Gå til innhold

Vi er riiiiike:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at mannen min har fått en jobb, der han vil tjene 100 000 utbetalt i mnd!!!! Jeg tjener 9 000. Fy fader. Nå blir det bygging av både hus og hytte samtidig;) Fyttigrisen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det å være rik?

Se rundt deg å se på alle som mister jobb disse dager- dersom det blir nedskjæringer vil han kanskje være den første som må gå.

Evnt om han kaster ut deg som ikke bidrar økonomisk i det hele tatt..

Hvor skal du ta veien??

Skjønner at dib er et fint sted å skryte på, du kan juge og skryte så mye du vil og ingen fakker deg. Men når du stikker fingeren i jorda, så vet du like godt som meg at det ikke er penger som gjør deg rik...

Hilsen frisk kreftpasient.

Gjest Tale30
Skrevet

Selv om det ikke er penger alene som gjør at man er lykkelig, så hjelper det på, og gjør det mulig å realisere seg selv uten å bekymre seg om økonomi.

Jeg syns det er dumt at man blir beskyldt for å skryte når man er glad for at den økonomiske situasjonen man har er bedret.

Gratulerer så mye til HI, det høres deilig ut :) Husk å legge til side noe til eventuelt dårligere tider da, og pass på at du selv får et godt økonomisk grunnlag slik at du ikke er avhengig av de pengene mannen din tjener :)

Skrevet

bitter fattig frisk dame her ja......

penger KAN hjelpe på ....tro meg!

Skrevet

Gu', så surt....

Klart penger hjelper !!

Men et lite tips kan jo være; er dere vant til mye mindre penger, så fortsett å lev som vanlig. Samt sett vekk en god slump til sparing. Så har dere "back-up".

Hus er jo en investering da.

(og jeg skulle jaggu dratt på en FEIT ferie... hehehe..)

Skrevet

Så heldige dere er!! Nyt det! : )

Skrevet

Skaff deg en bedre betalt jobb selv, eventuellt en utdannelse.

Jeg tjener ti ganger så mye som deg ,så noen beskyldning om misunnelse blir litt for enkelt.

Anbefaler det, for da har DU noe å være stolt av!!

Skrevet

Gratulerer så mye med ny jobb til mannen din! Hva han tjener er vel strengt talt ikke så viktig, regner med han må jobbe hardt for de pengene :o) Men godt å kunne slippe å snu på hver en krone! :o)

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym 14:47

Det kan jo være mange grunner til at hun har lav inntekt da.. kanskje hun er deltids-hjemmeværende, ikke noe galt i det!

Jeg er ganske spent på hva folk jobber med som tjener 90 g 100 tusen i mnd jeg da.. noen som kan svare?

Skrevet

Jeg hadde blitt sjeleglad hvis sambo tjente så mye. Herregud, tenk på alt vi kunne gjort!

Så skjønner veldig godt at noen gleder seg litt ekstra over penger.

Det er jo individuelt hva man setter pris på og er avhengig av, men jeg setter stor pris på god økonomi/mye penger.

Det å ikke måtte bekymre seg for om man har råd til det og det osv.

Lykke til med hus og hyttebygging da=)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gratulerer med ny jobb til husbonden :o)

Tale30, jeg kjenner en som tjener det (selvfølgelig før skatt) i mnd, og han jobber som mekaniker utpå oljeplattformer. Han har en ganske så lukerativ jobb, fordi han har vakt når han er hjemme. Trengs han blir han henta i helikopter. Men da kan han ikke si nei heller! Antageligvis derfor han tjener så bra, tilgjenglig 24/7 når han har vakt....

Skrevet

Min mann tjente over 100.000 i måneden for et par år siden, det var det ikke verdt, han var nesten aldri hjemme! vet ikke om man blir så lykkelig av masse penger, jeg ble bare deprimert hver gang han måtte dra fra meg og ungene. Nå har han heldigvis skiftet jobb og har litt mindre lønn, men det er bedre det!!

Skrevet

min mann kunne fint tjent 100 tusen pr mnd (før skatt) men da blir det mye jobbing og det er ikke så gøy:) vi velger mindre penger og mere tid:)

Skrevet

penger kan ikke kjøpe lykke.Men det er mye man kan låne seg av lykke med penger.

Skrevet

De som ikke hadde blitt glad for at samboeren fikk en jobb med så god utbetaling, de tror jeg lyver litt. Jeg hadde ihvertfall blitt kjempeglad. Jeg skjønner at det er ikke penger alene som gjør en lykkelig, men det er ihvertfall en STOR stressdemper.

Jeg hadde også blitt kjempeglad! :)

Hva slags jobb har han fått hvor han tjener så mye?

Kos deg så mye, men hold føttene godt plantet på jorda! :)

Skrevet

Hva tjente han før da?

Skrevet

her lever janteloven skjønner jeg! ikke la noen glede seg for mye, send de ned i bakken igjen. Typisk norsk!

Skrevet

Gratulerer! Hadde også vært kjempeglad:-)

Skrevet

jeg trodde du hadde fått barn eller noe men så var det snakk om penger? jaja..

Skrevet

og hvilken type jobb er dette snakk om?? hehe..

tenker å søke på noe sånt selv..

er lei av lav inntekt..

Skrevet

Svar til Tale30

Min mann har en jobb som gjør at han tjener 2 mill i året. Han bestemmer hvor ting skal plasseres i lastebåter, slik at den er stabil. Han jobber ikke i Norge, men i Spania og Tyskland for det meste. Ellers er det mye reising til andre land i Europa. Lykurativt yrke, men han synes det har blitt for ensidig jobb, samt kjedelig å være så langt hjemmefra. Han holder på å søke nye jobber, så vi håper begge det går bra. Har selv en god lønn i kommunen med 700 000 utbetalt, så om han da må gå ned 1,5 mill så lever vi fortsatt godt.

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for svar anonym 17:43

Ja, dere skulle vel klare å få det til å gå rundt dersom han må gå ned til 1,5 mill ;)

Jeg hadde nok ikke likt å jobbe borte fra hjemstedet og heller ikke at min man gjorde det. For meg er det viktig at vi har tid sammen med barnet, så da må man vel gjerne finne seg i mindre lønn..

Men 700.000 i kommunen altså? Det må jeg si! Har ikke fått inntrykk av at de stillingene man får der er av de høyest lønnede, men får man personalansvar osv så betaler det seg vel :)

Skrevet

Kan jo være kommunelege, Tale ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...