Gå til innhold

her er barnehagen syk!... ialle fall lederen.... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har barnehager oppetter halsen....

 

jeg nevnte til lederen at min datter kunne være hyper i alle fall ekstra aktiv enn andre barn og om de kunne se etter på dette, evt utredning i barnehagen. men de mente han ikke var sååå aktiv at dem trengte det.

 

måneder gikk og jeg fikk en tlf fra barnehagen om datteren min kunne tenkt seg en dag ekstra i barnehagen pga han trengte det av ulike grunner. som : stimuli, rutiner, navn på folk og unger (som han glemte veldig fort), og at hun hadde bare to dager i uken fra før. jeg sa jeg ville ikke betale for noe andre syntes hehe så da sa han at han skulle ringe til kommunen å få til tilskudd til denne dagen ekstra.

 

dagene gikk og jeg mottok så et brev....fra barnevernet!!!

dert stod de tat lederen i barnehagen hadde tatt komntakt med dem pga bekymringer.

dette var det som stod : glemmer fort navn og rutiner i barnehagen pga for lite opphold, klærne lukter innestengt(ikke hun), og siden barnet liker data i barnehagen er det antakelig mye data hjemme.

 

barnevernet har kommet til oss og hadde ingen bemerkninger og tilstod rett foran ansiktet mitt da jeg spurte dem ang klærne om det er tilfelle....nei sa dem verken de eller kontaktpersonene i barnehagen hadde bemerket dette før og nå.

 

jenta dusjer omtrent hver dag, klærne er ALLTID rene når hun skal i barnehagen(til og med finklær innimellom) og vi har rutiner hjemme samt max 30min -1 time med data og tv til dagen!!

 

barnehager er noe dritt!!

skal jeg ha et barn til frister det jammen meg IKKE å ha ungen i barnehagen. samfunnet ønsker å ta over...fytti!

ungen neste gang skal bare i barnehagen når hun/han blir 5 år eller om det er bestemte behov slik som diagnoser og sykdom evt....

 

er det bare meg som reagerer på dette...

 

PS: barnevernetr trekker seg ut for det var lite grunnlag fra leder sa dem. de skøt av meg som mor til og med og det er moro :D

de dekker faktisk den ene dagen for de menete han trengte barnehage...men måtepå til oppstyr!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden, han sendte melding til barneværnet tydelig bare fordi du ikke ville det han ville ikke fordi det er noe galt med barnet.

 

Mine barn elsker datamaskiner, løper bort med en gang om de ser en , men de får faktisk ikke spille her hjemme i hele tatt.

De snakker med familie som bor langt unna med cam sammen med meg. slik at de kan ha kontakt med onkel og besteforeldre men de spiller ikke.

 

Data er spennende netopp fordi de ikke får så mye tilgang til det.

 

Og at klærne luktet innestengt?Hvordan lukter det da?

Skjønner liksom ikke den.

Så lenge klærne er rene og hele og ikke flere nummer for små så er det vel greit.

 

Og om barnet hadde fått spille mye eller se på tv mye så hadde da ikke barneværnet regnet det som omsorgssvikt

 

Hvis styreren mener at barn trenger mer en to dager i bhg så får han jobbe et sted som ikke har 2 dagers uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld at jeg ler, men barnevernet hadde ikke dekket denne dagen med barnehage i uken om det ikke var grunn for det. Det var også det ped-leder har hevdet fra begynnelsen av. Hva trodde du han ville oppnå? At barnet ble tatt fra deg?

 

 

Det er ikke vanselig å skjønne at du svarer deg selv her... begge aliasene dine har like store problemer med tegnsettingen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden :

 

er helt enig med at han gjorde sikkert fordi ungen trengte det EVT .... MEN hvorfor i all verden sende det til barnevernet ??

 

barnevernet ristet på hodet da dem kom hjem til meg samt hadde snakket med pedleder i barnehagen..det er DET jeg reagerer på MÅTEN lederen/styreren gjorde.....jeg fikk jo ikke beskjed engang!

barnevernet dekket barnehagen hennes aktivitetsnivå, det står i papirene.

 

ps det er/var ikke meg som skrev før deg. men den skal jeg svare på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden :

 

mhm sant nok ang data og det der.

da jeg spurte ham rett ut ang klærlukta så sa han at han ikke var sikker og ikke visste noe.....rare greier...jenta var jo ren sa han og kom med klær som var penere enn jeg trengte.....

 

hehe det er det familie, venner og slekt mener også ang styreren om 2 dager i bhg...er vel meg som bestemmer liksom...jeg er jo hjemmeværende uansett og jobber ikke. har jo lyst å oppdra han selv ikke barnehagen.

 

det verrste er at han sier at alle de som jobber i barnehagen sier det samme som han...TULL... jeg har snakket med mange av dem alene og de sier at det var rar uttalelse...

 

ps godt han skal pensjonere seg..er jo pigamæ over 70....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnehagen har ikke lov til å melde til barnevernet uten å informere foreldrene på forhånd! unntaket er ved mistanke om seksuelle overgrep eller grov omsorgssvikt (vold mot barnet osv, slik at det kan gå utover barnet om foreldrene blir informert på forhånd)

 

man har nok ikke så mye i en barnehage å gjøre når man er over 70 år nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg som startet tråden :

 

trodde ikke heller at barnehagen kunne det..takk og pris at det ikke bare er meg som reagerer her.

 

å her er det ikke snakk om verken vold eller misbruk.

barnevernet skrytte av meg om alt mulig og syntes det var rar uttale av leder i barnehagen....

 

så sant nok..han på 70 har ingenting å gjøre der.

 

fikk vite i dag at i morgen fredag pensjonerer han seg ...hoho så bra!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns dette var helt merkelig skrevet. og noen steder står det han og noen ganger hun. tror ikke helt på dette jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden :

 

hun menes datteren min og han menes lederen/styreren i barnehagen ;)

 

beklager om jeg har fått skrevet feil på han og hun innimellom :-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeder meg ikke. er ikke mere dummere tråd enn andre skriver her inne på ulike ting.

 

er det ikke her vi skal få lufte å prate med andre og spør om ulike ting??

hæ hæ!

 

dette opplevde jeg i min hverdag og ville skrive her inne for å høre om det var bare meg som reagerte på en slik oppførsel av barnehagen. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg sitter med en følelse av at du er litt "kjørt av systemet". Det fremgår ikke av dine innlegg om du har fått et vedtak mot deg, hvoretter du PLIKTER å sende barnet i barnehagen eller ikke.

 

Det er i så fall et ganske stort inngrep overfor deg og din familie, som jeg håper de relevante myndigheter har gjort på riktig grunnlag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok barnevernet som betaler for denne extra dagen fordi de mener at barnet trenger det. Har ikke noe med at barnet ikke har det bra hjemme, men at de mener at barnet vil ha mer nytte av å gå i bhg. I bhg er det jo en del regler og rutiner barn må lære seg å følge, ikke så strukturert hjemme somoftes. :) Men siden det er barnevernet som skal betale, så må de avlegge ett besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble seriøst forvirret av dette her han/hun jeg. Tror jenta di må gå fullt slik at du kan lære deg å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tøffer seg her og skriver arrogante innleg bør være klare over at neste gang kan være DERE som får Barnevernet på døra. Og det fordi nemlig barnehageansatte er "flinke" sende bekymringsmelding dersom foreldre ikke innretter seg deres "anbefalinger" . Pedagogene vet jo hva som er best for våre barn, og vi skal helst ikke komme med motargumenter.

 

Vær heller forsiktig bedømme andre, og pass ikke bli den neste som må forsvare dine meninger hos Barnevernet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det jeg også. Det kan jo like godt være skrivefeil, vet ikke.

 

Selv har jeg forøvrig 2 søsken som fikk betalt barnehageplass av det offentlige. De fikk pga at vi var en stor familie med svak økonomi og en sliten mor.

 

Ingen av oss barna ble på noen måte mishandlet hjemme og mor var bare takknemelig for at de små fikk gå i barnehagen. De hadde begge fulldagsplass og hadde godt av å gå i barnehagen. I barnehagen fikk de et tilbud og en stimulering som min mor ikke hadde overskudd til å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg ikke å sprekke bobblen din, men det er faktisk et stort problem at barnehager ikke kontakter barnevernet. De fleste barnevernsaker blir først plukket opp i skolen fordi barna da forstyrrer undervisningen. Når de da samler inn informasjon, viser det seg at barnehagen har hatt de samme bekymringene, men ikke tatt tak i det.

 

Så at barnehager ringer til barnevernet når en ikke innretter seg er bull shit. Det er godt mulig at det har skjedd en gang eller to, men sansynligheten er meget liten. At foreldre som ikke forstår at de vannskjøter barna sine tror det, er en annen sak. De har også en tendens til å oppgi andre grunner til at de ble meldt.

 

"Jeg ble meldt til barneværnet fordi jeg glemte å sende med ungen frukt"

 

 

Så viser det seg at mor denger ungen regelmessig og at den ikkefår mat andre steder enn i barnehagen..... Det liksom bare glemte hun å nevne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, spar dine argumenter til det blir din tur forklare Barnevernet hvor god mor/far er du og hvor masse frukt barnet ditt får, samt annen deillig mat.

