Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Før jeg fikk barn sa jeg at jeg aldri ville gjøre det, for nussing på munnen burde gjøres av kjærester. Vi nusser ofte babyen vår på kinnet. Det er umulig å motstå de deilige, lubne kinnene. Men i de siste ukene har hun begynt å nusse oss på munnen. Det er så koslig at jeg ikke klarer å stoppe henne. Om jeg prøver å vri hodet bort så det lander på kinnet så fortsetter hun til hun treffer munnen. Er dette noe hun vokser av seg, eller burde vi sørge for at det slutter. Er litt redd hun vil nusse alle i barnehagen også etterhvert. Hun er forresten 10 måneder.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 dattra mi er bare 8 mnd, men jeg kysser hun på munn hele tiden jeg...!! ansiktet lyser opp.. jeg FATTER IKKE at det ska være noe problem å nusse sitt EGET barn på munn???
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 hvorfor er det farlig om hun nusser de i barnehagen da? Jeg syntes ikke dere skal avvise deres barn om hun ønsker å nusse, svært få gjør det med alle rundt seg, de gjør det med mennesker de er glade i og er trygge på. og så lenge det går på barnets ønske skjønner jeg ikke at det er så galt. Desutten er det nuss ikke kyss så ikke akkurat store bakterie bomba. Og denne perioden er kort de fleste vokser det av seg fort nok og vi voksene blir så dumme og skjønner ingenting :-)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 jeg nusser min datter på munnen, syns ikke det er noe rart i det hele tatt. Hun vet at hun ikke skal gå å kose og nusse på hvem som helst. Spesiellt ikke nusse på munnen. Hun sier også - jeg elsker deg mamma. Til meg. Men "bare" - gla i deg, til samboer, mormor, og andre hun er glad i. Tror de lærer seg dette etterhvert. Og det er sunnt for dem å vite at alle har forskjellige grenser på dette omerådet. Hun blir 4 år i år..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Er det ikke bare koselg om hun vil nusse på barna i barnehagen? Når hun blir eldre blir det sikkert ikke så morsomt, men jeg synes det er kjempekoselig og søtt at de nusser! De trenger mye nærhet og kos. Hun har sikkert sett deg og kjæresten kysse og vil kose på samme måte, fordi hun ser dere blir glade av det? De får med seg mye de små
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Akkurat det samme her!!! Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil nusse babyen min på munnen. Og har heller ikke gjort det før... Men nå nusser hun på oss på munnen hele tiden!!!! Hehe. Klarer ikke la være å nusse tilbake. Hun er 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Herregud, jeg kysset mine foreldre på munnen til jeg vet ikke hvor gammel jeg var. Sluttet av meg selv når det var naturlig. Jeg var minstebarn og satt sikkert litt på fanget til pappa til jeg ble 18 år.. (Sikkert mange som synes det er sært, da! Men jeg er en helt normal person nå, likevel ) Jeg har forresten fremdeles et veldig nært forhold til foreldrene mine, da. De er på mange måter noen av mine beste venner, nå som vi har blitt voksne! Poenget er at ikke jeg heller synes man skal nekte barn den nærheten din ønsker og har behov for: De finner selv ut av etterhvert hvor de føler at sine grenser går. Synes ikke du skal snu deg bort! Det kan kanskje gi henne en følelse av at hun gjør noe galt ved å vise deg kjærlighet på sin måte.(hvordan føler du deg hvis du prøver å gi noen et kyss og personen vender seg vekk?)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 En ting er om barnet vil dette selv, men jeg synes det er en uvane. Det ser helt teit ut, hvertfall om barnet er flere år...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 Ja, mannen min og jeg susser ofte foran henne, så kanskje hun har det derfra. Ha ha. Hvis ingen syns det er noe galt i det så skal jeg slutte å tenke mer på det. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 Nei, ellers takk! Her er det kun mannen i huset som får smake på mine lepper.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #13 Skrevet 26. juni 2009 Her i huset nusser vi hverandre ganske ofte, datteren vår(8 år) nusser oss, og vi hverandre! Begrenser det utenfor hjemmet da, ikke alle som syns det tar seg bra ut at en "så stor unge" nusser foreldrene..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #14 Skrevet 26. juni 2009 He he he....høres ut som sønnen min, og han er 4 år. Han elsker å nusse på munnen. Jeg prøver hele tiden å nusse han på kinnet, for han har så myke og deilige kinn. Men han gjør akkurat som datteren din, HI. Han vrir seg og gir seg ikke før han har fått en liten nuss på munnen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juni 2009 #15 Skrevet 26. juni 2009 Tenkte det samme før jeg fikk barn, men vet du hva- nå som hun er her er hun så søt at jeg ikke greier la være! Og det er da forskjell på et lite nuss og et kyss. Jeg synes hvertfall ikke man skal avvise barn når de gjør det og snu seg vekk, det gir dem vel ikke akkurat så god selvfølelse. De slutter tidsnok med det, man får la dem bestemme selv. det kommer en dag når de synes vi er verdens teiteste, og blir dritflaue bare vi holder dem i hånda:)
TrineK83 Skrevet 26. juni 2009 #16 Skrevet 26. juni 2009 Så klart nusser vi på munnen! Det er jo bare ei lite smask!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #17 Skrevet 26. juni 2009 8 år og kysser foreldrene på munnen. Der går grensa for lengst. Her som alle blir stemplet som pedofile, så hadde pokker i meg jeg lurt om mannen min kysset min datter på 8. Det er ikke annet enn ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #18 Skrevet 26. juni 2009 Hehe..pedofil?? En liten smask fra ei lita jente på 8 år? Kanskje det er deg det er noe feil med som legger noe seksuelt i det??
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #19 Skrevet 26. juni 2009 Ja da her nusses det på munn og alle greier
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #20 Skrevet 26. juni 2009 Neppe, jeg synes bare det er ekkelt. 8 år er for stort!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #21 Skrevet 26. juni 2009 Da må du få lov til å synes det da.. Vi har ei jente på 7 år, og vi får av og til en smask når hun sier natta. Ikke så ofte, men jeg kunne ikke tenkt meg å vri meg unna når hun selv vil gi meg en nuss.
C <3 M <3 E <3 Skrevet 26. juni 2009 #23 Skrevet 26. juni 2009 For meg føles det naturlig å nusse barnet mitt på munnen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #24 Skrevet 26. juni 2009 Vokste opp med det hjemme, og lillebroren min på FJORTEN(!) nusser fortsatt foreldrene våre på munnen... Selv har jeg ikke gjort det med mine barn fordi det alltid har vært unaturlig for meg. Men synes det er helt greit at andre gjør det=).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå