Gå til innhold

Kroppen ødelagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått strekkmerker og hengemage! Fikk IKKE dette med min første. Hvorfor i all verden måtte dette komme denne gangen.

Er så fortvilt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Med første gikk jeg opp over 30 kg og alt rann av meg igjen (gikk opp grunnet svangerskapsforgiftning, mye vann). Denne gangen la jeg på meg 15 kg. De 7 siste kg kom når jeg gikk på overtid.

Fikk strekkmerker tidlig i svangerskapet som forverret seg på slutten av svangerskapet, gikk 12 dager over termin.

Hadde mye mindre mage denne gangen, men alikavel er jeg full av strekkmerker og hengemage.

Er det noe jeg kan gjøre for å få strekkmerkene og hengemagen bort? Vet de ikke går helt bort, men vil at magen skal trekke seg sammen og strekkmerkene skal bli lyse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huden blir visst mindre elastisk med årene. Dessverre.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fødte sist? Og hvor mange år er det mellom barna?

Strekkmerker lysner med tiden, men som sagt; det tar tid. Som et arr.

Og huden blir dessverre mindre elasktisk etterhvert som en blir eldre. Men i noen tilfeller får en litt heng selv om det ikke er alderen som gjør det. Ingen svangerskap er like, ei heller mors kroppslige reaksjoner på svangerskapene.

Jeg fikk strekkmerker med eldste, men ikke med yngste, selv om jeg var 7 år eldre med yngste.

Skrevet

Kommer kanskje litt an på hvor tette disse svangerskapene var. Nå strakk du huden mer første gang, derfor kan det hende den var mer utsatt for slike ting denne gangen. Men kroppen er da ikke ødelagt av den grunn. Må slutte å ha motebladikon i hodet. Vi normale eier ikke personlige trenere som står der dag etter dag for at kroppen skal være på plass innen en mnd etter fødsel.

Tenk på alt de går tapt av nærhet og kos fordi det ytre veier mer..

Skrevet

Er 6 år i mellom. Minste er 1 mnd.

HI

Skrevet

Andre hormoner i virke denne gangen kanskje? Jeg har lurt litt på det samme. Første svangerskapet fikk jeg strekkmerker fra hoftene og opp til puppene ... til og med på overarmene, uten at jeg egentlig la på meg så mye. Denne gangen har jeg lagt på meg mer, men ikke et eneste nytt strekkmerke. Men hengemage gjenstår å se da ettersom jeg ikke har født enda ... sist hadde jeg masse løs hud som bare hang og slang og det tok over et år før jeg begynte å ligne meg selv igjen.

Skrevet

nr 1 var magen kjempe fin bare dager etter fødselen uten et eneste strekkmerke!

nr 2...magen var helt grusom, strekkmerker,navelen er fæl, magen henger...esj!

stor klemm:)

Skrevet

hur mycket vägde du innan graviditeten?

Skrevet

veide 80 kg. Det har jeg gjort i alle år.

Skrevet

Hos meg var det motsatt..Ikke mye strekkmerker første gang heller, men henge mage, hengepupper og litt ekstra over alt..

Andre gang, ingenting...Ser bedre ut enn aldri før faktisk.. var 25 første gang og 30 andre gang..

Mulig omlegging av livsstil til sunnere treningsvaner og bedre matvaner hadde alt å si....... FØR andre graviditet,- vel og merke...som ble holde under og etter den graviditeten...

Skrevet

Av alt det som blir skrevet her, er dette beviset på at strekkmerker er hormonelt betinget.. ikke så mye å gjøre med det egentlig.

De aller fleste normale mennesker har skavanker på kroppen sin, både før og etter en fødsel. De kjendisene vi ser driver med "juks". De har penger til å fikse på seg selv, ha personlige kokker, trenere, coachere..ja you name it. Dessuten gjør photoshop underverker.

De aller fleste jeg kjenner som har tilnærmet perfekte kropper, har egentlig ikke det når jeg ser dem i bikini. Da har de svære arr, rar rompe, rar form på magen etc...

men så finnes det noen som ser helt strøken ut.. men ikke mange av dem. Man legger mest merke til skavanker på seg selv, som jeg ikke tror andre legger så godt merke til.

Likvel, utrolig kjipt med masse røde strekkmerker, blir jo uansett ikke i bedre humør av oppmuntring. Men de blekner heldigvis etterhvert..

Skrevet

Det er jo bare en måned siden fødsel, du kan ikke regne med å ha din "gamle" mage tilbake enda, selv om du hadde det med førstemann!

Strekkmerker ser helt grønnj***** ut, men de blekner etterhvert. En måned etter fødsel så magen min ut som om jeg hadde, som noen så pent uttrykte det, blitt voldtatt av en rive. Nå, etter åtte måneder, vises de fremdeles, men de er mye blekere. En måned etter fødsel var magen min stor og fryktelig, nå er den ikke helt flat (har ks-heng jeg nok ikke vil bli kvitt helt), men den er MYE bedre. Jeg kan absolutt se meg selv i speilet og si at det ikke ser så verst ut - man må jo ta i betraktning at man har født et barn, og kroppen forandrer seg. That's life.

Ta tiden til hjelp, så skal du se det blir bedre etterhvert! Bikinisesongen 09 er kanskje avlyst, men det kommer en ny en neste år!

Skrevet

Hadde keisersnitt med første, fikk ikke heng i det hele tatt da. Denne gangen fødte jeg vaginalt og har heng så det hold.

Denne gangen var jeg veldig sunn i hele svangerskapet i motsettning til første gang.

HI

Skrevet

Høres nesten ut som meg.. men husk at magen enda vil komme seg mye bare 1 mnd etter fødselen. Jeg fikk heller ikke strekkmerker etter nr 1, magen var like flat fort og kiloene var borte på 1-2-3... fikk derfor litt sjokk når strekkmerkene begynte å dukke opp med nr 2, gikk også over termin og fikk en stor unge i tillegg.. magen vil nok aldri bli den samme, men strekkmerker blekner heldigvis mye med tida..

Sliter enda med å takle kroppen min jeg, prøver å spise sunt men er ikke så flink til å trene.. hadde kanskje hjulpet på. Er endel frustrert over kroppen min, men prøver å tenke positivt..

Skrevet

Ser ut som vi to har opplevd litt av det samme. Jeg sliter skikkelig med dette. Jeg var så frustrert her om dagen at jeg klipte sunn alle mine bukser siden magen henger over når jeg har de på. Så nå har jeg bare treningsukser og kjoler igjen.

Ikke at det bryr meg for klarer ikke gå ut uansett.

Ikke bare magen er herpa, men siden barnet var så stort så satt det fast og det resulterte i vakum og et ødelagt underliv. Så magen var egentlig bare toppen av kransekaka, men siden det er magen som er synlig for meg så er det den som plager meg mest.

Jeg gråter så mye pga dette, klarer ikke spise nesten, mister gradvis melka. Min mann er også frustrert for hver gang han gir meg et komplimang så gråter jeg og blir sint siden det ikke stemmer. Han klarte å lire av seg en dag at han syns huden på magen var fin, kunne kakka han i haue med noe hardt.

Jeg prøver å få han til å innse at han må finne seg noen andre, han fortjener bedre enn dette! Men han nekter å høre på meg, sier det kommer til å gå over. Jaja vi får se på det.

HI

Skrevet

Med DEN innstilling går det IHVERTFALL ikke over..Det er jo som om du VIL sutre og klage.....Ja,ja,-får se på det?? Hva er det for slags tankemåte???

Les mitt innlegg under overskriften,-"hvorfor er det bare meg i vennegjengen det synes på at har fått barn"....Se hva JEG sliter med etter å ha vært "deprimert" pga utseende etter fødsel,- og ikkeminst, min elskede, kjære datter....

Get, a life da jenter...Utseende er ikke alt..Bare hvis du selv gjør det til det... FOr dine barn er du verdens beste mor samme hvordan du ser ut....

Skrevet

De aller fleste menn er ikke så smålige at de misliker kjæresten sin pga av strekkmerker.

Hadd min mann fått masse strekkmerker på magen, så hadde jeg elsket han like høyt. Hadde ikke spilt noen rolle. Det er jo kun en selv som synes det er grusomt, og det forstår jeg. MAn vil jo føle seg vel og se pen ut. Men mannfolka som er glad i kjæresten sin, de driter i strekkmerker.

Skrevet

Huff, det er veldig kjedelig når det er sånn. Jeg hadde et helt ekstra lag mage som hang over buksekanten etter at jeg fikk førstemann. Det var jo sant at det ble bedre med tid og stunder, etter 1.5 år nesten som før, men der og da vil man jo helst ha litt sympati (i hvertfall syntes jeg det var trist å bare få høre at jeg burde slutte å syte over magen min bare fordi jeg ellers var ganske slank).

Skrevet

Applaus til deg som har klart å legge dette bak deg, men husk det tok deg lang tid før du klarte det.

Så hva får du ut av å være bedreviter å rakke ned på andre og be de om å få seg et liv? Får du det bedre av å trøkke andre mer ned i søla. Selv om du lot det gå utover din datter er det ikke sikkert andre gjør det, de fleste holder slike tanker for seg selv.

Skrevet

Fordi mange trenger et spark bak, HARDT, før man "Kommer på" at det er andre ting i livet som betyr noe enn hvordan man ser ut..Sier ikke man skal drite i utseende, men "ta hva man har" og gjør det beste ut av det.

