Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå MÅ jeg bare gjøre meg vanskelig (lek gjerne med):

Man kan koke flaskene i en gryte og poppe popcorn i en kjele. Tine brød? Tja, er jo ikke verre enn å være såpass strukturert at man tar det ut på kvelden.

 

Så en liten digresjon:

Svigers kjøpte en gang en superturbomicro "state of the art". Det sto at du til og med kunne lage ribbe med sprø svor i microen. Så vi fant jo ut at vi måtte prøve, for moro, kutta av et lite stykke ribbe og hev i, fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke. Da den var ferdig så den ut som den mest perfekte ribba ever. Virkelig, altså. Poppende sprø svor og i det heletatt. Men den smakte jo ingenting. Ikke no.

Så at mikro kan ersatatte en ovn er i allefall ikke tilfelle - hvis en har et visst ønske om smak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde de lærde strides om det der med næringen, jeg.

 

Hadde en venninne på besøk som skulle gi minsten sin mat og så ut som et spørsmålstegn da hun kom ut på kjøkkenet og ikke fant noen micro: "Hvordan skal jeg få varmet denne??" (med glasset i hånden). Jeg pekte på komfyren.

Skrevet

Har ikkje mikro, men bur hos foreldra mine no i nokre månadar, og dei har.

Brukar den i grunn kun til å varme middagsglas til småen, om vi har dårleg tid/eg er lat.

 

Likar ikkje konseptet med mikro..stårling og latskap er vel ganske oppsumerande;P

Skrevet

Det hender forresten også at eg brukar den til oppvarming av middagsrestar eller til å pope popcorn.

Skrevet

For å tine kjøtt/brød ++ når/hvis vi har glemt å ta opp tidlig nok.

Steker små pizzaer i den (har sånn crisp panne)

Steker pommesfrites i den

Varme middagsglass (ikke nå lenger da)

Varme middagsrester

varme andre enkle ting

 

Jeg ville ikke vært foruten vår mikro.

Skrevet

Til Kakemonstermosedamen.

Hvis du ikke kan komme på en grunn til å kjøpe micro så la være!! Ærlig talt, du kjøper da ingen ting fordi andre ser fordelen av å ha det?!

 

Til dere som mener det er latskap å ha micro. Kanskje er det latskap, men så også er vaskemaskin, tørketrommel, komfyr og dusj. Arbeidsbesparende middler kalles det. Jeg har mye annet jeg har lyst til å gjøre en å bruke ekstra tid på å varme rester og babymat.

Skrevet

Har ikke mikro. savner det ikke. Praktisk til å smelte sjokolade eller smør i, men vi baker ikke så ofte at det er noe problem å gjøre det på komfyren.

Skrevet

Ganske godt spørsmål, egentlig. Jeg har tenkt og tenkt, men det eneste jeg kommer på er at mannen av og til varmer opp middagsrester i den... kanskje jeg bare burde kastet hele greia, den tar jo opp unødig plass. Hatt den i et tiår omtrent, så den dør vel snart ;-)

Skrevet

Jeg kan gjerne fortelle om hvorfor jeg IKKE har micro.... en familie jeg kjenner hadde en hund som sov bak den benken microen stod på. Den hunden fødte flere kull med valper.... ikke 1 eneste 1 av de var velskapte:( Dette er flere år siden og mye har sikkert skjedd i utviklingen, men strålet mat kan jeg fint klare meg uten egentlig. Og så tenker jeg slik at det er en god grunn til at man ikke skal varme morsmelk i den......

Skrevet

Ja, de lærde strides men de lærde som har forskningsresultater som taler imot får munnkurv... det er snuskete, men jeg ville nå ikke hatt det uansett med utgangspunkt i min egen sunne fornuft.

Skrevet

* havregrøt blir laget flere ganger der hver dag, to av ungene klarer det selv også nå.

* varme opp middagsrester

* tine kjøtt fra fryseren

* varme melk til kakao

* smelte smør

* ostesmørbrød

* popcorn

* lager oste-snacks

Skrevet

Ikke det samme men man går gradene for å gjøre hjelpemidlene mest mulig kjappe og enkle.

Skrevet

Vi har mikro fordi eg fekk den då eg budde på hybel og åt oppigjenvarma makaroni med ost, eller ev. ostesmørbrød til lunsj kvar dag.

 

No for tida blir den brukt til EIN ting - mikropop :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...