Gå til innhold

Sier dere disse ordene....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker begge!Kommer fra Lier utenfor Drammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du over..hvor var han vestlendingen fra?

 

Her i Stavanger er det helt det helt vanlig å si:

 

Jors du på eller? Trodde fram til idag at det ordet var herfra jeg...hmmmm

Skrevet

Himla seie me i Haugesund og.

 

 

Skrevet

Jeg sier åsså innat og nærat, bruker åsså jørs du på, og gjorde du det på gjørrss :-)

Men skriver det aldri da, bare prater sånn. Vestfolding jeg å.

Skrevet

Ordet "innat" finner du her på Vestlandet også, da uttalt "innåt"! "Nærat" er derimot ukjent, da sier vi "borti".

Skrevet

Jada, det hender =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...