:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juni 2009 #26 Skrevet 25. juni 2009 hvor mange prosent at politikkerne bor og arbeider i sentrum?
Tia med 2 ♀ Skrevet 25. juni 2009 #27 Skrevet 25. juni 2009 For meg så handler det ikke om å mene at mor skal a mer rett enfar det handler om at politikere vil ta bort valgfriheten. Jeg kjenner noen der far hadde permisjon fra barnet var 7 uker. Dette valget ville de ikke kunne tatt om det ble tvungen deling. Og hva med de familier der far nekter å ta sin permisjon han rett og slett ikke vil/gidder å ta seg av barnet, skal barnet da døttes i bhg ved 6 mnd fordi mor ikke har rett til permisjon lengre? Eller omvendt mor ikke vil ta seg av barnet men jobbe. Og er det det beste for barnet? Det er mange som deler likt idag, de tar det valget der det ikke er tatt et slik valg ligger det ofte gode grunner for det. Med mitt første barn hadde pappan bare 3 uker permisjon. Jeg ville gjerne at han skulle hatt 3-4 mnd men det gikk ikke fordi hans utbetaling fra nav var så liten i forhold til lønn at selv om jeg jobbet ville det ikke gått rundt. Ja det er noen mødre som bare ikke vil dele men da får faktisk far være tøff nok til å stå imot kone/samboer og forlange. Menn er vel ikke så pysete at de trenger regeringen til å ta sine kamper?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juni 2009 #28 Skrevet 25. juni 2009 før det ble noe permisjon som var fornbeholdt far var det 97% fedre som ikke tok noe permisjon... og det handler ikke om deg, eller meg. det handler om samfunnet som helhet, derfor stilles det krav til ting som staten vil sponse
*Rutletutt* Skrevet 25. juni 2009 #29 Skrevet 25. juni 2009 Enig med hi - jeg er en av dem som har hatt babyer som har nektet å ta flaske og som ikke har klart å pumpe. Her hadde det rett og slett ikke gått å skulle gå tilbake på jobb for meg når de var 6 mnd... Er for at fedre skal ta ut mer permisjon når det er mulig, men er ikke like lett for alle, og jeg er sterk motstanderav at politikerne skal bestemme hvordan permisjonen skal fordeles!
Canari Skrevet 25. juni 2009 #30 Skrevet 25. juni 2009 Helt enig mht selvbestemt fordeling, men samtidig enig i at far må tvinges litt på banen, er jo ikke snakk om å ta hele persmisjonen, herlighet,3 måneder må dere vel unne dem :-). Foræøvrig mener jeg "karantenen" for mor og far bør være lik - 10 uker hveretter fødsel f.eks.. Forøvrig er det noe dere glemmer, det er ikke fryktelig mange som ammer barna sine like lenge som vi som skriver i denne tråden. Ifølge statistikk er det ikke mange som fullammer seks måneder, og vært mange jeg kjenner,har ikke ammet mer enn opptil 4 måneder. , Da jeg gikk tilbake i jobb ammet jeg tre -fire ganger per dag, morgen middag og kveld, (og natta til og begynne med) og er det noen som synes det er lite for et barn på ca 6 mnd :-) ??
Iiiiik Skrevet 25. juni 2009 #31 Skrevet 25. juni 2009 Politikere kan komme med dumme utspill, det med pumping er et dumt utspill. Særlig når det kommer fra en mann som aldri har prøvd det selv. Jeg syns allikevel at mange av dere glemmer at politikerne har ansvar for å tenke på hva som er bra for samfunnet og for å holde frem det som er viktig for fellesskapet. Det er ikke så relevant at dere kan kommunisere hjemme hvis dere allikevel velger "feil" i forhold til hva som er riktig og viktig. Det lages regler, for eksempel om røyking for å regulere dem som velger feil selv om mange uansett ville følgt reglene.
CAT77 Skrevet 25. juni 2009 #32 Skrevet 25. juni 2009 Man kan være enig eller uenig i hva enkelte politikere og partier mener, men å kalle det for ammefiendlig er rett og slett håpløst. Vi er faktisk et av de landene i verden som har lengst permisjon! Staten betaler oss som foreldre lønn i over et år får å være hjemme med barna våre! Vi burde faktisk være utrolig takknemmlige for at vi er så heldige som bor i dette landet. Ja, det er alltids ting som kan gjøres bedre og anderledes, men tenk at opp mot 30 prosent av oss faktisk ikke gidder å gå ut døren for å stemme ved valg engang...Så engasjerte er vi. Og det er særdeles få som gidder å engasjere seg politisk og kjempe litt for ting vi tror på. Jeg ønsker meg ingen tvangsdeling av permisjonen fordi jeg mener at det kan være omstendigheter hos enkelte familier som gjør dette vanskelig. Men samtidig bør vi jenter definitivt slippe far mer til! Personlig skjønner jeg ikke de som ikke ser verdien i å ha en far som faktisk vil være hjemme og ta seg av barna sine. Med min første delte vi permisjonen omtrent likt. Jeg begynte å jobbe 2 dager i uken fra jenta var 4 1/2 mnd. Heldigvis bodde vi slik til at far kom innom i lunchen for litt mat. I tillegg supplerte vi litt med MME og jeg pumpet litt. De aller fleste begynner med annen føde før 6 mnd uansett. Fungerte utmerket for oss ihvertfall. Og jenta vår er like knyttet til både far og mor fra tidlig alder. Deilig for oss begge to. Samtidig ser jeg at det ikke er like lett for alle, men de aller fleste kan få dette til uten de store problemene om man bare vil. Slipp far litt mer til frivillig, så slipper vi kanskje en tvangsdeling....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå