Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett endel potensielle mobbeofre i løpet av den tiden jeg har vært småbarnsmor (og det er leeengge:)). Det rare er at mobberne mobber tilfeldige ofre uavhengig av navn, tjukk mor, rare klær osv, osv. Felles for mobberene er at de har problemer med å klare seg i voksenverdenen, og ender ofte opp med "venner" av samme kaliber som dem selv (ingen andre vil være venn). Dessverre får man vel muligens si. Selv om offrene ikke nødvendigvis mener det samme. Min oppfatning. Hadde egentlig vært interessant og visst om jeg er inne på noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle foreldre er oppegående mennesker, og det er ganske mange barn som ikke får nok oppfølging hjemme til at foreldrene en gang skjønner at barna deres er mobbere.

Men tror at barn som regel "vokser seg til" navnet sitt, og jeg synes egentlig at svært få navn er rare.

Siden jeg er gift med en engelskmann er det uansett en selvfølge for meg at våre barn ikke heter Odd, Simen, Fanny etc, og da spesielt ikke Odd Simen :-)).

Skrevet

Iflg "mobbeloven på navn" kan man ikke kalle barnet sitt:

Gitte, dette blir ofte brukt som første del av et mindre lekkert hermenavn.

Pedro, blir ofte forvekslet med Pedo

Bitten, samme som Gitte

Knut, kan fort bli KnutStut

Viggo, for han er venneløs

Kaja, for det er visst et hundenavn

Lene, for er hun ikke pen passer hun ikke kallenavnet PeneLene

Simen, for det er sæd på engelsk

Randi, for det er kåt på engelsk

Max, for da er han enten MaxHarry eller MaxMekker

Karl, for det er hovent og gammaldags

Sander, for det er bare en sløv måte å si Aleksander på

Per, for da er han kjedelig og traust

Kari, samme som Per

Line, samme som Lene, men her FineLine

Sandra, for det er "berte"

Ola, samme som Per og Kari

Ole, pga lille ole vitser

Siri, fordi hun må være intr i været

Alex, samme som Sander

Maren, hun vil havne i mengden og aldri skille seg ut hverken positivt eller negativt

Vilde, såpeserie navn

Trude, blir fort trudelutt, noe som kan være irriterende vil jeg tro

Per og Pål, pga eventyr

Listen kunne vært uendelig. Vanlige navn kan mobbes på utallige måter. Kaller man barnet sitt Anus, Adolf, Quisling, Judas eller kominasjoner av disse, som Judolf Anus Quisling vil barnet selvsagt bli mobbet. Men Trine og Kjell blir mobbet like pokka fordi de har briller, reggis, lukter svette eller er kjipe. Sånn er det bare å være barn. Unger er hensynløse og grusomme mot hverandre. Samme om man har et vakkert eller stygt navn.

Skrevet

Dere som forsvarer mobbing her, er dere sånne som gjør narr av litt utypiske ting foran ungene deres eller?

Hvilken holdning er det egentlig å lære barna sine? "Kjære Kari, det er helt greit at du mobber de som ikke heter Per, Pål eller Espen, for de har stygge navn og er dermed mindre verdt enn deg!"

Grow up, og oppfør dere som forbilder istedenfor drittsekker og mobbere.

Jeg har et helt vanlig navn, og jeg ble mobbet likevel.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

For guds skyld ikke kall barnet deres Janne. Jeg har traumer enda, etter; Janne på landet, tissa i spannet. Spannet var for lite så Janne måtte drite. Snufs...;)

Skrevet

Greit og greit, jeg synes det er unødvendig, og hadde nok ledd om min femåring hadde villet ha vattert bh for å fremheve pupper hun ikke har. Dessuten er det ikke relevant. Fordi hva slags navn barnet skal ha og hva slags klær barnet har på seg når de er 5 år er til stor del foreldrenes valg. Men hadde det nå vært slik at ei jentunge kommet i vattert bh og skinnminiskjørt så fortjener hun hverken å bli mobbet eller (satt på spissen), voldtatt. Og blir hun mobbet så er det fordi de andre barna lært av VOKSNE at de klærne er uassende og ses på som utfordrende. Hvor utfordrende det nå kan bli på en 5 åring.??

Skrevet

Folk har forskjellig smak. barnet kan ende opp med å hate navnet sitt om han heter Per, Lucas, Carossander eller Trygve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...