Emil & Røra Skrevet 29. juni 2009 #26 Skrevet 29. juni 2009 "At voksne ikke vinner kampen"? Det var det jeg mente om å blande egne følelser med barnets =) Du skjønner - vinterdress har man på seg for ikke å ha det ubehagelig og kaldt. Badetøy har man på seg for å dekke seg til på stranda fordi man ikke er komfortabel med å gå naken/sosial konformitet. Barna er stort sett komfortable med å gå naken =) Det er ditt ubehag det tas hensyn til når det tas på (da mener jeg når barna er små). Hvis vi stoppet pedofile/seksovergripere ved å kle på oss så vi ikke var attraktive for dem - ville de forsvinne da?
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #27 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er så glad at jeg tar med barna mine for å bade på steder jeg IKKE trenger å tenke på om de har badetøy på seg eller ikke. Jeg synes det er helt nydelig å se mine to vakre jenter kose seg og boltre seg med sand og vann, iført kun faktor 50+! Vi er så heldige å bo et sted hvor det er tilgang på mange flotte badevann som man har sin helt egen liten strand. Dog kan du jo sitte en pedofil på andre siden av vannet eller ved neste strand med en stor kikkert eller noe, men faen heller. Jeg er opptatt av at barna mine skal kose seg, ha et sunt forhold til seg selv og sin kropp, at de skal få nyte sommerdagene slik de selv ønsker, og dersom det er UTEN badetøy eller annet tøy, ja da er det HELT greit for meg som mor. Vi bader jo også ved offentlige strender, men her er badevannene små, og man kjenner gjerne alle som er der (med sine respektive familier og nakne barn) så jeg tar det for god fisk at mine barn er "trygge" i de omstendighetene. Og skulle mot formodning familiefaren/moren på neste håndkle være pedofil, jaja, skitt au, da får han/hun bare være det!
solstråle69 Skrevet 29. juni 2009 #28 Skrevet 29. juni 2009 Jeg må innrømme at jeg lar snuppa gå naken så fort hun har mulighet i denne varmen. Men nå er hun blitt 3,5 år - så på stranda har hun på bikinitruse, men på overkroppen er hun "naken". Lurer mest på om dere som er hysteriske på dette med nakenhet er de samme som legger ut bilder av barna deres på nettet. :-)
julenissen Skrevet 29. juni 2009 #30 Skrevet 29. juni 2009 Må jo si at det er lite jeg finner mer vulgert enn små jenter i bikini!
julenissen Skrevet 29. juni 2009 #31 Skrevet 29. juni 2009 At det sitter drøssevis med pedofile for å ta bilder av små nakne barn på en offentlig strand tor jeg ikke er en realitet, men at det kan kan skje, ja det er desverre slik det er. Derfor har vi voksne plikt til å følge litt med og formidle videre dersom vi skulle oppleve noe slikt. Jeg er synest det er forferdelig dersom noen skulle ta bildet av mitt barn å legge ut på nett, men den risikoen er jeg villig til å ta. Vått og ubehagelig badetøy, skal barna min slippe så lenge det er anstendig. Dette blåses opp hver sommer her på dib, og få tenker på det som virkelig er forferdelig; barn som blir misbrukt, og det skjer av voksne som de stoler, som stort sett har en tilknyttning til barnet.
Marit82 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #32 Skrevet 29. juni 2009 Endelig noen med litt vett i hodet her inne i forhold til på anonymdebatten. Men uansett mening, dere er flinke til å diskutere, arrgumentere og komme med konstruktive tilbakemeldinger om meningene deres. Så der er bra. ( ikke ironi ) jeg står på mitt jeg, på med badetøy. HI :-)
Emil & Røra Skrevet 29. juni 2009 #33 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er enig i at en badebukse ikke er skadelig i hvertfall..... Så får vi heller være enig i å være uenig om resten =)
julenissen Skrevet 29. juni 2009 #34 Skrevet 29. juni 2009 Det er ekkelt at det kan ligge nakenbilde av ditt barn på et pedofil forum, men tenk på dette; Du vil nok mest sansynlig aldrig finne ut av det (heller ikke barnet ditt). Ja barnet ditt har nok på blitt krenket, men ikke misbrukt i den forstand... og ja det er nok litt slik at det man hvet-gjør ikke vondt. Sjangsen for at en tilfeldig pedofil på en strand fysisk misbruker et barn er usedvanlig liten. Overgrep skjer desverre av kjente av barna, en som har tilliten deres. Det er derfor viktig at vi snakker med barna (uten å skremme dem) at ikke alle voksne trenger å være snille, og at det er barna som bestemer over sin egen kropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå