Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Ellinor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker bare på Hellinor i Elias-filmene... :(

Skrevet

Liker det.Kjenner to små jenter som heter det:)

Skrevet

Svigermor heter det, så for meg blir det litt uvant på småjenter :-)

Skrevet

Hehehe... Jeg er enig med dere alle tre.

1. Guttungen klarer ikke helt å si Ellinor, og sier derfor "Hellimor", klart inspirert av Elias-filmene.

2. Både jeg og samboeren min elsker navnet, og synes det er nusselig og sterkt, samtidig som:

3. Min mormor heter det, så det er litt vanskelig å se det for seg på en liten jente.

Det vil i så fall bli Erlend og Ellinor. Synes de navnene passer så godt sammen:)

Skrevet

Synes det er kjempefint- sann gammeldags ala Nora som kansje er på vei til å bli moderne. Og om du tenker på navnet og har en Erlend fra før- som i nicket ditt- passer det fint sammen...

Skrevet

Ja, vi synes også at det er på vei inn igjen selv om det er gammelt. Ikke som Olga, som må ha noen år til, liksom;)

Vi har en treåring som heter Erlend fra før av, så det vil bli Erlend og Ellinor, ja. Hvis vi får ei jente, da. Ellers har vi ikke peiling...

Iver, kanskje? Vi liker Eivind, men det heter eksen til svigerinna mi.

Og så liker vi Olav.

Hmmm... Erlend og Olav.

Skrevet

Du startet innlegget med å være i din andre prøveperiode og avslutter med at du snart blir tobarnsmor.. Du er effektiv på dagtid! ;-)

Generelt syns jeg ikke så mye om Ellinor, men da jeg så navnene sammen (Erlend og Ellinor) syns jeg det hørtes veldig pent ut!. :-)

Skrevet

Ellinor er kjempefint. Det er Iver også!

Skrevet

Jeg synes Ellinor er et kjempefint navn!! Og kombinasjonen veldig fin!:)

Skrevet

enig med våken_om_natta :)

Skrevet

Elsker det navnet! Men synes det er finere med en L.

Elinor.

Skrevet

Hehehe... Ja, jeg kom plutselig på at jeg måtte oppdatere profilen min. Har vært på ferie, så har ikke vært her inne på en stund;)

Såååå effektiv er jeg ikke, altså;)

Skrevet

Uttaler du det på en annen måte da, eller sier du El-li-nor allikevel?

Vi kommer nok til å ha det med to l`er siden det er oppkalling etter min mormor, men jeg er helt enig i at det er veldig pent med en l også....

Skrevet

Sier det med en L. Eli-nor liksom. Er slik jeg er vandt til det, har en barndomsvenninde som heter det.

Men som sagt, begge er fint :)

Skrevet

Og gratulerer forresten med spiren i magen! Det glemte jeg! :-)

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Tusen takk for det:)

Er vel ca 5 uker på vei, tror jeg. Testet positivt for 1,5 uke siden. På ferie i Spania. Veldig hyggelig:)

Skrevet

Ja, jeg synes også det er pent.

Hvis vi ikke hadde hatt en Erlend fra før av, ville vi nok ha kalt frøkna for Ella Noor, men sammen med Erlend blir det litt for spesielt;)

(Ella til daglig, men (Ella) Noor for å hedre mormor, som heter Ellinor)

Skrevet

Jeg liker det. Kunne nok ha vurdert det selv om jeg skulle ha flere.

Skrevet

Veldig pent sammen- Erlend og Ellinor=)

Skrevet

Jeg heter opp etter en nær slektning, og det betyr mer og mer for meg. Rart. Erlend er kjempe fint!! Det er litt morsomt med navn. Før Thea ble poppis var det 6 under 70 år som hadde navnet:) Mine bestemor holdt på å le seg i hjel da mitt søskenbarn gav datteren mellomnavnet Thea for 11 år siden.

Skrevet

Det er fint og passer fint sammens med Erlend syns jeg.

Skrevet

Liker navnet godt, men med en L. Elinor. Passer også kjempefint til Erlend:)

Skrevet

Kjempefint! Har virkelig sansen for sånne "gammeldagse" navn. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...