Gå til innhold

Dere som legger barna deres seint....


Anbefalte innlegg

Skrevet

5. Er student og vi har hatt sommerferie i 5 uker og derfor passer det bedre at han er oppe til 21-21.30 tiden og sover til 8-8.30 enn at han legger seg 19.30 og står opp 6.

 

Dette gjelder store deler av skole året også, da forelsninger ikke begynner før 10.15.

 

Gudd enough?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi legger dattera vår på 2 år kl 18,45,19.00, det er for at jeg vet at hun fungerer bedre med den søvnen og at barn trenger det, så kunne godt tenkt meg å hatt henne oppe lenger for to dager i uka er jeg hjemme fra jobb 18.15.så ser hu nesten ikke, men har man unger må man tenke på dems behov og ikke mine, synes det er helt vilt det med leggetider blandt folk,

Skrevet

her legger barna seg sent fordi det er så veldig varmt , tvinger ikke ungene til å legge seg på et varmt og klamt rom når jeg ikke kunne tenkt meg og ligge der selv heller.

er ikke så stort problem og få rutinene på plass i god til før skole og b.h begynner igjen.

Skrevet

Herre Gud HI hvordan kan du si noe sånt?

 

Når legger du barnet ditt? KLokken 17 når dere kommer hjem fra barnehagen?

 

 

Skrevet

1. Dere skjønner ikke bedre......at barna deres faktisk bør ha mye søvn.

-Det er klart ungene trenger søvn, men ikke alle har jobber der de må stå opp klokken 07, vet du.. Selv dro jeg i barnehagen med henne halv 10, så hun sov til halv 9, og la seg 20-20.30, noe som passet både henne om meg perfekt.

 

2. Dere er bare rett og slett slappe....og barna gjør som de selv vil.

-Så absolutt ikke, forklaringen finner du i 1. spørsmål.

 

3. Dere innbiller dere at DERES barn faktisk ikke trenger så mye søvn (for det er de jo vant til nå)

-Nå er hun 8 år, og sover 10-11 timer av seg selv, så hvis hun legger seg 20.30-21 på skoledager, og står opp halv 8, så er hun helt uthvilt neste dag. Jeg tror ikke alle er "fasitbarn", om man må nesten få lov å kjenne sitt eget barn best!

 

4. Dere blir ensomme uten de og alle som kommer på besøk som allerede har lagt sine egne barn, synes det er flott med barn som krabber rundt de i sofaen.

-Får jeg besøk av venninner/venner som jeg vil snakke med på tomannshånd, så legger hun seg tidligere. Om hun sovner tidligere, er en helt annen sak..

Skrevet

Vi la barnet vårt i 19-tiden lenge, men da stod h*n konsekvent opp kl. 4.45. Vi holdt på med dette i mange måneder før vi gav opp og flyttet leggetid til 20-20.30. Nå sover vi til kl. 6 altså ikke så fryktelig mye lenger, men noe som passer oss bedre.

 

Til HI: Når du generaliserer og spør på denne måten er det fordi du:

1. Tror du er perfekt? (face it babe... you're not)

2. Er litt dum? (meget mulig)

3. Tror SANNHETEN står i bøker om barn og oppdragelse? (vil bekrefte punkt 2)

 

 

Skrevet

Må si meg litt enig med Figa her. HI gjør et poeng av at barna må få NOK søv. Et barn som sover fra 21 til 09 og så 2-3 timer på dagen (når det er ca 1 år) får da vitterlig også nok søvn, i sum. Selv om det står opp og legger seg senere enn det hi ville foretrukket...

 

Da min eldste avr liten, gjorde vi det slik, la henne sent og hun sov da lenger på morgenen (ca 21-09). Dette var fordi både jeg og pappaen er b-mennesker og vi var studenter, så vi trengte ikke stå tidlig opp og vi likte å sove om morgenen. og hun kom uthvilt og blid i bhg klokka 10.

 

Denne gangen er vi i full jobb, og dette barnet legges derfor kl 19, og sover til 06. Hadde vært bare fantastisk om hun fikk sove til 07. Og 1-2 timer på dagtid. Det siste barnet, som legger seg i "riktig" tid, sover altså mindre i sum enn hun som la seg sent. Og hun er derfor mye mer grinete også. Jeg tror det er bullshit at barn er født a-mennesker. Jeg tror barn er like mye individer som vi voksne er, helt fra starten. Noen er a og noen b. Jeg har f.eks en nevø som er utpreget B-menneske (12 år nå) og slik har han vært siden han var liten baby. Selv om foreldrene la ham tidlig, var han så trøtt at han måtte støttes opp i sofaen om morgenen etter en lang natt. Han slet også m å sovne om kv- var som om han ville legges sent og sove lenge (faren hans er meeeeget utpreget B-menneske og moren A). Han fikk to søsken som begge er utpreget A-mennesker, fremdeles i en alder av 10 og 8 år. Og de har hatt samme rutiner. Jeg tror på personlighet og individuelle forskjeller jeg..

 

Jeg har vært B-menneske fra starten av selv, og det er foreldrene mine også, dessverre. Skulle ønske jeg var A og passet inn i samfunnets rytme og hi's regime, men dessverre- naturen innretter oss på forskjellig vis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...