Gå til innhold

Nei da, ikke noe liv MA igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg hadde jo veldig svak hcg på 14 rd 11 tok ny bp rd 15 som viste 95 og det var vel og bra. Sykepleier var redd for det kunne være utenfor livmor, men det kunne også gå bra. Var på UL i dag og da lå det der det skulle men hadde sluttet utvikle seg. Så nå blir det utskrapning igjen.... Dette var mitt 6 innsett på søsken. Har 6 egg igjen på frys og etter det er det "game over". Men har jo bare neg. frys fra før. Akkurat nå mangler jeg fullstendig motivasjon til å fortsette noe mere, vet ikke en gang om jeg har lyst til å bli gravid lenger. Føler meg gammel, sliten og forvirra over egne følelser. Vi tar oss pause nå i sommer og så ser vi an til høsten. Legen sa at det antagelig er alderen min som gjør at det er vanskelig å få det til nå, er jo blitt 38. Hadde også MA sist jeg ble gravid. Vel, det blir i alle fall sydenferie på oss til jul med familien allikevel da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei dette var veldig trist lesning=( uff har egentlig ikke ord som er dekkende nok, tenk å gå fra toppen til bunn på 2 sec...nei er kjempe leit dette*sender over trøsteklem*

ta sommeren og slapp av og nyt den, vet det ikke er lett på noen måte men prøv så kanskje du ser litt annerledes på det til høsten igjen....

har fulgt med deg den tiden jeg har vært her inne og håpet virkelig at dte skulle klaffe for deg/dere nå...

mange klemmer

Skrevet

takk takk..... skulle så veldig gjerne ønske at jeg hadde motivasjon og sånn " vi gir ikke opp" innstilling, men det er lenge siden jeg har kjent det faktisk. Jeg vil bare bli ferdig med IVF og akkurat nå er jeg bare irritert over at vi har 6 egg på frys (selv om det sikkert for noen høres forferdelig ut), for jeg må jo liksom bare bruke de opp også.... hvis ikke så vil jeg bare angre på det siden. Vil egentlig bare få begynt på adopsjonsprosessen så fort som mulig og videre behandlinger nå ser jeg bare på som bortkasta tid. Skulle som sagt virkelig ønske at jeg hadde en annen innstilling til ivf - jeg vet jo det fremdeles er håp, men grensa er bare nådd for meg nå på en måte. Men, blir vel til at vi fullfører. Og vi er tross alt veldig heldige som har lyktes en gang og har en helt herlig gutt!

Skrevet

Så trist. Håper du klarer å kose deg i sommer og at du er klar for nytt forsøk til høsten.

Skrevet

Å vennen, dette var leit å lese. For en skuffelse det må være.

En mager trøst er at dere klarer å bli gravide, og 6 egg på frys da :-) Har aldri opplevd å hatt fryseegg selv.

Men selvfølgelig...følelsene du sitter med nå, kjenner kun dere. Ta vare på hverandre, lille gullet og nyt sommeren sammen.

Kanskje dere er klare igjen til høsten? ;-)

Fatt mot,kjære venn. Og skulle d være noe er jo vi her.

Skrevet

Så forferdelig trist, jeg vet hvordan du har det nå. Forstår følelsene dine.

Jeg var like ved å gi opp selv, men etter samtale på Hausken ble jeg veldig klar igjen siden han ga meg en diagnose og grunn til mine sa med en gang han fikk historien min osv.

Ønsker deg en riktig god sommer.klem fra meg.

Skrevet

Nei og nei...det var forferdilig trist...Men, du må ikke gi opp vennen...38 år er ikke mye,nei...Har lest nettopp om kvinnen som fikk det til 42 år gammel, andre var 44 år faktisk...Som reger går det bra når man har gitt opp, det sitter i hjernene våre..

Lykke til og mange trøsteklemmer fra meg!!!!

Skrevet

Ja jeg har jo gitt opp de siste 2 innsettene egentlig, men ikke hjalp det..... like lite som å tenke seg gravid ;-) Det er mye tanker i hodet nå, og føler meg egentlig ganske forvirra fordi jeg alltid før har hatt LYST til å bli gravid igjen men nå vet jeg heller ikke det lenger faktisk. Uansett, gravid etter 40 har jeg ikke tenkt til å bli - personlig føler jeg at da er jeg for gammel, dette er selvf. helt individuellt og ikke ment noe neg. til de som er 40+ og prøver. Blir det noe av fryseeggene så er jeg da 39 ved fødsel og det er grensen for meg. Håper jeg har en litt annen innstilling til høsten igjen. Skal uansett begynne samle inn papirer til adopsjon. Stinemin, hva sa dr Hausken til deg? Er jo veldig nysgjerrig på hvordan det går med deg der....

