Gå til innhold

Navn som skriker ung mor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det egentlig noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn som "skriker" ung mor, skriker ikke bare ung mor, men alenemor og gjerne trygdemottaker i tillegg. Jeg har et slikt navn, og syns ikke det er så morsomt at andre kan "se" hvilken bakgrunn jeg kommer fra. Har vurdert å bytte til noe mer nøytralt, men syns det blir for vanskelig nå i voksen alder. Skulle ønske min mor ville tenkt lenger da hun ga meg navnet.

Skrevet

Jeg blir stemplet på den måten, til tross for at ingen av disse stigmatisernde parametrene gjelder meg. Velger å ta det som et kompliment, så gammel er jeg :)

Skrevet

vad är det för namn?

Skrevet

Såeh.... hvilke navn skrike ung mor da? Bare så jeg vet om ungene mine er safe..

Skrevet

Dennis skriker virkelig ung, uerfaren alenemor uten utdannelse. eller linnie meister...

Skrevet

Veldig pompøse nesten konglige navn er typisk "ung alene mor navn" og trygdemottaker navn som feks; Angel Victoria. Nabo jenta på 16 år er gravid og skal ha baby i løpet av sommeren og Angel Victoria er det navnet hun har plukket ut....

Skrevet

Typiske guttenavn er Dennis, Lucas og Crisander. For jenter er det som 15:20 sier: Pompøse "kongelige" navn med Victoria, Vanessa og Alexandra som mellomnavn. Thea Victoria, Vilde Alexandra og Leanna Savannah. Ha ha.

 

Men jeg tror det har mye med utdannnelse å gjøre og, ikke bare ung alder.

Skrevet

Om det gjør noe? Ungen blir jo stigmatisert for resten av livet med et sånt navn, da. Alle skjønner bakgrunnen, og at foreldrene kanskje ikke var blant de skarpeste knivene i skuffen.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor folk må kalle barn med så sære navn. hva er det de egentlig ønsker å oppnå? oppmerksomhet? for det kan jo ikke være noe annet. synd det er ungen det går ut over. vet ikke hva det skyldes, men må ret og slett være umodenhet.

Skrevet

Men hvem blir ungen stigmatisert av? Jevnaldrene, eller dere foreldre? Sånn som du der oppe, du liker ikke at folk kan se hvilken bakgrunn du har utifra navnet - tenker du sånn om andre? Jeg har et kjempepompøst dobbeltnavn og kommer fra helt vanlig middelklasse, fint hjem og akademikerforeldre. Selv om mange kanskje vil mene navnet mitt er trashy..

 

Det blir som at ei venninne av meg ble mobbet på barneskolen pga troen hennes. Ikke fordi barna syns hun var rar, men fordi de andre foreldrene syntes troen hennes var veldig rar.. Det er gjerne dere voksne som lager problemet.

 

Når jeg ser barn som heter Cassandra Evandrine Savannah så tenker jeg ikke mer over det, annet enn; jøss, så fantasifullt. Det er tross alt et navn og ikke personligheten til barnet..

Skrevet

Dette er jo tull...

Det finnes mange rare både fornavn og etternavn

Navnet skjemmer ingen - oppførsel derimot er noe annet.

 

Du kan bli den du vil uansett bakgrunn ,oppvekst ,foreldre,navn ect.

 

Alle tar sine egne valg og sine egne veier og om du blir et godt menneske eller ei - har ingen ting med navn å gjøre.

 

 

 

 

Skrevet

Er nettopp det jeg mener også, jeg er HI av den andre ungmornavn-tråden. Klart, man får kanskje noen fordommer mot seg om man har et veldig "pompøst hjemmesnekra" navn, men jeg vil tro at en blir mobbet uansett navn eller ikke. Det er nok dere voksne som lager problemet tror jeg..

 

"Skriker ung mor uten utdannelse og alenemor" - HERREGUD!!

 

 

  • 2 år senere...
Skrevet

Ser Lucas er nevnt som et "ungmor-navn". Jeg vet om en Lucas, og hans mor er 44, gift og Lucas er nr 6 (og blir 1 år til våren)! :P

Skrevet

En skal ikke dømme folk ut fra navn, for det blir jo like dumt som å si at alle som heter Tommy eller Tom Roger blir ramp.

Skrevet

Hvor gammel er jeg da? Og hvilken utdanning har jeg?

 

Navnet til mitt barn er Alva.

Skrevet

Å dømme foreldrene uti fra navnet de velger til barnet sitt er bare idioti, de velger jo det navnet for at de synes det er fint og passer til barnet...

Om noen ikke liker navnet jeg skal ha pÅ mitt kommende barn, so what.. Det er mitt barn og jeg velger navn JEG synes er fint.....

Skrevet

er spent på hvor gammel jeg er da og hva jeg jobber med....

dere som merer dere kan si ut i fra barnets navn!?

min gutt heter Eric...

nå eg jeg spent altå :D

Skrevet

For meg er navn av typen "overkill" i denne gruppen, som f.eks;

 

Philliph William (jada, naboen...) -Hadde det vert Fillipp eller william for seg selv er en ting, men sammen blir litt mye...

Og det er ofte fine , enkle navn som skal overdrives på en måte...

(Eric og Alice for seg selv er ikke slike navn, i mine øyne. -men Alice Wictoriana, eller Maxemiliano Eric..bare for å virkelig sette det på spissen ;) )

 

Jeg kritiserer ikke de som gjør dette i den for stand, men jeg må da få lov til å si at jeg personlig ikke syntes det er spesielt fint?! ...også får folk mene hva de vil om hva jeg kaller mine barn også, sikkert noen som mener noe -og fint er det ;)

Skrevet

det er en ting å synes at navn ikke er særlig fine,alle har jo rett til å mene hva de vil.

men det er ho noe helt annet å knytte navn opp mot ung mor å mødre uten utdannelse osv..

Skrevet

Herregud er det mulig. Blir stadig sjokker over hvor overfladiske folk er jeg! Har dere virkelig ikke noe bedre å bruke tiden deres til enn å sitte og dømme folk for hva slags navn de syns er fine? Ser for meg en gjeng sladrete blokk kjerring :P åhh guud vet dere hva eller hun har kalt barnet sitt for The Victoria hun må da være både trygdet og uten utdannelse som syns det navnet er fint.. OMG!!! Syns synd på barna deres jeg som har så dømmende foreldre... Håper dere ikke sitter og snakker sånn foran ungene deres, da er det vel ikke rart noen blir mobbet. Barna lærer tross alt en god det av holdninger hjemmefra!

Skrevet

Navnet skjemmer ingen har jeg lært.....

Skrevet

Åh det er sÅ utrolig latterlig Å dra inn et navn som Lucas i denne idiotiske debatten.. Hvor i alle verdens dager skriker det ung mor? Bare fordi det er populært?

Vet om noen Lucaser og ingen av dem har unge mødre, trygded mødre eller lignende. Snarere tvert i mot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...