter min samboers døde bestemor. Noen som har problemer med det eller? Logg av eller la være å lese slike tråder hvis det er så vanskelig å akseptere at barn får forskjellige navn! For jeg er så fornøyd med lillepia vår sitt
Nyttårs barn Skrevet 15. januar 2012 #42 Skrevet 15. januar 2012 er jeg ung mor- Nei. Trygdet på livsstid? -Nei. Høyere utdanning? -Ja! Jobber jeg? -Ja. Gjort masse spennende i livet mitt før jeg får barn? -Ja. Skriker navnet mitt pompøs, ung mor som vil at ungen skal bli strever fordi vi skal ha dobbelt navn? -Ja (ifølge diskusjonen over her) Vårt lille mirakel skal hete Savannah Oliva. Dette fordi jeg har studert i utlandet i flere år og reist mye, og vet verdien av et internasjonalt navn og dette er det fiiiiineste som finns synes jeg. Dobbelt navn fordi hun er oppkalt etter min samboers døde bestemor. Noen som har problemer med det eller? Logg av eller la være å lese slike tråder hvis det er så vanskelig å akseptere at barn får forskjellige navn! For jeg er så fornøyd med lillepia vår sitt Jeg har ingen problemer med det,what so ever. Det viktige er at foreldrene er fornøyd med navnet de har gitt ungen. Og det høres det jo ut som du er:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå