chill+enda en til Skrevet 30. juni 2009 #26 Skrevet 30. juni 2009 Denne diskusjonen har vært her før. Noen mener og tror det ene, andre det andre. Trygg Trafikk sier det ikke har noe for seg å bruke dette beltet, og da er det vel gjerne noe i det. Uansett, for komforten kan det være ok å bruke. Og det er heller ikke noe i veien for å bruke det om man føler seg sikrere i bilen. Jeg kolliderte med en lastebilhenger og kjørte av veien da jeg var ca 28 uker på vei. Hadde på meg gravidbilbeltet, som for den saks skyld ble sittende godt og nedenforbi magen min. Røk ikke i noen fester eller sømmer. Jeg endte opp med et heftig blåmerke på låret der hvor beltet traff meg. Mulig beltet hadde truffet meg hardt i magen om jeg ikke hadde hatt gravidbeltet - hvem vet. Ja, og bilen ble kondemnert, så kollisjonen var kraftig nok den. Vi var heldige og slapp ifra det med minimale skader, både babyen, sønnen min på 21 mnd i baksetet, og meg selv. Jeg er iallefall glad jeg brukte det. Jeg kan heller ikke se for meg at de kan kjøre nok tester for å finne ut hvorvidt det virkelig funker eller ei på en gravid mage. Testing av dummies i bilseter er én ting, mens foster i magen er kanskje litt annerledes?
2søtesmåh Skrevet 1. juli 2009 #27 Skrevet 1. juli 2009 SELVSAGT kan det sammenlignes med røyking..For om jeg snakker med en røyker om røyking under svangerskap vil denne komme med akkurat samme konklusjon som deg...Ungen kunne fått astam SELV Om jeg ikke røyka under svangerskap..Ungen kunne vært like liten selv om jeg ikke røyka osv osv.... Og for å gjenta meg selv,- det er fastslått at et gravidebelte ville ha berget ungen. Så da velger jeg og tro det..Og OM det skulle vise seg at "skeptikerene" til gravidebelte har rett,- så har man ihvertfall ikke SKADET ungen med å bruke det.... Er det ikke litt sånn med barn da, man er litt "ekstra forsiktig" for sikkerhets skyld?? Er det ikke derfor det er egne solkremer til barn, derfor vi steriliserer flasker og smukker, derfor vi ikke gir de nøtter før en viss alder osv osv..Ting osm mest sannsynlig ikke ivl skade ungen, men som KAN gjøre det, unngår vi, for sikkerhets skyld....Men om valget står mellom "for sikkerhets skyld" og eget "velbehag" så velger mange "eget velbehag":.....Er det ikke sånn?? Om man skylder på eget "Ubehag" ved bruk av belte, så syens jeg det blir akkurat det samme som en røyker "Må ha røyk" fordi det er så godt..Eget behag går foran ungen....
Mrs. Bouquet Skrevet 1. juli 2009 #28 Skrevet 1. juli 2009 Nå syns jeg du drar det langt ut på viddene. Ja, det er egne solkremer til barn, vi steriliserer flasker og smukker, og vi ikke gir de nøtter før en viss alder, men dette er kan jo ikke sammenlignes med å bruke et produkt for sikkerhetsskyld når tester viser at det ikke har noe effekt. At du velger å bruke det fordi du har egne erfaringer, og har tro på at det virker, er opp til deg. Men ikke sammenlign det med å gi nøtter til småbarn. Jeg hadde selvsagt brukt gravidbeltet selv om det er ubehagelig, om det kunne gjøre bilturen for babyen i magen noe tryggere. Hvordan kunne de fastslått at gravbidbeltet kunne hindre skade på ungen da? Jeg tror deg, at hadde vi hatt et gravidbelte som fungerer slik reklamen sier oss, kunne legene si at ungen ikke ble skadet, det er nok det de har tatt utgangspunkt i. Men når de faktisk har tatt tester med dette og sier det ikke påvirker bilbeltet posisjon når bilbeltet strammer seg så har en legen ingen forutsetning eller grunnlag for å konkludere slik. Men nok fra meg om dette. Jeg syns vi gjentar oss litt vel mye, og blir ikke enige alikevel. Det er selvfølgelige bare for andre til å bruke beltet om de har tro på at det fungerer, gjorde det selv første gangen, selv om trygg trafikk sa det samme som nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå