Bolla Pinnsvin Skrevet 26. juni 2009 #26 Skrevet 26. juni 2009 Jeg bruker begge!Kommer fra Lier utenfor Drammen
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #27 Skrevet 26. juni 2009 Du over..hvor var han vestlendingen fra? Her i Stavanger er det helt det helt vanlig å si: Jors du på eller? Trodde fram til idag at det ordet var herfra jeg...hmmmm
Joikaboll@ Skrevet 26. juni 2009 #29 Skrevet 26. juni 2009 Jeg sier åsså innat og nærat, bruker åsså jørs du på, og gjorde du det på gjørrss :-) Men skriver det aldri da, bare prater sånn. Vestfolding jeg å.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #30 Skrevet 26. juni 2009 Ordet "innat" finner du her på Vestlandet også, da uttalt "innåt"! "Nærat" er derimot ukjent, da sier vi "borti".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå