Gå til innhold

Hvor høy stillingsprosent har du og mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han jobber 110%

jeg har 2 jobber på 13,3% + 100% studier

1 barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% begge to. Jeg skal snart ut i permisjon med vårt 3. barn...

Skrevet

Samboeren har 100%

Jeg har en 100% ut denne mnd, fra og med august blir det 70%.

Noe jeg ser frem til!

3dg fri annenhver uke (ons-fre) hvorav jeg KANSKJE tar ekstravakter på gamle jobben - men frister lite pga køen som jeg mislikte og dermed sluttet etterhvert i den jobben.. (i mars)

Vi får se, så lenge vi har klart oss økonomisk da jeg for noen mnd siden jobbet bare 50% - så skal vi nok klare oss siden samboeren har fått høyere lønn og jeg høyere stillingsprosent - enn hva vi hadde fra aug 08 til mars 09.

Lurer på å starte opp med noe studier også, så er endel ting som må på plass :o)

Skrevet

Jeg: 75%

Han: 100%

1 barn foreløpig

Skrevet

Uff, Emil og Røra, du provoserer meg! Synes ingen har noe med hvordan man gjør ting på privaten. Lukter skikkelig sosialistisk "vi-vet-hva-som-er-best-for-deg"-tankegang.

Jeg jobber 80 % og min mann 100 %, og det er rett og slett fordi jeg hadde lyst/ville ha en mykere overgang fra permisjonen. Til høsten begynner jeg 100 % og hvis kabalen ikke går opp, ja da kan det godt hende det er min mann som må jobbe redusert... Selvom han tjener litt (ikke mye) bedre enn meg!

Skrevet

Når jeg ikke er i perm jobber jeg 100% :)

Han jobber 5 timer for dagen, så aner ikke hvorange prosent det er.

1 barn..

Skrevet

Huff også sosialistisk tankegang da =)

Bare hyggelig å provosere deg! Det var en spennende diskusjon som foregikk i flere tråder i går.

Jeg kjenner mange kvinner som gjør som deg - det de har lyst til. Og det er jo flott! Men jeg kjenner også mange menn som ikke får gjort det de har lyst til (vært hjemme med barn) på grunn av økonomi og mange som ikke får det fordi mammane veldig høylytt sier i fra at dette er mammans plass.

Skrevet

Jeg: 20% + 100%studier

Han: 150%

2 barn

Skrevet

Jeg jobber 81 %, han jobber 100%, innimellom litt mer. Han er i tillegg styreleder i en bedrift, noe som tidvis tar litt tid. Her er det helt frivillig at vi jobber sånn som vi gjør, ingen av oss ønsker det annerledes. ;o)

Skrevet

Han:100%

Jeg: 60%

3 barn

Skrevet

Vi jobber ca 110% begge to (jeg er i perm nå da). Har lyst å finne en arbeidsfordeling (og jobb) som er mer barnevennlig når permen min er over, men vi får se hva vi får til. Ingen av oss kan jobbe redusert i den typen stillinger vi har nå, så skal vi få det til må minst en av oss finne på noe annet...

Skrevet

Jeg er i permisjon nå men jobber til vanlig 50 %.

Sambo driver eget firma og jobber i hvert fall 150 %.

Vi har 2 barn.

Skrevet

Han 100%

Jeg 30-80%

Har ei jente på 2 og venter en til i mars :)

Skrevet

Om sambo hadde hatt en del høyere lønn hadde jeg slutta å jobbe og blitt kunster/syerske/krimskramsarbeider på heltid...

Skrevet

Jeg 60%

Han 60%

1 barn

Ganske trang økonomi da, men vi koser oss mye sammen, både med jenta vår og litt alene innimellom. Veldig glad vi har muligheten til det.

Skrevet

Nå er jeg akkurat ferdig med et årsstudium da, og så har vi termin i juli...

Jeg har dermed 0% og han har 100% fra 25.august (ringevikar frem til det).

Vi har snart to barn.

Når jeg skal søke jobb, så skal jeg søke fortrinnsvis 100% stillinger.

Skrevet

Han 100 % (og mer enn det)

Jeg 55% fast (men mer enn det) og studerer ved siden av.

Skrevet

Jeg: 0%, men studerer på nki. Ettåringen er hjemme uteover permisjonstiden, mens 2 og 4-åringene er i barnehage noen timer 3 dager i uka =) Har tenkt å søke inn ettåringen på 60% også, så jeg får tid til å studere...hjelper også til i butikken til gubbelars en gang i blandt.

Gubbelars: 200%, drar 08 om morgenen og kommer hjem 2030 - i tillegg sitter han endel med jobb på kveldene.

Til neste år håper jeg på jobb innen kurset jeg tar via nki =)

Skrevet

Du var jo passe freidig som kom inn som et talsrør på vegne av evneveike menn og kontrollerende koner. For ikke å snakke om en moraliserende likestillingspekefinger til de som ikke delte permisjonen med mannen. Du bør vel helst passe på å gjøre det du synes passer best for deg og dere - så er jeg sikker på at andre klarer å ta sine egne kloke valg til livet.

Skrevet

Det var vel ikke så ille. Kanskje galt valg av ord i det jeg skrev - det var ikke de som hadde skrevet som irriterte meg, men det faktum at det ofte blir sånn at mor er hjemme på grunn av økonomi (og ja ofte fordi hun er den som vil eller den som "skriker høyest").

Hvis du synes det er freidig å si meningen sin på et forum som dette så tør jeg ikke tenke på hvor lite du sier meningene dine i andre sammenhenger.

Og jeg syndes det ikke er så ille å komme med en pekefinger i ny og ne - er det ikke nettop det du gjør til meg da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...