Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke mer enn å legge meg til rekken av hilsninger og fortvilelse over hvor urettferdig denne verden er. vil bare sende en trøsteklem

Skrevet

Dette er bare toppen av urettferdighet.

Så trist på deres vegne nå.

Ta vare på deg selv...

Skrevet

Hei, Stinemin.

Tusen takk for omtanken. Jeg har ikke hatt verken blødninger eller smerter, nei. Jeg har vært noe reservert pga at jeg mistet begge fosterene ved forrige graviditet i tillegg til at jeg syntes fosteret var litt lite ved første UL, men i følge legene skulle det ikke være noe problem ettersom hjertet banket og det bare var noen få dagers forskjell mhp størrelsen.

Nei, jeg gikk ikke på blodfortynnende, gikk ikke på noe ekstra medisinering utover det vanlige. Jeg går på Aleris (hadde mine offentlige forsøk på Ullevål), så jeg brukte Cyclogest stikkpiller som støtte etter innsetting.

Uff, ja, jeg så at det så problematisk ut for deg - beklager så mye! Det er jo fryktelig når dette skjer også i uke 6, ingen tvil om det. God klem til deg, Stinemin.

Nei, jeg har ikke vært i kontakt med Hausken. Synes det er for langt å reise gitt at jeg får god hjelp ved Aleris og bor i Oslo. For oss vil reisingen og ekstra fravær fra jobb være en ekstra stressfaktor, og det trenger vi ikke nå.

Jeg har nå mistet tre foster, selv om det "bare" er ifbm to svangerskap. Først den ene tvillingen i MA, så den andre tvillingen i SA, og nå denne spiren i MA.

Tusen takk, Stinemin :-)

Skrevet

Hei, alle sammen.

Tusen takk for alle de gode og varme ordene deres. Det hjelper virkelig å ha dere som støtte! Selv om vi har fortalt familien om graviditeten og aborten og jeg også har informert de nærmeste på jobb, så vet de fleste ikke hele historien. Det gjør dere, og dere vet virkelig hva det handler om - og har dermed en helt annen form for forståelse. Dere er en fantastisk gjeng, som utviser utrolig forståelse, sympati og omtanke for andre. Takk for det.

Igår dro jeg til Ullevål for utskrapning. Da var det noen tegn på at kroppen kanskje hadde startet prosessen med å rydde opp selv, så de anbefalte medisinsk abort og sendte meg etter at jeg leverte en HCG-blodprøve hjem med et arsenal av piller. Igår ettermiddag rigget jeg meg til, og innen kvelden var omme var det verste fysisk sett overstått. Det er verre å gå gjennom en medisinsk abort enn en utskrapning, synes jeg, men dersom alt går bra så er det jo bedre for kroppen - og jeg vil jo gjerne at livmor etc skal være i god stand til å bære frem en ny graviditet om noen måneder.

Så nå er det ny HCG-test på tirsdag pluss tlfoppfølging fra sykehuset, så får jeg se om jeg klarer å mase meg til en UL slik at jeg kan puste ut og vite at alt er OK før jeg drar på ferie om halvannen uke. Før ferien skal jeg også ta en blodprøve for å finne ut om jeg kan ha problemer med koagulering av blodet (slik at jeg trenger blodfortynnende ved et evt neste svangerskap). Det tar over en måned å få svar, så det er bare å sette igang så snart kroppen har normalisert seg litt.

I august tar jeg kontakt med Aleris, så blir det en sjekk der, og så får vi se om vi er heldige nok til å få starte opp igjen i september. Akkurat nå føles det veldig lenge til, og jeg er ganske nummen og føler meg litt avskåret fra resten av verden, så vi må bare ta det en dag om gangen og prøve å nyte sommer og ferie etterhvert.

Skrevet

Sender deg varme tanker og håper virkelig at spiren holder seg fast neste gang...

Sommerferie og sol gir sikkert kroppen ny energi, for det trenger man i den situasjon du og vi andre går igjennom med de forskjellige prosessene.

Masse lykke til:-)

Skrevet

Får helt vondt inni meg når jeg leser dette. Så uendelig, uendelig trist... Min dypeste medfølelse til deg MK73..

Stor trøsteklem

Skrevet

Dette var forferdelig trist lesing. Jeg klarte nesten ikke å holde tårene tilbake da jeg leste dette.

Ønsker deg all mulig hell og lykke til videre i prossessen, og håper at du klarer å kose deg i sommer.

Det gjelder bare å tenke at det løser seg vel på en eller annen måte for de fleste av oss, selv om det en en veldig tung og vanskelig tid.

Skrevet

Så vanvittig urettferdig verden kan være. Er utrolig lei meg på deres vegne. Mange klemmer. Ta vare på hverandre!!!

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si.. Nå ble jeg bare lei meg..

*legger igjen en klem*

Skrevet

Uff, så kjedelig. :-( Det er så urettferdig. Ikke nok med at vi skal slite med å få det til, men vi får ikke beholde det heller når det først går. Kan desverre ikke gjøre annet enn å sende deg en trøsteklem. Så ufattelig trist.

Klem

Skrevet

å nei...noe så grusomt trist.

jeg begynte faktsik å gråte nå, for dette er bare for urettferdig, og for trist,

jeg blir både sint og trist på en gang,. jeg som var så veldig glad for din skyld, og så får jeg lese dette.

nei, jeg finner ikke ord....

men tenker på deg, og bryr meg, MK, ber for at det skal lykkes for deg, til slutt.

jeg har hatt ferie nå, har prövd å holde tankene borte litt fra dette med barn. men det er ikke lett, de er jo over alt, og "alle" er jo gravide...

skal sette inn ett fryseegg i beg av aug, så det er neste på programmet...

MK, vi satser på å få et vårbarn, de er best;)

Store, varme klemmer....om det hjelper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...