Gå til innhold

Vi er riiiiike:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

"fornuftige meg" hadde blitt glad om sambo fikk en slik jobb, men ville ikke jublet før jeg hadde prøvd det en stund...Sett hvor mye jobb det var... Også ville jeg det første halvåret krevd at alt han tjener over det han tjenr pr.dags dato skulle gå til "Krisekonto"..Nå tjener han vel 27000 brutto i mnd, så ville blitt en del....

Om vi "taklet" jobben mtp fravær hjemmefra og timer på jobb...Så hadde jeg begynt å tenker på hvordan vil skal gjøre det med fordelign av utgifter og ikke minst lagt en plan for evt oppgjør med brudd..Huset står på MIN hjemplass, men JEG har ikke råd til å sitte med det ved brudd,- enda (mye lån pr.dags dato, men om noen år så vil jeg greie det fint)..Tror jeg faktisk hadde latt ham bruke en del på seg selv, så lenge det ikke krevde tid borte fra familien.... Også hadde jeg muligens prøvd å tjene mer selv,- for å bli mest mulig "Likestilt":.... For meg er det viktig i et forhold..At man har samme arbeidsmoral, familieverdier og bidrar omtrent like mye økonomisk som med arbeid når det kommer til hus, hjem og barn...

Hadde seff ikke prøvd å skaffe meg en jobb med 100 000 brutt i mnd, men kanskje økt fra dagens 31000 til 50 000/60000...Noe jeg hadde hatt store muligheter til med min utdanning..Måtte da byttet arbeidplass, mer reising, men attpåtil mulighet for hjemmekontor, noe jeg ikke har nå... SÅ DET hadde vel gått opp i opp mtp avstand hjem/arb.plass.

Og TID med ungene hadde selvsagt ikke skulle blitt berørt, fra noen av oss sin side..Da haddde nok jobbvalget vært enkelt...

Men grattis med mannen, men ikke la deg bli økonomisk avhengig av ham slik at du med evt brudd må "leve på ham" og staten.... Det må være tidenes nedtur....Ihvertfall for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også rik,på kjærligheten til ungene og mannen min :)

Skrevet

Anonym 07:08:

Du trenger vel ikke vente til mannen din tjener mye penger før du prøver å skaffe deg en bedre jobb med høyere lønn og mulighet for hjemmekontor? :-)

Skrevet

NN 0708 her

Jeg har foreløbig en pefekt jobb mtp at den er vegg-i-vegg med barnas skole OG barnehage. Det er 5 min i bil hjemmefra og flexitid,- på den måte at så lenge jobbe blir gjort kan jeg gjøre den når jeg vil....

Men når barna begynner i høyere klassetrinn, så vil de alikevel måtte ta buss, er et godt stykke unna, og mitt jobbsted blir da "Mindre perfekt",- og derfor kan jeg da etterhver endre jobbsted uten å miste tid med barna....

Om mannen hadde økt lønna si og jeg skulle "bytte jobb" for å øke lønna, så hadde jeg ikke gjort det "I dag":..Hadde begynt å " teste markedet", snakke med folk og prøvd å finne noe jeg kunne strate med om 3-4 år.... Men så små som barna er nå, hvor skole og barnehage ligger i forhold til min jobb, så må jeg tjene MINIMUM 100 000 mer i året bare for at den økonomiske biten skal gå i tilnærmet 0 i forhold til hva jeg i dag har utbetalt og må regne med å bruke på transport til/fra jobb..Og de ekstra timene jeg har med barna hver dag pga jobbsted er ubetalelig..

Men som sagt, nå de kommer i høyere trinn kan jeg godt bytte jobbsted, og IKKE tape tid med barna..Da DE vil bruke en del tid på reie til/fra skole....

Og hjemmekontor er ikke noe jeg tror jeg greier å kombinere med småbarn, også DET vil bli enklere når de kommer i høyere trinn..Da skal vi lage et "skole/kontor" rom hvor barna skal gjøre lekser, jeg kan jobbe,- hvor vi har hver vår "jobb benk"..... :o)

DERFOR får jeg meg ikke en bedre betalt jobb pr i dag..VI har da nok,- en bedre betalt jobb for meg er ikke nødvendig,- om mannen hadde fått en dritbra betalt jobb, så ville mitt ønsek om enm bedre betalt jobb være den "Likestillingsbiten";- selvsagt ikke for alt i verden...Arbeidsplass og arbeidsoppgaver spiller en stor rolle, og igjen mulgieht for fritid med barna....

Skrevet

HI her!

Oi oi oi, skal si jeg har skapt debatt ang innlegget mitt:)

Til dere kritikere:

Selvfølgelig ble vi hoppende glade for jobben han har fått. Han har strevd hardt med mange års utdannelse og hard jobbing for å få tilbud om den. Og ja vi er rike på så mye annet også. Kjærlighet, barn, familie, gode venner etc. MEN de som sier at ikke det å ha nok penger til å få seg en bra bolig og evnt hytte dersom man ønsker det, pluss kjekke ferier er bra LYVER!:)

Hi hi jeg er så glad. Nå kan vi gjøre det vi har drømt om.

Jante loven er sterk i Norge, noe som er synd. Det er typisk norsk. Kommunistisk å alltid måtte være slik som "normalen" ikke stikke seg ut etc.

Det er en jobb med mye fritid også. Selvfølgelig er den ikke i Norge, da hadde jeg nok knapt sett han, men offshore stilling, med rotasjonsordning.

Takk for støtten til alle dere andre.

Og nei, jeg er fornøyd med jobben jeg har. Jeg tjener nærmere 400 000 selv dersom jeg hadde ønsket å jobbe full stilling. Men jeg ønsker å være hjemme med barnet mitt.

Skrevet

Hun vil ha det ganske greit selv om mannen stikker. Siden det er hun som er hjemme med barnet, vil hun få hovedomsorg og vel så det. Og bidraget fra en som tjener 100 000 per måned vil bli ganske betraktelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...