Gjest Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Vi har jo alle en gang ikke hatt barn, men noen av oss var nok betydelig mer uerfaren enn andre. Jeg har venninner som alltid har passet barn og derfor kunne mye, mens jeg selv var en skikkelig grønnskolling før jeg fikk barn og sa sikkert mye dumt i min uvitenhet til småbarnmødre. Og jeg er ikke den eneste. Det finnes mange andre slike grønnskollinger, og noen ganger kommer det kommentarer som bare er helt fantastiske nå som en selv har barn og fått mer erfaring. Hva er de beste kommentarene, spørsmålene eller utsagnende dere har fått høre fra de barnløse? De jeg kommer på: "Jeg tror ikke jeg orker å amme så ofte om natten slik du forteller, jeg skal nok heller lære babyen min å sove hele natten..." (min var da 1 mnd gammel) "Hvorfor må du bære en 2 åring, kan han ikke gå selv da?" (joda, han _kan_, det er viljen eller tiden det står på som regel ;-)) "Mine barn skal aldri få lov til å skrike sånn hos andre, de skal leke fint og rolig!" (viste til en annen sin datter på 1,5 år som ble sint da hun ikke fikk viljen sin på noe og vrælte høylytt en god stund etterpå, som de fleste normale barn tross alt gjør...) Hva med dere? Noen kommentarer dere ikke glemmer med det første?
piano♫ Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 "Ææææsj....skjønner ikke at du klarer å tørke snørr og bæsj hele tiden, jeg blir jo kvalm bare av å se på"
Bolla:) Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 ja hahah...jeg ska også lære mine barn å sove hele natta!!! ;oP
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 "Går du ikke glipp av mye? Hvordan får du f.eks vært på kafe eller påbutikken?" Mann, 29 år. Vi med barn verken opplever, drikker kaffe eller handler noe særlig.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 "Åhhh, klær til barn er jo så billig".... jada sier jeg bare. Med unntak av hvor ofte man må skifte hele garderober de første par årene, for ikke snakk om skotøy og parkdresser, og annet utstyr.... litt lost kanskje :-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 "Det er jo mye mer jobb å ha hund enn barn. Ungen kan jo bare legges oppi vogna, men hunden må underholdes heeeele tiden!" Var ute på tur med en venninne og hunden hennes da sønnen min var ca. 9 mnd. Hunden lå forøvrig og sov bak henne, men av en eller annen grunn drev hun og vekket bikkja hele tiden. "Hva gjør du baki der, snuppa?"
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 "foreldre som leker med barna sine på gulvet er så harry. Jeg skal aldri leke med barnet mitt på gulvet, der går grensen". Jaha...? Moren til barnet hadde da en datter på kun 2 måneder. Gikk nok ikke så mange månedene før hun satt seg ned tror jeg (håper jeg..).
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er en av de som syntes klær er billig og jeg har 2 unger =0)
noLadyjustME Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 hehe, ja jeg og mini var på flyttefor, og samtidig var en venninne også det: "ja vi har nok omtrent like mye å flytte, bare at du har jo leker til han lille da" HEHE, ja "bare litt leker som følger mini"
Mor Løvehjerte Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Det jeg husker best, er da jeg som barnløs selv kom på besøk til et vennepar med en gutt på 10-11 mnd. Mora satt på kjøkkenet og ga han kveldsgrøten. "Nææææmmen, har du blitt så stor gutt at du har begynt med grøt du da?!" utbrøt jeg. "Ja, det er sånn ca. et halvt år siden det," var svaret. (Trodde de fikk pupp i et helt år minst jeg: ) Den andre veien erjo kommentarer ala "Har Mamma slått deg?" og "Får du ikke mat du da, stakkars?" innmari kult når du sitter der med en nyfødt baby som gråter av full hals. Hehe...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 "når har du time på sykehuset til å føde? så kan jeg spørre om jeg kan få fri fra jobben" (en kompis av meg som ville se nurket... hehe) "jeg hadde ikke snakket til han, han er jo bare en baby. snakker du til han nå kan det hende at han krever det når han blir større" "det er dårlig gjort mot babyen og ikke få ha vanlig samvær med far" "du må la han gråte så han får sterke lunger" "du må jo bare legge han på rommet og la han være der til han sovner. en eller rannen gang må han jo stoppe og gråte og da har du vunnet"
1 Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 Kan ta meg selv som eksempel..Før jeg fikk barn hadde jeg visse ideer om hvordan jeg skulle være som mor, og hvordan barneoppdragelsen skulle foregå. Man kan si at det ikke gikk helt som planlagt..hehe...En av de tingene jeg skråsikkert proklamerte var bant annet at: "å dra til Syden en uke uten barn er nuuuuull problem. Jeg kan jo bare sette de igjen til deres mormor!" Yeah right sier jeg bare, nå når jeg har blitt mamma, klarer jeg ikke å dra fra tulla en eneste natt engang..