 

Faktum er at antall barnevernsaker øker med ca 20% hvert år. Og det skyldes bl.a overivrige ansatte i skoler og barnehager. Etter din mening er det vel slik at 20% flere foreldre vannskjøter sine barn for hvert år som går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min mening er at ansatte i barnehage og skole blir mer og mer opplyste, og derfor rapporterer ting de tidligere ville latt passere. Bekymringsmelding til barnevernet er noe en skal sende når en er alvorlig bekymret for et barn, ikke når en er 200% sikker på at det er noe alvorlig galt. Det er barnevernet som skal bestemme om de trengs, ikke den som sender bekymringsmeldingen.

 

En bekymringsmelding er en belastning for foreldrene, uansett om det er hold i den eller ikke. Det skal imidlertid ikke spille inn, barnehagen har plikt til å melde i fra når de ser ting de tolker som bekymringsverdig, hvordan det oppleves for foreldrene er ikke relevant, de er der for barna.

 

Falske bekymringsmeldinger får barnevernet mange av, men de kommer ikke fra skole og barnehage. At de har tatt feil gjør ikke meldingen falsk, det er bedre å ta feil 100 ganger enn å la et barn leve under uverdige forhold.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om det blir min tur, så blir jeg nok lei meg og sint, men jeg har ingenting å frykte. Her er ingenting galt, og at barnevernet skulle sette inn tiltak som å gi barnet mer tid i barnehagen (mer tid borte fra mor?) blir helt absurd i VÅRT tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud for et styr.... Barnevernet er her for å hjelpe! Ingen trenger å være redd de eller måtte forsvare seg,med mindre barnet ditt faktisk ikke har det bra hjemme da. Men jeg tror ikke du har noe å frykte. Barnevernet vil bare hjelpe,thats it;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer opplyste ansatte? Vil gjerne tro det, men... Handler mer om en trend som gradvis overlatter oppdraglesen av våre barn til mer eller mindre kompetente pedagoger.

Og hvis vi ser på resultatene til norske elever, så er gode grunner til å tvile på deres kompetansse.

 

"De er der for barna" selvsagt det, MEN foreldre bør bli lyttet til. At dem gir blaffen i oss fører ikke til god samarbeid akkurat. Og ikke minst bruke Barnevernet som et pressmiddel gjør ikke foreldre mer tillitsfulle.

Helt utrolig at du mener er ok belaste 100 familier i håp å finne 1 barn som kanskje lever uverdige forhold.

 

Min mening er at denne trenden er uheldig, men så er jeg ikke en perfekt mor som alle andre her virker å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at jeg kan prioritere barn som blir mishandlet og vannskjøtet over voksne som har kontroll over sin egen situasjon. Oppegående foreldre gjør det de kan for å skjerme barna sine i en slik situasjon. Klart de vil kunne merke det, men noen uker med påkjenning er noe helt annet enn 18 år i helvete.

 

Hilsen pedagog som mener at nesten alle barn har det aller best med foreldrene sine, men som aldri vil prioritere ro i voksne mennesker sjeler foran de barna som faktisk ikke har det bra der de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som startet tråden :

 

her var det mye interressant.er helt enig med dere som syntes at ungen har det best hos foreldrene..ja hvorfor skal barnehagen oppdra barna våre!? selvfølgelig det med rutiner o.l...men her har vi slikt hjemme faktisk. har en tavle med frokostbrikke til sovebrikke.dette gjør vi etterhvert som ting skal skje og evt skjedd. dette blir også brukt som belønningssystem. (får aldri godter og slikt som belønning da)

 

vi legger ungen til faste tider og ungen er med på det meste vi gjør her hjemme. hun er så flink atte. hun har det ikke strengt men ting skal være konkrete. hun trasser sjelden siden hun vet at vi er bestemte på det vi sier. ja, nei og annen beskjed :)

 

vi ser ikke behovet å ha ungen mer i barnehagen da vi lærer ungen mer enn barnehagen kan tilby....hva kan dem tilby som ikke vi kan ??

 

men uansett ja barnevernet er for å hjelpe og det har dem gjoirt, men det som var er at barnehagen oppfører seg merkelig...

husker ikke om jeg skrev dette da men jeg har mottatt en telefon om at dem avslutter "undersøkelsen" som dem kaller det i slike meldinger. de går for tiltak på å dekke barnehage til min lille prinsesse. de hadde også snakket med barnehagen og der var det ingenting å hente av bemerkinger av det Leder hadde sagt. så da sa barnevernet at det var bare noe leder sa men ingen av dem andre, selv om leder hadde sagt at alle i barnehagen hadde sagt det å det å det... rare greier...

jaja..

 

jeg er ikke redd for barnevernet for jeg har ingenting å frykte. men det er bare det at jeg føler med tråkket på i mitt privatliv, og slik burde det ikke være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...