Gå til innhold

Dere som IKKE bruker våtservietter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva bruker dere istedenfor? Spyler dere babyen hver gang den har bæsjet da? Har fått med meg at noen her inne er i mot bruk av våtservietter, og forstår ikke helt hvorfor. Tror ikke jeg hadde klart meg uten ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det ikke da barnet mitt var lite, si fram til 5-6 mnd fordi han fikk sår hud så lett. Hjemme spylte jeg med vann og lot stumpen lufttørke. Var vi ute brukte jeg sånne tørre kluter man kan selv ha vann/olje på.

Skrevet

Eg bruker dopapir på det verste og klut+vann etterpå...

Tja, min negativitet starta med at eg fekk vekk malingsflekker med natusan sine våtserviettar. Når vi er ute på langtur så kjøper eg coop anglamark sin, men synest huda blir så ekkel etterpå. Liker aller best å bruke vann.

Skrevet

Klut og vann, eller hene ungen under dusjkranen (rett ved siden av stellebordet). Har massevis av gaskluter som vi bruker, skyller og kokvasker noen ganger i uken.

Jeg har aldri likt våtservietter pga konsistensen. I ettertid har jeg jo lært at de er frarådet å bruke til dagen selv av de som produserer disse fordi de inneholder mye som kan skade barnet, enten på lang eller kortere sikt. Er få, om noen, våtservietter som er helt fri for potensielt skadlige midler, men her er jo mengden man bruker viktig. Skader neppe i det hele tatt med spordarisk brukt på turer osv, men flere ganger dagen... ville jeg aldri turd i hvertfall.

Skrevet

Spyler under dusjen ja. Synes det er helt pyton hvis vi er på tur og må bruke våtservietter.

Skrevet

Bruker klut og vann vel.

Jenta mi er allergisk mot våtservietter hun, blir knallrød og vond i rumpa av det, så det er helt uaktuelt uansett.

Skrevet

Bruker Mesoft kompresser eller papirservietter(Libero el Euroshopper) som jeg tørker/vasker av det verste med, vasker over med vanlig gasvaskeklut etterpå. Våtservietter har jeg kun i stelleveska. Så det er altså fullt mulig å foreta bleieskift uten våtservietter........

Syns forøvrig våtservietter lukter grusomt, så det er for meg enda et argument for ikke å bruke det mer enn strengt nødvendig, forutenom de andre argumentene....

Skrevet

Jeg kjøper MESOFT, tar vann på de, evt litt olje på de, putter det i en tett boks, og da har vi litt "våtservietter" med oss! ;)

Skrevet

Det er fint å bruke Mesoft kompresser. Koster ikke noe mer enn en pakke våtservietter. Bruke dette som engangskluter med vann på

Skrevet

Mesoft og vann hjemme.

På tur har jeg mesoft i en lufttett boks, og da er de fuktet i vann eller olje.

Har egentlig ikke noe imot våtservietter, men ser ikke poenget når det funker bra med vann. Og funker ikke det med kun vann er en liten dæsj olje det som skal til!

Skrevet

NupiSnowJog: Du fikk ikke vekk malingsflekker med våtservietter fordi innholdet er sterkt på noe vis. Bruker du vanlig babyolje så får du vekk ferske oljemalingsflekker fra hender osv. Vil tro disse innholder noe av det samme og at dette gjør at malingen løses opp? ;)

Selv bruker jeg babyolje etter å ha malt huset, det er 10 ganger bedre enn white spirit og 10000 ganger mer skånsomt såklart.

Bruker ikke våtservietter selv så ingen reklame herfra :P

Skrevet

Mesoft er tingen også her i huset. Blir bare rød og sår av våtservietter. Sammen med Mesoft bruker jeg Tena vaksekrem. Denne er helt super på å fjerne bæsj og ikke minst vond lukt. Ikke trenger man å bruke vann til heller, dersom man ikke har dette tilgjengelig.

Skrevet

He, he..jeg forstår ikke hvorfor noen trenger det. Har en vaskeklut til bæsj, bruker papir og olje eller mesoft og vann. Mange gode og veldokumenterte grunner til å ikke bruke våtservietter, men der er vel et par merker som er ok.

Skrevet

Dette var gamle flekker på gulv, gjekk ikkje bort med coop anglamark sine. Synest uansett det er urovekkande. Har ikkje prøvd med babyolje, men kan godt vere det stemmer altså.

Malingsflekker på hendene får eg aldri fordi eg alltid maler med hansker:)

Skrevet

Var ikke tena sin vaskekrem på produktlista som ikke ble anbefalt til barn pga. parabener?

Skrevet

Bruker vann og klut. Nå som bæsjene har begynt å lukte, har jeg litt babyolje på vaskekluten i tillegg.

Hun bades i badebaljen hver kveld.

Skrevet

Ja, våtservietter er vel farlig det også, som alt annet her på Bim :)

Skrevet

Hva tror du? Klut og vann selvfølgelig.

Skal jeg fortelle deg noe skikkelig sjokkerende?

Jeg dusjer ikke hver dag. Jeg vasker meg med klut om morgenen.

Det kan vel du ikke se for deg en gang.

Skrevet

Jeg tar vekk bæsjen med våtserviett å spyler rompa under vasken etterpå.Mye mer hygienisk og bedre for stumpen;=)

Skrevet

Hadde aldri i verden klart meg uten våtservietter. Funker suverent både til et grisete barnefjes, hender og nedentil :)

Skrevet

Vet du at maten helst skal inn i munnen på barnet?

Skrevet

Nei, det visste jeg ikke 23.06. Trodde maten skulle inn i rompa.

Skrevet

gode, deilige og myke kluter og vann:) bruker våtservietter når jeg er bortreist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...