Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke på grunner til at jeg burde kjøpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk den til jul for noen år siden. Brukes praktisk talt aldri.

Skrevet

Har mikro for å :

- Tine opp mat jeg har glemt å ta opp av frysen

- Varme middagsrester hvis en av oss ikke har rukket hjem til middag

- Smelte smør

-Lage kakao veldig fort!

- Lage popcorn fort

- Og nå som vesla er liten, er den perfekt å varme middagsglass og melk i.

Skrevet

Kjøpte den da førstejenta begynte med fast føde, for å varme middagsmat. Brukte den til andremann for å sterilisere flasker.

Nå brukes den fint lite, blir mest for krisetining av mat og smelting av smør.

Skrevet

Jeg bruker den til å lage karamellpudding i posjonskåler og for å varme gammel kaffe fra kaffekannen når jeg er alene og ikke gidder å trakte ny.

Ikke ofte den blir brukt.

Holdt på å glemme at den er god til å ha for å lage popcorn

Skrevet

Eg bruker min til

- varme opp kaffien (blir kald mens eg leser)

- lage ostesmørbrød

- varme opp middager - som egentlig funker ganske dårlig, den blir fort kald igjen når den er mikrovarma av ein eller anna grunn. Og no som ungen er eldre så skjer ikkje det så ofte lenger heller.

Skrevet

Hadde hvertfall ikke klart meg uten nei..

Brukes mye til f.eks:

- Lage havregrøt til kvelds til Jonas

- Tine brød om morgenen til frokost, glemmer ofte ta opp

- Varme middagsglass

- Varme middagsrester eller om en er sent hjemme

og ikke minst poppe popcorn- det er jo såååå nammi!!!

Skrevet

Bruker den mest for å varme opp middagsrester. Jeg er av den typen som lager masse mat for så å putte i kjøleskapet eller fryseren. Er jo så mye enklere å koke en hel kjele med poteter av og til i stedet for ved hver middag. Bruker den også til å tine eller til å varme ostesmørbrød.

Skrevet

Fant forresten ut at det å steke laksefilet i mikroen er helt fantastisk. Trenger ikke passe på at de brenner, og trenger ikke olje eller smør for steking.

Skrevet

bruker den ganske ofte vi assa..

Skrevet

Har faktisk aldri eid en mikro og klarer meg uten :=)

Skrevet

Brukes egentlig kun til å tine det vi skal ha til middag, klarer aldri å bestemme meg dagen før for hva vi skal spise, og har mye kjøtt og fisk liggende i fryseren... - og en sjelden gang til å varme middagsrester... ellers ingenting, men den er veldig grei å ha:)

Skrevet

Siden du ikke hadde klart deg uten, betyr det at du ikke har ovn/komfyr?

Skrevet

- varmeopp boller

- smelte osten på burgeren

Skrevet

Jeg har ovn og komfyr, men mikroovn er en ting på lista over ting jeg ikke klarer meg uten fordi det er så enkelt og praktisk. Har dusj med varmtvannstank også vi, selv om vi kunne varmet vann i på bål og vasket oss i i stamp.

Skrevet

Vi har ikke og ønsker oss ikke fordi vi ikke har behov for det. Hadde vi fått, tror jeg vi hadde byttet i noe annet.

Skrevet

vi hadde ALDRI klart oss uten!!

er du klar over hvor mye rot du kan putte inni der, og vips ser kjøkkenet ryddig ut??

vi putter alle flaskene til småtten inni der, har liten skapplass og ser grundig rotete ut dersom det står på benken ;-)

Skrevet

for å tine og varme mat.

Den er faktisk i bruk hver dag.

Varme o`boy. poppe poppkorn,

Skrevet

Varmer flasker og babymat i den :o) Ellers hvis vi vil ha micromat eller ostesmørbrød f eks.. Lettere å tine ting i den og.

Skrevet

Bruker den til micropop *avhengig* og de porsjonspk med hevregrynsgrøt, til å lage mmf, til å varme opp middagsresten ol, tine brød og andre frossen mat jeg skal bruke med en gang som jeg har glemt å ta opp av frysen i god tid...hadde ikke klart meg uten, jeg;o)

Skrevet

for å tine/varme noe raskt.

For å varme taco-lefsene!!

og micropop!!

og for å varme RISPOSEN om vinteren!!!

Kanke leve uten micro nei..

Skrevet

kakemonstermosedamen

klart jeg har komfyr, man kan jo f.eks ikke steke pizza eller andre retter i en mikro. ikke sann billig versjon som vi har hvertfall. koke vann gjør jeg i vannkoker. men koke poteter f.eks går på komfyren.

men kan ikke tine brød i stekeovnen på få minutt, ei heller sterilisere flasker i mikrosterilisator eller poppe popcorn.

har derfor begge deler...

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

-har brukt den til babymat og mme

-poppe popcorn

-tine ting kjapt

-varme opp middagsrester - skal man gjøre det på pannen blir det jo dobbel oppvask, siden jeg liker å vaske kjelene med en gang etter middag, istedenfor at de skal bli stående hele dagen til noen skal spise restene

-lage ostesmørbrød til småen, hun liker best de fra microen

og masse mer...

bruker den hver dag.

Greit nok at man kunne klart seg uten, men hvorfor det når det er en grei hjelp i hverdagen? Mye man kunne klart seg uten, men hvis man føler ting blir mindre tungvindt av et redskap er det vel bare å bruke det vel?

Skrevet

Har ikke og har flere gode grunner for ikke å ha. F.eks: "Varming eller tining av morsmelk i mikrobølgeovn kan ødelegge antistoffene i melka. Dette skjer selv ved lave temperaturer (20-53 grader)" Iver Mysterud.

Næringsstoffene blir også ødelagt i vanlig mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...