Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan da umulig være så vanskelig å huske at hun heter AmEliA...

Ikke Emilia, Emilie, Amalie, Amalia, Amelie osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er vel ikke vant til det navnet, derfor...

Skrevet

Folk velger uvanlige navn, så blir de gretne over at folk ikke klarer å huske navnet eller uttale det.. Herlighet..

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Kjempefint navn:) Men siden det er såpass uvanlig glemmer folk det fort tror jeg. Jenta vår som heter Otilie ble kaldt Ofelia, Otelia osv i mange mnd, før folk fikk stokket tungen sin rett...hehehe

Skrevet

Vel, til og med Cathrine er veldig vanskelig for mange, iallefall skrivemåten. Overraskende mange skriver Chatrine (hvem gjør egentlig det?) En person kalte meg faktisk Chatrine også (Shatrine, sh-lyd, samme som Charlotte).

Amelia er ikke veldig spesielt heller. Skulle være en smal sak å huske det.

Skrevet

Amelia er jo veldig fint, og IKKE vanskelig å huske.

Vår Iben som er ei jente blir gjerne kalt for Iban, veldig glad for det he-he;)

Skrevet

Når jenta er 4mnd. så syns jeg at den aller nermeste familie burde ha klart å lært seg hva hun heter...

Skrevet

Amelia er langt i fra et uvanlig navn! Det burde ikke være så vanskelig å huske nei...

Skrevet

Det er ihvertfall mer vanlig og dermed enklere ann Amalia (som er det som blir mest brukt)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Kanskje ikke uvanlig, men ikke vanlig heller. Jeg har aldri hørt det før faktisk. Men det var et virkelig vakkert pikenavn altså:)

Skrevet

Jeg kjenner hvertfall to som heter det og en som heter Amalie. Og klarer helt fint å skille de to navnene selv om de er lik.

Skrevet

Det var et nydelig navn:)

Skrevet

jepp! ufattelig tungvindt å uttale syns eg!!

Skrevet

Hva du syns og hva de burde henger ikke nødvendigvis på greip med realiteten.. Jeg trur ikke de gjør det med vilje, og synsing forandrer ingenting.

Skrevet

Får velge normale navn så folk husker da se!

Skrevet

Og hva er et normalt navn da??

Skal man ikke kunne velge fine navn fordi enkelte ikke har hjernekapasitet til å lære seg navnet?

Det består av seks bokstaver, hvis du ikke klarer å lære deg navnet er det kanskje deg det er noe gale med!

Skrevet

Det morsomste med og være her inne er og hause opp innleggene litt. Men ENDA skjønner ikke folk det. *ler*

Skrevet

Åhhh..jeg er såå enig i det.Noen ganger må jeg bare le litt for folk er sååå engasjerte her.

Men ærlig talt Amelia er ikke vanskelig og et nydelig navn....kjenner et par som heter det og ei som heter Amela,Amalie også...har ikke problemer med å skille det.

Skrevet

Hadde du kanskje signert med nick i stedet for anonym, ville det bli lettere å forstå når du prøvde å være morsom. Litt vanskelig å skille mellom anonymene vettu ;-)

Skrevet

Det finne vel ingen som uttaler navnet feil med vilje?

Når du har valgt et spesielt navn ( har aldri hørt den versjonen før, jeg..), så må du ta høyde for at folk kan bomme..

Må ikke ta det så personlig og hisse deg opp for slikt... Det finnes jaggu verre ting i verden enn å bruke energi på slikt...

Spesielt og pent navn var det i hvert fall!! :-)

Skrevet

Ja, kjære deg, spurven. Her inne har jeg jo til og med lest at folk synes Even er grusomt tungt og slitsomt å uttale. Så klart at Amelia kan være vanskelig for enkelte. Ikke alle som er i besittelse av velfungerende hjerneceller :)

Amelia er forresten et flott navn! :)

Skrevet

det er for det at det er et uvanelig navn.. sånt må man regene med som foreldre når man velger å innføre et "nytt" navn for norske ører :)

Skrevet

Så familien til spurven har ikke velfungerende hjerneceller? Tror ikke folk uttaler navn feil med vilje nei. Velger man uvanlige navn så må man vel være forberedt på at enkelte vel trenge litt tid på å komme på det eller uttale det riktig? Er det virkelig så provoserende?

Synes ikke selv Amelia var så vanskelig, men har bare vært borti navnet Amalie før. Hadde jeg kjent en som hette Amalie, en som hette Amelia og en som hette Amela osv så hadde jeg kanskje ogaå surret litt ;)

Skrevet

Nei, det vet jeg lite om.

Men om de ikke kan klare å uttale et navn riktig etter 4 mnd, så kan man jo begynne å lure. Er jo ikke akkurat en milelang matteformel man skal lære seg på 15 sekunder.

Om man ikke, etter 4 mnd, har giddi å lære seg navnet til et menneske som er i familien, så synes jeg det er respektløst.

MEN mitt argument var i grunn rettet mot alle svarene spurven fikk her om at hun kunne ha det så godt fordi hun hadde valgt et så utrolig vanskelig navn. Derfor måtte jeg kommentere at kanskje velfungerende hjerneceller var en mangelvare her inne. Derav også min kommentar om at jeg leste et innlegg her inne om folk som synes Even var vanskelig og tungt å uttale. Kankje man ikke kan forvente for mye av folk?

Skrevet

Det er jo et navn som ligner veldig mange andre, men som har en litt uvanlig uttale. Blir litt sånn som de som forventer at folk skal uttale vanlige navn med uvanlig trykk, som eMIL og eLIas.

Ville nok ha rotet litt med det Amelia, ja. Men man venner seg til det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...