Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både Amelia og Amalia er sjeldne navn, bare et par hundre av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det er jo et ganske uvanlig navn. Men det er jo ikke så fryktelig vanskelig. Når man ser barnet flere ganger i uka, og barnet har blitt 4mnd. så burde det vel være mulig for en normalt oppegående person å klare å lære seg navnet. Være seg om det så var det vanskligste navnet i verdenshistorien...

"Hei lille Amalie, nei jeg mener Amalia"

"AmElia"

"Åja, hehe, det var det ja. Daaaakar lille Emalie har du fått så vanskelig navn du da?"

Veeeldig vanskelig ja...

Prøvde å si at, tenk på Amelia Earhart.

Men, nei, henne har man ikke hørt om....

Skrevet

Vet ikke om det er fordi du skriver alt som er av tanker i hodet ditt ut på nettet eller om du virkelig lurer på om navnet er for vanskelig å huske.

Folk surrer med navn i hytt og gevær, min mamma kaller meg for det søstrene mine heter, og kaller typen min det fettern min heter, (fordi de heter nesten det samme). Surrer selv med søstrene mine sine navn, og trur og dess eldre man er dess mer surrer man og, pga at man sitter litt fast i rutinene man har etablert.

Trur ikke familien din gjør dette med vilje mot deg, men skjønner det er litt irriterende, utover det fatter jeg ikke at du gidder henge de ut på denne måten, du er ikke akkurat anonym som person på nettet.

Uansett, lykke til med bagatellen.

Skrevet

Jeg får si at de får gjøre som storesøteren da... hun kaller henne Milo... "han der Milo"

Skrevet

Er eMIL og iLIas uvanlig trykk? Hva er vanlig, da?

Skrevet

Jeg blir hverken provosert, opp hisset eller irritert... men litt oppgit må jeg innrømme at jeg blir.

Skrevet

Hva har det at jeg ikke er anonym på nettet med saken å gjøre?

Skrevet

Grusomt navn, HI.

Hva er galt med Amalie f eks?

Pretensiøst og fjollete - er nok det familien syns om dere også...

Skrevet

Tror ikke noen mener at "hun skal bare ha det så godt" men at det er tross alt noe en kan forvente når ett navn feks har ørten forskjellige men nesten like skrivemåter og uttaler.

Familien synes tydelig også det er vanskelig å komme på navnet i farten da de sier det feil stadig vekk, så da kan nødvindigvis ikke de heller være i besittelse av velfungernde hjerneceller.

De fleste synes det er kjempekjipt og flaut å uttale ett navn feil. Er det med vilje derimot så er det vel heller litt ondskapsfullt?

Men nå vet jeg jo ikke hva slags forhold TS har til sin familie..

Skrevet

Med Emlil er det vel vanligst med trykk på E, og Elias er vansigst med trykk på i.

Eldste Heter Sophie, uttalt Sofi. Og det klarte de fleste med en gang;p

Skrevet

Det vanlige er Emil (trykk på første, ikke andre stavelse). Nå det gjaldt Elias skrev jeg feil. Det vanlige er eLIas (trykk på andre stavelse), men noen få insisterer på Elias (trykk på første stavelse).

Skrevet

Det står i samme setningen. Du henger ut familien din, synes bare det er litt drøyt når du ikke er anonym engang. Dvs ikke vanskelig å finne ut hvem de er, eller at de finner denne tråden.

Skrevet

Trenger du en klem NN 20:03

Ingenting galt med Amalie, det er bare ikke like pent.

Skrevet

Amalie ja? Jojo, men ikke stress deg opp. Skal huske det nå! ;)

Skrevet

Nei, men det er mange navn som er lette å mikse selv om de ikke er vanskelige i seg selv. Selvsagt burde familien din ha lært seg det til nå, men du må regne med at Amelia kommer til å oppleve dette resten av livet.

Slik er det for alle som har navn som er lett å forveksle; Anne Mari, Ann-Mari, Anne Marit, Anne Kari, Anne Karin, Ann Karin, Ankarin, Ann Kari, Christine, Christina, Kristin, Kristine, Kristina, Christin, Katarina, Catharina, Cathrine, Katrine, Katerine, Chaterine etc. Alle disse blir feilstavet og feil-uttalt så ofte at de til slutt ikke gidder å rette det når folk gjør feil.

Skrevet

Haha, jeg henger jo ikke henne ut. Har sakt fra hundre ganger om at det umulig kan være så vanskelig. Men dere er kanskje litt mer hårsåre i din familie enn i min?

Skrevet

Hva legger du i "umulig kan være så vanskelig?" Som at hun gjør det med vilje for å være trass? Vis henne denne tråden da, tipper at hun ikke blir superhappy, selvom hun ikke er hårsår.

Selvom du ikke ser på det som uthengning så er det akkurat det det er. Det er ikke dermed sagt at det ikke er uthengning selvom faktum er at hun har blitt konfrontert 100 ganger. Kanskje bare litt vanskalig å se på "rette siden av bekken"?

Familien min er heller ikke hårsår, men trur ikke noen hadde likt å se at en i nær slekt hadde bretta ut problemene/bagateller (kall det hva du vil, positivt er det ikke) på nettet og ikke være anonym engang. Var bare det:)

Skrevet

Nei, syns ikke det;o) Et nydelig navn - vi vurderte det til vår jente:o)

Skrevet

Kunne godt å vist tråden, kanskje hun hadde tatt bryet med å lære navnet da;)

Jeg mener det ikke er uthenging fordi ingen av dere vet hvem det er snakk om. Hadde jeg sagt at det var min mor eller min svigermor så hadde det vært noe annet. Det er vel sikkert 40stk i min nermeste familie, den eneste som ville ha skjønt hvem jeg snakker om her er eventuelt personen selv, og siden jeg gjentatte ganger har sagt at jeg syns hun burde klare å lære seg navnet, så det er liksom ikke noen stor overaskelsestråd.

Hvis jeg hadde signert med anonym så er det så mange som vet at jeg har en Amelia på fire mnd. her inne allikevel, så mange ville nok ha skjønt hvem jeg var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...