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 Huff mange dårlige råd her... noen fra fortiden kanskje?? Men synes den første med time til å føde bare var helt genial :-) Jeg fikk spørsmål fra vordende far da jeg var gravid med nummer to; om det gjorde vondt å føde.... Spørsmålet var helt oppriktig ment. Begynte å le så kraftig, at det tok tid før jeg klarte å svare :-)
mylittlecat Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Jeg var hjemmeværende med min 2-åring, og hadde avtalt å møte min kusine i byen en formiddag: (hun er ikke nevneverdig intr. i barn) "Mååå du ha med deg ungen?" (eeeh, nei hun kan vel fint være hjemme alene et par timer???)
uanonym Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Nabojenta på 15 sa følgende da jeg viste frem tulla på to uker som sov i armene mine: " Å så søt, har hun ikke åpnet øynene enda?" Tydligvis mer vant til kattunger enn babyer
Fire småtroll Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 "Ingen barn trenger å bruke bleie etter 2-års dagen" Dette er et barnløst ektepar som har diskutert dette og er skråsikker på at sånn er det, de kan ikke forstå hvorfor så mange foreldre LAR barna bruke bleie til de er 2 år Men jeg synes nå den beste kommentaren er den om at man trenger ikke forandre på noenting selv om man får barn "Jeg skal ihvertfall fortsette å leve akkurat som før!" og det er det ikke rent få som sier...
Fire småtroll Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 At noen foreldre LAR barna bruke bleie til TRE år skulle det selvfølgelig være
Bolla:) Skrevet 23. juni 2009 #19 Skrevet 23. juni 2009 hahaha!! den var skikkelig bra klomsidaisy:o) lo godt her nå
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #20 Skrevet 23. juni 2009 Hehe... Time til å føde *ler* Den var fantastisk bra!
cherry coke Skrevet 23. juni 2009 #21 Skrevet 23. juni 2009 "Det er jo bare å ordne barneakt jo!". Ene veninna mi som ville at jeg skulle være med til Thailand da datteren min var 6 mnd.. Og merker enda at de som ikke har barn tror at jeg fremdeles har tid og ork til å få med meg alt!
Sik Skrevet 23. juni 2009 #23 Skrevet 23. juni 2009 akkurat den kommentaren fikk en jeg kjenner også! av en fremmed dame i butikken! (les: dame, ikke ungjente!!!)
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #24 Skrevet 23. juni 2009 Den var jo utrolig søt da! :-) Kom på en fra meg selv også som nok ikke var så søt. Jeg kunne jo ikke noe om babyer, så det lille jeg visste om babyer sin fysiske utvikling var det mamma hadde fortalt fra når jeg begynte å gjøre ting, og i ettertid har jeg jo skjønt at jeg var usedvanlig tidlig ute. F.eks gikk jeg når jeg var bare 9 mnd gammel, og trodde jo derfor dette var normalt. Så besøkte jeg noen når jeg selv var en 17-18 år som hadde en gutt som da var litt over året. Gutten krabbet fornøyd rundt og jeg utbrøt ganske tankeløst: "Jammen, går han ikke enda? Er ikke det fryktelig unormalt?" Heldigvis tok moren min taktløshet med godt humør og forklarte meg ett og annet ;-)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 23. juni 2009 #25 Skrevet 23. juni 2009 he he.. det der sa søstra mi på 15 når ho kom på sykehuset... he he ellers hørte jeg om ei som var på svangerskapskurs.. ho lurte på om de kom til å vekke ho når ho fødte... ho hadde så godt sovehjerte...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå