mai mammaen til to Skrevet 21. juni 2009 #26 Skrevet 21. juni 2009 jeg åpner alltid sambo sin post. og det gjør han med min og... vi har ingenting å skjule så det går helt fint. har aldri spurt om det liksom..
camilla^ Skrevet 21. juni 2009 #28 Skrevet 21. juni 2009 Her åpner jeg all posten, han liker ikke å åpne post så den kan ligge uåpnet i ukesvis om jeg ikke åpner. Er det post som er hondskrevet, gir jeg han det og sier han må åpne. Har ingen problemre om han åpner min post heller. Men nå er det ting vi har blitt enige om. Hadde det ikke vært det så hadde det nok vært en annen sak.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 21. juni 2009 #29 Skrevet 21. juni 2009 Jeg åpner hans post, og han åpner min. Faller oss helt naturlig... Hadde det kommet et håndskrevet brev hadde jeg ikke åpnet det, men det som kommer er uansett bare regninger, brev fra banken og andre ting som omhandler oss begge...
annemor80 Skrevet 21. juni 2009 #30 Skrevet 21. juni 2009 Alt som ikke er tydelig private brev, åpnes av den som tar inn posten, stort sett. Vi har jo alt felles, så ser ingen grunn til å skille på offentlige brev og slikt. Men om du syns det er annerledes, bør mannen din respektere det. Men om dere aldri har hatt den praten, ville jeg jo tatt det opp på en fin måte første gangen, ikke sikkert han tenker over det!
Mockanin Skrevet 21. juni 2009 #31 Skrevet 21. juni 2009 Jeg åpner aldri min manns post med mindre han venter på noe viktig. Da ringer jeg han i så fall først og spør om jeg skal åpne. Om han åpner min post så går jeg ikke av hengslene av den grunn, det eneste han hittil har åpnet er ting fra forsikringen og da står det mitt navn på konvoluttene mens forsikringen gjelder oss begge.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 21. juni 2009 #32 Skrevet 21. juni 2009 vi pleier å åpne vår egen post her i huset, men blir ikke sur om han hadde åpnet mine brev.. har ingenting å skjule, og vi er tross alt gift.. Jeg åpner hans post når han er i nordsjøen, har nødt til det så vi får betalt regninger i tide...
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 21. juni 2009 #33 Skrevet 21. juni 2009 Dersom det kommer inn brev til min mann som angår huset, dvs strømregning, telefon etc... så åpner jeg det. Som regel gidder jeg ikke å nevne det heller. Er jo av lite relevans, og det er jeg som er økonomiansvarlig og betaler regninger. Vi har dessuten felles økonomi, og felles lønnskonto. Dersom det kommer inn brev av mer privat karakter, så lar jeg det ligge til han kommer, eller at jeg ringer og spørr om jeg skal åpne det. Blir ikke sur om han åpner mine brev, og han heller ikke sur dersom jeg åpner hans. Hender jeg leser smsene hans også. Ikke fordi jeg tror han har noe å skjule. Mest hvis jeg feks sitter i bilen og kjeder meg. Dersom jeg ser eldgamle smser fra meg eller andre som er over 1 år gammel og ikke har noe verdi, så tar jeg meg den friheten og sletter. hehe... han har ikke noe i mot det heller - han er så dårlig på å rydde opp i slikt selv. Men sånn egentlig har man vel ikke lov til å åpne hverandre sine brev... men så er det samtidig slik at er man gift, så har man krav på innsyn i hverandre sine økonomier, og da må nødvendigvis utgifter inngå i dette også...
frk Nilsen Skrevet 21. juni 2009 #34 Skrevet 21. juni 2009 Nei, med mindre jeg ber han om det og jeg er borte og omvent.
-MtG- Skrevet 21. juni 2009 #35 Skrevet 21. juni 2009 Nei, vi åpner vår egen post. Og vi leser(som regel) ikke hverandres mail og meldinger heller. Jeg har ikke noe å skjule for samboeren min, men noen ganger kan jo venner skrive ting til om seg selv som det ikke er noe allright at han ser? Jeg håper også at om jeg sender noen en mail eller et brev at det er den jeg har sendt det til, og bare den, som leser det..
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 21. juni 2009 #36 Skrevet 21. juni 2009 Her har vi ingen hemmeligheter så ser ikke på det som noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå