Gå til innhold

her er barnehagen syk!... ialle fall lederen.... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnehagene har faktisk meldeplikt når det gjelder å melde til barnevernet om mistanke om uverdige forhold hos barnet. Eller forsømmelse.

 

Det er ikke barnevernet som avgjør om bekymringene skal følges opp eller ikke.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...skrivefeil... det er ikke barnehagene som avgjør om meldt sak skal følges opp eller ikke....>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og har hatt to barn i løpet av ti år som har kommet i barnehagen i penklær. Begge har vært under barnevernet. Det var selvsagt ikke eneste grunnen, men det handlet om foreldrenes forståelse for barnets behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden :

 

akkurat skjønner... men hva er så veldig bra med barmehage 5 dager i uka enn 2 dager i uka eks?

 

hva kan barnehagen tilby som jeg ikke kan tilby ungen ?

det lurer jeg på ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som vet hva barnevernet mener du mangler og derfor velger å betale den tredje dagen. Problemet med reduserte plasser som er så små som 40 % er at barnet fpr problemer med å få innpass sosialt. Det barnehagen tilbyr som du absolutt ikke kan er tilgang til en stor og variert gruppe med jevnaldrende som gir barnet et bedre grunnlag for sosial utvikling.

 

Hvorfor tror du at penklær i barnehagen er et pluss i boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn har god tid utvikle seg sosialt hele livet. Det de trenger mest er et godt forhold til mor og far, og den følelsesmessig trygghet som blir skapt i den alderen er viktigste foreldre kan gi sine barn.

 

Nå for tiden er slik at barna må ha kunnskap om mange ting allerede FØR dem begynner på skole. Og alt som står i barnegagenes planer er umulig lære for et barn som er der 2 dgr i uka. Ergo blir foreldre presset få barna i barnehage flere dager.

 

At en mor vil bruke mest mulig tid med ungen er lite verdsatt i dagens sammfun. Kjærlighet, frihet og følelsesmessig trygghet er visst mindre viktig enn å kunne skrive navnet sitt, vente på tur, osv. FØR skolestart ......

Og hvis foreldre ikke forstår det.... ja, det er en risikosport det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penklær er et pluss. Ellers blir vi annmeldt for å ikke kjøpe eller vaske klær vel ;) . Enkelte pedagoger leker jo smådetektiver og leter etter feil hos foreldre og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penklær viser at du ikke forstår hva barnet ditt trenger i barnehagen. Å troppe opp i penkjole er ikke positivt.

 

 

Og nei, barna trenger ikke bare foreldrene sine, de trenger også andre barn på sin egen alder. Barn som ikke har gått i barnehage henger generelt sett etter sosialt når de begynner på skolen fordi de ikke har hatt i nærheten så mye kontakt med andre barn og derfor ikke har hatt muligheten til å lære seg de sosiale kodene. Samspill mellom barn er komplekst, og selv om foreldrene ligger fundamentet for dette så er samspillet mellom foreldre og barn noe annet. Desverre kan en kanskje si, så er redusert plass i barnehagen en sosial ulempe for veldig, veldig mange. For mange foreldre skurrer det voldsomt, tiden med dem er fryktelig viktig og det føles feil at noe som er så viktig skal måtte prioriteres bort. Noen ganger må en likevel prioritere bort en del av noe som er viktig til fordel for noe annet som også er det. Den er vanskelig å skjønne fordi folk har et bilde av at når barn møtes, så leker de automatisk fint sammen. Slik er det ikke, de fleste barn vil velge en lekekamerat de ser hver dag og som derfor forstår de samme lekekodene foran en som kommer to ganger i uken. Det er kanskje trist, men det er sant, det er bedre å være i barnehagen fire dager dager i uken mellom 09.00 og 14.00 enn å være to dager hele dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.... håper du tuller?

 

Du skjønner vel at barnehagen legger vekt på funksjonen klærne har, ikke utseendet? Hullete joggebukse er tusen ganger bedre enn penklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av arrogansen her.

En del av dem som kaller seg ansatte i bgh. på dette forumet skulle finne seg en annen hobby enn å motsi absolutt alt foreldre mener, og vil snakke om her .

 

Skriv heller eget innlegg hvor du tar opp selv et meeeeget spennede tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg som startet tråden :

 

for noe tull!

 

ungen min leker med jevnaldrede i byen her i boligfeltet. opptil 5-6 stk om gangen etter barnehagetid...... og har barnehagen ferie så leker de mye mere sammen...er ikke det sosialt nok ??

 

nei tror heller samfunnet er redd for at foreldre vil ha ungene hjemme så barnehagefolka mister jobben ! ;)

 

omtrent hver gang jeg kommer å henter ungen min så sitter han på datan i barnehagen...er DET sosialt mer en hjemme tro ??

 

jeg som mor er med han på handleturer, ferier, lekeplasser, badeplassser, svømehall, skøyting på vinteren, aktiviteter generellt osv osv.... ja også sammen med en haug unger i disse aktivitetene... nok sosialt spør du meg...........

 

blir helt overgitt jeg av samfunnets bestemmelser over foreldre *stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke deg og din sak HI, min uttalelse er generell. Jeg er ikke samfunnets agent når jeg er på jobb, eg har aldri ringt barnevernet og håper jeg aldri må.

 

Svaret på spørsmålet mitt er: I de flestes tilfeller, så er det ikke det. Det er veldig begrenset hvor mye dagens barn har tid til å leke ute etter barnehagetid. De kommer hjem klokken fem og skal spise middag før de legger seg klokken 19.30 og foreldrene vil oftest også se dem litt. I ditt barns tilfelle vet jeg ikke, mulig han som var en hun litt lenger oppe i tråden får nok og ikke vil få problemer. Når barnevernet velger å betale for den ekstra dagen, tar eg det som et tegn på at de i alle fall mener at det ikke er nok. Jeg mener faktisk at barn i dag er for mye i barnehagen. Det er maaaange foreldre som har dem der vesentlig mer enn de må, og de som utmerker seg der (slik at vi ser at barnet mistrives)holder vi faktisk øye med.

 

 

Tror foresten du må ta deg en titt mellom beina til sneipen din. Jeg skjønner jo at barnehagen reagerer når du ikke er helt sikker på om det er en gutt eller en jente du skal hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne tråden er laget av en bhg motstander og at den er falsk. Den er bare skrev for å provosere. Tror faktisk at det er en og samme person som driver begge trådene.

 

Barnehager er godt å ha, barna tar ikke skade, men utvikler seg der. De fleste pedagoger er sikkelige mennesker. Unntak vil det alltid være, men de klarer ikke å holde på jobben. Lei av bhg motstanderer. Men nå er det full bhg dekkning snart, jippi. Vi vant!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, full bgh dekkning. Nå kan alle foreldre være sammen med barna fra kl.17 til 19.30. Ser fram til åpen bgh hele døgnet året rundt. Da kan vi ta barna hjem Julekvelden, hvis vi får tid selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi deg ja.

Du er sikkert en tidligere dagmamma/pappa som fremdeles vil drive selv. Jepp, jeg har opplevd dere. Husker godt for fire år siden da dere skrøt på at bhg dekkningen aldri kom til å komme. Nå er den her. Nå kan vi snakke Jesper Juul, pedagogikk og kvalitet. Med dere var det kun penga som gjalt. Er du ikke fornøyd, så bare vær hjemme med barnet selv var mottoet. Trist at noen av dere har funnet veien inn i bhg som assistenter. Der dere må gjøre hverdagen sur for alle rundt dere.

 

Nå må du bare provosere ped.ledere her inne slik at de driter seg ut. Personlig vet jeg hva du er. Og jeg er utrolig glad for å slippe å gi barnet mitt til en slik som deg, pga jeg ikke har valg. Det finnes jo noen som deg i bhg, men overvekten er heldigvis mennesklig.

 

 

Ha en fin helg da, håper du finner et annet sted å få ut de undertrykte følelsene dine. For de er dine : )

 

Oh, yes I like it!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tone ned litt. Med personlig angrep viser at du ikke kan diskutere logisk og saklig, uten å la deg styre av løpske hormoner eller gudene vet hva.

 

På et forum skal man kunne snakke fritt om sine meninger, uten å få dem godkjent fra DEG på forhånd. Men man må ha hjerne for å forstå det.

 

God helg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha meninger, og jeg godkjenner ingen, mellom navnet mitt er ikke xxx. Nå angrep nå du meg langt mer, så da er vel det jeg som er blitt offeret : )

 

Er du en tidligere dagmamma/pappa? Vet jeg ikke for svar.

 

Det hadde vært fint om man kunne stille spørsmål man lurer på om bhg. Men slik det er her inne nå, velger jeg å gjøre det på skravle. Det er få som gidder å komme med usakeligheter der. Eller man kan bruke krangle.

 

Synes det er morsomt hvordan du hisser deg opp på meg gang på gang.

 

Jeg har lært mye av deg, og synes det er kjekt og nyttig. Hadde ikke ventet å gjøre det på et forum som dette. Så takk for det.

 

Nå gidder jeg ikke svare deg mer på denne tråden. Vi snakkes nok igjen på en annen, selv om det er litt ufrivillig fra min side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden:

 

jeg er ikke motstander av barnehage men blir skuffet over tråkkingen dem og samfunnet styrer med. hvorfor kan ikke jeg bestemme om hun skal være i barnehagen 2-3 eller 5 dager ? sosialt er hun på hjemmetid så det burde være nok.

 

BEKLAGER veeeeldig at jeg skrev han istedetforhun her uffameg...seriøst..det går ann å skrive feil. a og u....sorry... fort gjort.

 

å JO jeg vet hvem jeg skal hente i forhold til hva man skulle tro om andre foreldre som bare DRAR ungene hjem og ikke spør dem engang hvordan barnehagedagen har vært... høh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden:

 

jeg er ikke barnehagemotstander men har lov til å reagere når man føler seg tråkket på.... :/

 

jeg provoserer ikke. jeg bare forteller sannheten om hva som skjer her.

 

full barnehagedekning jaja da kan jo froeldre bare lempe barna der å ikke bry seg for klokka blir fem..stakkars barn.... med selvfølgelig unntak at dem som MÅ jobbe så klart...de er unnskyldt. men de som er hjemme burde (ikke må) ta seg av ungene mere, ikke 5 dager i bhg...altfor mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier en liten butikk, og der har jeg jobbet hele livet.

 

Takk for praten. Har vært litt morsomt også, tross alt. Men håper slippe flere omganger her eller på annet forum...

 

No hard feelings ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna som går to dager har ofte lang tilvenning sammenlignet med dem som har større plass. I tillegg så detter dem ofte litt utenfor vennegjengen da de andre opplever/ har mer tid sammen... Men, 4 eller 5 dager har ikke så mye å si... Ei heller 3 dager, tror jeg. Men to dager er ofte lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...