Ja, det tok meg lang tid å kommer over det,- og jeg trengte det "sparket" bak for å komme meg videre...OG derfor er jeg litt "Krass" for det nytter ikke å bare dulle med, komme med sympatierklæringer og si dakkars, lille deg som har det SÅ fælt...Det er for de aller, aller fleste det samme som å "kaste vann" på mølla...Folk SYNES virkelig synd på meg,- herregud,- da MÅ det være ille....

Ta programmet "du er hva du spiser":....Damen der er rett og slett "stygg i kjeften" mot flere av sine "Pasienter":.Sannheten er at det ER det som må til..For vi alle VET jo at det ikke er utseende som teller, på samme måte som henner pasienter VET hva de bør gjøre selv for å spise sundt, bli slankere/friskere/sunnere,- men å GJØRE noe med det så lenge folk rundt en bare "jatter med";- det er det ikke mange som greier,,,

Ved å være så "krass" så ønsker jeg så inderlig at folk "Lærer av mine feil" uten å måtte begå den selv,- og at litt "et slag i tryne" er det som mangler for å riste seg løs fra illusjonen om at en perfekt kropp (slik media fremstiller den) er lik lykke....

Skrevet

Jeg er enig med deg anonym 13:42. Noen ganger er det sannheten som gjør at folk tar grep, selv om det svir. Men at man klarer å si det og samtidig vise forståelse.

Jeg foretrekker sannheten fremfor bare sympatierkæringer. De personene som sier sannheten til meg, vet jeg også er ærlig når de kommer med komplimenter. De gir ikke komplimenter bare for å være snill. Det svir med det samme, men samtidig får de meg til å innse at jeg bør gjøre noe.

Jeg har en samboer som utrolig dyktig til å fortelle meg at jeg må skjerpe meg, men samtidig viser empati og forståelse. Derfor vet jeg også at hans komplimenter er sanne. Han er utrolig raus med komplimentene også. Men når jeg konstant klager og klager over noe, så forteller han meg at enten må jeg gjøre noe, ellers får jeg gå til noen andre å klage, og hvis jeg trenger hans støtte til å klare å gjøre noe med det, så stiller han opp 100 %. Synes det er supert jeg :)

Selvsagt får jeg lov å klage innimellom, men skjønner at han blir lei når jeg konstant klager over hvor feit jeg er, når jeg egentlig er normalvektig. Jeg blir også drittlei av folk som klager hele tiden. Det finnes en grense!

Skrevet

NN 1342 her..

Akkurat sånn samboer har jeg også. Han sattte foten ned rett og slett..Og mine argument om at jeg trener da så og så mye,spiser sånn og sånn,- prellet av som "vann på gåsa".. Svaret var,- enten lyver du for meg og deg selv nå, ellers så må du bare innse at det er sånn du ER og kommer til å BLI, men jeg er glad i deg uansett.:Men om du ikke slutter og klage så klarer jeg ikke mer....

Og han sa; Ville du dratt fra meg/elske MEG mindre om det var JEG som la på meg...OG selvsagt ville jeg ikke det..Hvorfor skal jeg da tro så dårlig om mannen i mitt liv og far til mine barn????

Nei, sannheten må frem, og om den ikke når inn når den er "pent innpakket" så må man bare si det som det ER!!

Skrevet

Jeg er enig med 13:05. Det er å ta i litt å si at kroppen er ØDELAGT fordi du har fått hengemage og strekkmerker. Hvis du hadde mistet bena hadde du nok sett annerledes på dette. Prøv å løfte blikket litt og sett pris på alt som faktisk er i orden hos deg!

Skrevet

Kanskje det er mer psykisk, at etter en tung fødsel at hun har fått en depresjon. At man føler at man er ødelagt selv om man ikke er det og at man ikke klarer å se det selv.

Ser at står at barnet satt fast og regner med at hun revnet mye. Kan jo ha fått en knekk pga det, så tar man det ut på ting man kan se ikke er som før.

Kanskje det hjelper å snakke med noen? Ikke ta seg nær av det som skrives her, for ingen kan forstå hvordan andre har det og ingen her inne kan vite om det er et spark i ræva noen trenger for å komme seg vidre. Kanskje du ikke er der enda, men en dag vil det hjelpe å få en vennlig dytt i rett retning.

Strekkmerker blekner med tiden, men mens man venter kan man prøve slike kremmer som sies skal hjelpe, skader ikke prøve. Får du ikke bort hengemagen med tiden så er bukplastikk en redning for mange. Fins også en del salonger der man kan få strammet huden med ultralyd, strøm osv. Der har de også laser behandling for strekkmerker.

Skrevet

Ja, det er nok noe psykisk som ligger bak. Tror også at disse Hollywoodfolka ødelegger mye fordi damer sammenligner seg med dem etter barnefødsler. De fleste må nok regne med at kroppen bærer preg av to fødsler, og takler man ikke det så er det nok psyken man må jobbe med.

Lykke til, HI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...