Gå til innhold

Skriker navnet på sønnen min "ung mor"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig er det forskjellige grupper som liker forskjellige navn. Unge mødre liker prinsessenavn og navn de har "forelsket seg i" fra tv eller andre serier. Husker da jeg var 15 , så SKULLE barnet mitt hete Ariel , pga den lille havfruen.. Var 27 da jeg fikk mi lille, og ikke f om hun skulle hete Ariel.. Hadde jeg derimot vært 20 hadde jeg nok muligens fullført drømmen om å få en datter som het det. Men glad jeg ikke går rundt nå som voksen og er flau over datteren min sitt navn. Det er som med klær.. Man kler seg forskjellig ettersom hva man vil uttrykke. Hvorav meget spesielle sukkersøte navn kanskje blir litt vel sukkersøtt når man er litt eldre enn 23+ Ser ikke bort i fra at når jeg er 40 så synes jeg gode gamle navn som jeg før syntes var gamledagse, er fine igjen. Dette forandrer seg jo sikkert hele tiden ettersom hva man føler seg komfortabel med. Ja, det finnes sikkert mange unntak fra regelen, men om jeg hadde hørt om ei jente som het Savannah, Melissa, Nathalie, Ariel, Anastasia, oav, så skriker det ikke akkurat voksent gjennomtenkt valg.

Litt mer en prinsessedrøm som gikk i oppfyllelse,

ergo, en ung mor hvor denne drømmen ikke har rukket å forsvinne før man fikk barn;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chrisander Nathaniel og andre oppdiktede navn skriker ung mor.

Skrevet

Chrisander er styggt navn.

Skrevet

jeg vil vel heller si at navn som Max harry, Anus, Adolf, Linerle, Basil osv er mer urovekkende enn Chrisander Nathaniel.....

Men hva vet jeg, jeg har jo ikke fylt 25 ennå, så min meening teller vel ikke:p

Skrevet

"jeg vil vel heller si at navn som Max harry, Anus, Adolf, Linerle, Basil osv er mer urovekkende enn Chrisander Nathaniel....."

Ja, for de første der er det jo så voldsomt mange som heter...

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Har du mange kompiser som heter Anus?

Skrevet

Max er hvertfall finere enn chrisander.

Skrevet

Nei det er nok ikke mange som heter Anus eller Max harry, men det forekommer det å;)

Skrevet

Syns ikke Alex skriker ung mor, men savannah derimot.

Alex er litt mer forkortelse for Alexander, noe som jeg syns er et veldig fint navn. Savannah syns jeg ikke er så pent navn.

Skrevet

Personlig liker jeg ikke Savannah - høres ut som en heltinne fra en Harlequinroman... Alex er helt OK.

Når det er sagt: Velg de navnene dere som foreldre liker. Omverden vil uansett venne seg til navnene.

Jeg husker f.eks da min beste venninne ringte meg etter at hun fikk sin førstefødte - og fortalte hva han skulle hete. Dobbeltnavnet klang grusomt i mine ører, og jeg trodde seriøst at hun tulla med meg - og jeg reagerte med en rå latter, fulgt av: "Den var god, du - nei, hva skal han _egentlig_ hete?" Det fallt meg faktisk ikke inn at det IKKE var tull. Da jeg innså at hun faktisk mente det, ble jeg så flau at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Heldigvis er venninna mi ikke lettfornærma eller langsint, og jeg er ennå god venninne med henne. Og det rare er (og her kommer poenget): Det navnet som jeg lo rått av, synes jeg i dag er et helt OK navn, og helt rett til den flotte gutten hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...