Gå til innhold

Stemor med på sommeravslutning i bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal foreldrene være enige om alt da? Da er det jo ingen grunn til å skilles?

Er det ikke barna som først for fremst skal få velge- om det er noen diskusjon?

Barnehagebarn har rett til å uttrykke meninger rundt sin egen dag i barnehagen, vettu!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du Nunne,utifra det du skriver så må vel du se at det er snakk om to forskjellige situasjoner?

Bf og kjæresten har bla. ikke vært sammen i mange år slik som dere,alt dette er mye mer nytt og vondt,og som jeg skrev så er det ting mellom meg og stemor.

Skrevet

Nei det er ikke nødvendigvis barna som skal få velge. Man må foreta en avveining. Hva er best for barnet på sikt? Eskalerer jeg en konflikt ved å tvinge gjennom at min nye partner skal delta? vil det gagne barnet at jeg lar det ligge nå og heller forsøke å jobbe med problemet?

Man skal faktisk vise litt respekt for den andre foreldren også. Alle situasjoner er forskjellige, noen barn har faktisk ikke annen mor/far enn steforeldren. Men som hovedregel må det være at det er foreldrene som faktisk er de viktigste i barnets liv, uten at det betyr at steforeldre er betydningsløse i kraft av å være "ste". Det finnes mange flotte steforeldre der ute.

"Vettu"? Det høres lite smart ut når du velger den måten å formulere deg på.

Skrevet

I denne tråden så fant jeg andre ting som virket mindre intelligent enn det ene ordet. Skjønner godt at du føler behov for å begynne å forsvare deg, 14.33

Skrevet

Men har det noe å si hvor lenge de har vært sammen? Dersom det er snakk om en avslutning så har vel barnet blitt presentert for "stemor".

Jeg ser at enkelte forhold mellom biomor og stemor kan være svært anspente. Men dere har vel et ønske om at barnet skal få være den sentrale i farens liv? Og det må jo både stemor og biomor innfinne seg i?

Og når går grensen for når stemor skal få være med? 6 mnd? ett år? 3 år? Hvis faren har ansvar for barnet sitt, så er han vel såpass at han kan ta en slik avgjørelse på vegne av barnet??

Må ikke tro min eks er begeistret for min mann. Langt ifra... Men siden de er to voksne menn, så klarer de helt fint å legge det tilside når barna har kamper, stevner og avslutninger. Og den av de som ikke hadde klart det- hadde JEG bedt bli hjemme- for barnets skyld!!

Så hvor forskjellen er ser jeg ikke..

Skrevet

14: 33: Du anbefales å lese temaheftet kunnskapsdept. har utgitt som heter "barns rett til medvirkning". Dette er implentert i barnehagene, og sier at "barn i barnehagen har rett til å gi uttrykk for sitt syn på barnehagens daglige viirksomhet. Barn skal jevnlig få mulighet til aktiv deltagelse i plnlegging og vurdering av barnehagens virksomhet. Barnets synspunkter skal tilegges vekt i samsvar med dets alder og modenhet"

Så lenge dere mener barnet er modent nok til å bli presentert for denne stemoren, så sier dere samtidig at barnet kan velge om denne skal være med eller ikke

Skrevet

Hvorfor får jeg så ofte følelsen av at det er stemor som er viktig her?Om nå begge kommer,vil vi ikke kunne stå sammen,bla fordi bf har sagt at stemor ikke kommer til å snakke med meg.Hvordan blir da det for barnet?

Jeg har ikke myndighet til å be noen bli hjemme,jeg kan jo bli hjemme selv og gå glipp av min datters sommeravslutning,og min datter vil ha den uten moren til stede.Er det rett da?Bare fordi stemor lager kvalm fra begynnelsen av?Jeg mener hun har INGENTING der å gjøre.Som sagt tidligere,hadde vi hatt et slags forhold der vi i det minste kunne hilse på hverandre hadde det vært noe helt annet.

Og de fleste mener jo at det er biomor som skal svelge kameler og finne seg i alt,hvorfor det?Er ikke de andre voksne partene voksne nok til å gjøre det?SKal biomor ha alt ansvar for at alt blir harmonisk og greit?Hva med når biomor er såret,overkjørt og totalt lei hele greien,skal man bare glemme og grave vekk alle følelser fordi de ikke passer seg ift stemor?

Skrevet

Hehehe.. forsvarer meg ikke. Har ingenting i denne tråden å forsvare :-)

Jeg finner det spesielt at du ikke svarer på argumentene du møter. Istedet blir du lett ufin med "vettu" og andre hint om at mine innlegge er lite intelligente. Alt jeg skrev var at det ene ordet du brukte ikke virket smart, du tar det et hakk lenger. Mitt poeng var at hvis du vil tas seriøst i diskusjonen får du snakke til folk på en ordentlig måte. "Vettu" med overdreven tegnsetting virker bare nedlatende.

Skrevet

Å trekke paraleller til barns lovfestede rett til medvirkning er i beste fall søkt.

Skrevet

Det er et par ting jeg stusser på. Når man er stemor, skal man stille opp i hue og i ræva. Man skal ha dørene åpne til enhver tid. Stebarna er som fellesbarna (noe jeg er enig i og ser på som en selvfølge)

Man skal behandle de på lik linje med sine egne barn, om far jobber eller skal bort i samværsdagene, skal stemor ha de.

Men når det kommer til avslutninger osv, da skal de ikke kunne stille opp/komme? Si meg - hvorfor ikke det?

Det må da ligge noe bak dette? Det er jo veldig ofte det er biomor som lager rabalder over ting. Uansett hvor godt stemor prøver!

Hvorfor kan du ikke se positivt på det? At sønnen din har flere omsorgspersoner som stiller opp på slike ting, enn og være sur og grinete? Det viser at hun bryr seg, hva er bedre enn det?

Skjønner ikke at det går ann jeg. Stakkars barn!

Skrevet

Stemor blir sett på som den store stygge ulven uansett hva hun gjør, dessverre. Men det forundrer meg at det veldig ofte fungerer flott mellom stebarn(a) og stemor, men ikke stemor og biomor.

Da er det ikke bare stemor som er teit, det sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...