Gjest lille fiol
Skrevet

Det var trist å høre men fantastisk med så mange egg på frys! Ta dere en pause, tror det er godt for kropp og sjel. Vi gjorde det, var borte fra det hele et helt år. Lykke til og alt godt til deg.

Skrevet

Hei , ja min opplevele med hausken klinikken var spesiell.

Han var utrolig opptatt av min historie, den tar jeg ikke her, men på en time fikk jeg diagnosen pcos og insulinresistens. Mange av eggene mine er gamle fordi kroppen min ikke kvitter seg med de som den skal selv om jeg har regelmessig mens...(helt umulig å sev ivf , de ser like perfekte ut og deler seg riktig.Så ender de i sa eller ma tidlig i svangerskapet. Disse gamle eggene ville naturlig ikke latt seg befrukte ved ivf fordi skallet er for tykt til at dette skjer naturlig.Med icsi derimot blir de jo befruktet.jeg har noen få symtomer på pcos og insulinresistens fordi jeg er en jo jo slanker og umulig klarer å holde en gjevn vekt.litt overvektig....

Men ved p pille bruk blir eggene ferske fordi de gamle blir fjernet. Du har sikkert hørt om de mange som blir gravide rett etter p pille slutt, dette kommer visst av at eggene er ferske og fine etter en p pille periode.Ja nå er jeg satt på p pille kur og metformin. forsøk igjen i oktober om vi ønsker. jeg har opplevd å bli gravid naturlig selv med mannen min, men dette var tidlig i vårt forhold og tvillingene mine var 1,5 år. Merkelig nok ble vi gravide etter er helg jeg glemte ppiller , og jeg tok abort, Tidspungtet var feil var alene mor for 2 små og gravid på ny med en mann som jeg akkurat hadde møtt. en tung avgjørelse som sikkert ikke møter særlig forståelse her inne, og jeg tro meg jeg \vi har angret og tenker at dette har vært straffen vår..... uff men jeg er ved godt mot igjen og klar for å prøve dette ,kanskje klarer vi det selv igjen, eller så blir det forsøk når jeg er klar for det. nå er det vår tur å velge når vi vil starte, en ny opplevelde å bli hørt og forstått.jeg skal kvitte meg med mine dårlige egg, Hausken mente at sædprøven var helt grei, riksen sa den vår dårlig, Klarer vi det ikke selv i perioden etter p pille slutt denne gangen blir det icsi og ivf halvt om halvt.. inne....Lykke til med valget deres, vi får følge litt med hverandre her inne. Ta vare på hverandre og nyt sommeren sammen. gullegget kan fortsatt ligge å vente i fryseren;) klem

Skrevet

Kjære deg, det var fryktelig trist. Må være vanskelig for dere, dette, spesielt nå når du sier at motivasjonen mangler. Det er jo vanskelig nok å gå gjennom disse prosessene med motivasjonen på topp.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg vet at dere har det vondt nå, og jeg sender dere gode klemmer og ønsker om at ting skal gå deres vei ved neste anledning (enten det handler om IVF eller adopsjon).

Så kan det jo hende at følelsene dine rundt fryseeggene endrer seg når du får de siste hendelsene på avstand. Du burde kanskje være glad for at dere har dem (?) - så har dere i alle fall muligheten til å velge om dere vil bruke dem eller ei, men selvsagt skal ingen fortelle deg hva du skal føle om verken det ene eller det andre.

Kan også hende at dere er kommet til veis ende med IVF nå. Det er det bare dere som kan svare på, og først om noen måneder, tror jeg, når ting har sunket inn, og livet har vært mer "normalt" over sommeren. Jeg håper dere tre får virkelig nyte den sammen, i alle fall.

Skrevet

Huff så trist å høre :-( Skjønner godt at du er lei nå. Gikk jo ikke så bra med meg heller. Endte mest sannsynlig i en SA. Føler meg helt tom innvendig nå, og dette er jo bare vårt 1. forsøk. Nesten som jeg lurer på om jeg orker å gå gjennom alt dette en gang til. Men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan gi opp heller. Har i allefall bestemt oss at vi vil prøve en gang til. Går det ikke da heller spørs det om jeg orker mer. Men, men.. Den tid, den sorg..

Ønsker deg/dere i allefall en god sommer, og lykke til videre med neste forsøk.

Skrevet

Så interessant Stinemin. Hvor lenge er det du må gå på p-piller? Er jo godt mulig jeg og har gamle egg. Har jo ikke gått på p-piller på 7 år. Noe å tenke på hvis frys ikke lykkes heller. Det er jo en teoretisk mulighet for at også vi kan greie det selv. Uansett så har jeg tenkt til å mase mere på å få blodfortynnende neste gang, for jeg tenker at etter 2 MA nå på søsken så kan det jo godt være egget slutter utvikle seg pga. det ikke får nok næring. Ser ut til at jeg også er problemet nå og ikke bare mannen....

Skrevet

jeg skal gå på p piller minst 2 mnd velger vi å kjøre forsøk med en gang beg vi med spray i september Men Hausken sa at jo lengre periode med p piller jo bedre. Jeg får jo bestemme selv, men velger nok å bruke de en stund, Ja kanskje eggene dine trenger å bli nye også, ta deg en pille kur du, kanskje det gjør susen.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Nei så trist :-(

Jeg trodde liksom at det gikk veien din jeg nå...

KLÆM

Skrevet

Trist å høre at det ikke gikk bra:( Forstår godt hvordan du føler det ift IVF. Ikke rart man blir lei etter mange forsøk! Jeg hadde en pause på 6 mnd og følte at det hjalp veldig å få glemme IVF og graviditet for en stund og bare leve normalt. Dette som stinemin skriver høres jo veldig interessant ut. Du har jo så vidt jeg husker fått ut mange egg ved forsøkene dine, så kanskje dette kunne være noe å tenke på for deg også? Ønsker deg masse lykke til framover og at du kommer fram til det som passer best for deg/dere:-)

Skrevet

Åh, søskenhåp, så trist!!!:( Nå ble jeg skikkelig lei meg. Har ikke vært inne her på noen dager, og kunne ikke tro dette her jeg leser. Forstår deg så godt på at du er sliten og lei nå..gi deg selv tid til å bearbeide følelsene dine og ikke føl at du MÅ gjøre hverken det ene eller andre..Det er din kropp og psyke som gjelder, bare du selv kan kjenne hva som blir rett vei for deg..

Sender deg alle varme tanker og en stoooor trøsteklem!!!!

Skrevet

Hei dere. Jaaa, jeg hadde jo og fått et ørlite håp da om at dette skulle gå allikevel. Var jo forberedt på begge deler men akk så skuffa og lei seg man blir allikevel. Var ille dagen jeg var til ul. Grein hele veien hjem mens jeg kjørte men det gikk greit igjen dagen etterpå. Det måtte liksom bare komme ut, men jeg legger heldig vis ting bak meg ganske fort. Det som er nå er stresset med at man vet det nærmer seg slutten på forsøkene, samt man vet tida begynner renne ut sånn aldersmessig. Jeg gleder meg jo også til å bli ferdig med IVF - men uansett så vil en jo lure på "hva om jeg hadde tatt flere forsøk i det private, kanskje hadde vi lykkes på første forsøk der, men kanskje hadde vi ikke lykkes på 3 forsøk og kastet bort verdifull tid + penger vi heller kunne brukt på adopsjon... osv." Det er mye en går og tenker på men vi har bestemt oss for at nok er nok etter rundene i det offentlige. Har jo hatt så mange innsett nå - 9 til sammen og en graviditet. Er vi heldige blir det 2 fryseforsøk så er vi ferdige til høsten. KANSKJE lykkes vi med frys men jeg greier ikke helt se det for meg. Takk for all omtanken fra dere, det varmer. Og lykke til alle sammen - flere av oss tar jo følge til høsten igjen.

Skrevet

Det var veldig trist å lese at det ikke gikk likevel, det virket jo som det skulle gå bra! Føler med deg, Søskenhåp for Edvart! Jeg kom til å tenke på om du har prøvd Prednisolon, Klexane og Albyl-E? Det kan jo virke som at du både har problemer med selve festingen og med at embryoet utvikler seg videre. Det KAN være at du har et overaktivt immunforsvar (med alle dine innsett uten å lykkes) og/eller at det blir for lite næringstilførsel. Hvis du føler for det og kjenner det er riktig for deg, så kan du kanskje prøve dette i dine siste fryseforsøk? Det er mange som endelig har fått det til da, og kanskje kan det bli søsken til lille Edvart? Lykke til, uansett hva du måtte velge! Varm klem fra meg til deg! :-)

Skrevet

Ja, jeg har spurt på Riksen et par ganger om blodfortynnende og kortison men bare fått til svar at "det er for spesielle pasientgrupper" men nå må jeg vel tilhøre den spesielle pasientgruppa selv snart... Skal sende de en e-post og spørre igjen. Forrige gang ringte de meg fra lab'en og snakket med meg, skal spørre om de kan ringe igjen..... har bestemt meg for å mase litt nå. Problemet med Riksen er jo at det er samlebånd, så ingen ting blir vel forandret på om man ikke presser på selv. Ellers følger de bare standard prosedyre. Jeg ble spurt om jeg ønsket en samtale etter den dårlige ul sist, men da takket jeg nei. Trodde hun mente pskykolog som jeg over hodet ikke er intr. i, men en samtale med en lege om videre behandling hadde vært det beste, mulig det var det hun mente. Var uansett så omtåka at jeg bare ville komme meg hjem der og da.

Skrevet

Jeg vil absolutt si at du hører til en spesiell pasientgruppe, ja! Bare insister på at du vil ha disse medisinene, det er jo din kropp og dere som betaler! Doseringene er ofte Klexane 20-40 mg x 1 s.c. (sprøyter som settes like under huden), Albyl-E 75 mg x 1 og Prednisolon 10 mg x 1 i ca-10-14 dager før egginnsett, for "vanskelige tilfeller" kan man bruke Prednisolon også etter innsett og frem til test (evt. lenger etter legensforordning), og noen bruker da 10 mg x 1, andre 5 mg x 1 mens noen bruker 2,5 mg x 1. I ditt tilfelle tror jeg nok det kan være lurt å bruke Prednisolon også etter innsett. Eller du kan begynne fra og med innsett. Men jeg tror det er smart å ta det før innsett slik at immunforsvaret blir redusert i forkant av egginnsett. Så hvis legene på Rikshospitalet er usikre på doseringene, så er det disse jeg har nevnt som er vanlige. Jeg brukte både Jeg brukte både Klexane + Albyl-E sist, og fikk bare litt mer blødning enn vanlig, den stoppet opp veldig raskt. Så det var ikke noe problem! I mitt neste fryseforsøk til høsten skal jeg har Prednisolon også etter egginnsett.

Skrevet

Unnskyld, jeg glemte å få med at noen også bruker 7,5 mg Prednisolon etter egginnsett! :-)

Skrevet

Ja det spørs bare om hva de vanligvis bruker der, vet at de ikke følger samme opplegg som flere private men får jeg det så vet de nok hva de skal sette meg på. Jeg VET med sikkerhet at de bruker blodfortynnende på noen, men er usikker på prednisolon. En del ting mener de ikke har noe for seg på Riksen, så er spent på svar.

Skrevet

Og til slutt lurer jeg på om stoffskiftet ditt (TSH, fritt T4, anti TPO) er bra, søskenhåp? Er stoffskiftet for lavt kan det både være vanskelig å bli gravid, og vanskelig for embryoet å utvikle seg videre. Bare et lite tips! Det sies ofte at TSH bør ligge mellom 0,5 - 1,5 ideelt sett i denne sammenhengen. Jeg tror det er forsket alt for lite på dette feltet, for legene ser stort sett bare på om verdien ligger innenfor referanseverdien.

Skrevet

Jeg har for lavt stoffskifte, så tar sånne stoffskiftetabletter jeg ikke husker navnet på i farta..... Skal ta nye prøver før høsten hos fastlegen, flott at du ga meg optimalverdiene for da kan vi prøve få til det. Ja jeg vet jo dette kan også være en medvirkende årsak. Det som og er veldig rart er at jeg har ikke tatt nye bp på Riksen før søskenforsøkene for å sjekke både stoffskifte, hormonstatus osv. Jeg er jo tross alt 38 nå og mye kan ha forandra seg siden sist. Skal også ta full utredning på hormonene hos fastlegen... De virker egentlig lutt slurvete på Riksen med dette? Har tenkt mer og mer på det, men vil jo bare tro at de vet hva de driver med til enhver tid men....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...