lille_Harepus Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Igår kom det en del brev adresert til meg, jeg så på dem la dem fra meg uåpnet og gikk ut for å treffe noen venniner. Idag leiter jeg etter brevene som kom igår og finner dem åpnet på kjøkkenbordet. Det var regninger, lønnslipp, reklame etc ingen tin viktig. Men jeg blir sjokkert og sint fordi min mann har åpnet posten min uten å spørr om lov først. Mange av konveluttene var helt hvite og det kunne vært hva som helst inni dem. Det er kansje bare en prinsippsak, men man åpner vell ikke andres post uten å spørr om lov først?! hva syntes dere?
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Regninger med logo på konvolutten som vi vet er til begge åpner begge. Ting vi ikke vet hva er, lar vi den det er adressert til åpne. Med mindre man er bedt av den andre å åpne og ringe med tilbakemelding om man er hjemme når posten kommer f.eks. da... Ellers er det vel ulovlig å åpne andres post.
Bunnies by night Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Regninger åpner vi. Men privatpost - er privat:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Nei, det gjør han aldri...Og jeg åpner aldri hans hvis han ikke ber meg om å gjøre det... Det er jo ulovlig
ROFL Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Jeg har ingen hemmeligheter for mannen min, så jeg hadde ikke brydd meg om han åpnet posten som var adressert til meg. Jeg åpner hans post uten å spørre, det er da heller ingenting spennende
lille_Harepus Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2009 jeg har heller ingen hemmeligher for mannen min. Men syntes det er feil å åpne post som ikke er adressert til noen andre uten å spørr først. Jeg åpner aldri hans post uten lov, jeg venter heller til han åpner den selv. Det er jo dessuten ulovelig å åpne andres post uten lov. ble vell bare litt sjokert.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Her er det hipp som happ hvem som åpner posten. Men om jeg finner et brev til mannen som ikke er typ offisielt, leser jeg det ikke.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Nei. Og han har prøvd seg på åpne min post, noe som har resultert i en skyllebøtte. Det var bare vanlige regninger som strøm, brev fra bank++ men det ER min post og det må han respektere. Og det har han gjort, men det tok noen skyllebøtter får han forsto det. Hemmeligheter har jeg ikke, men det handler om respekt for andres ting. Jeg har aldri åpnet hans post, med mindre han har spurt. Jeg har bedt han om å åpne noe post, men da har jeg vært på ferie igjen. Nå har vi ikke bodd sammen mer enn 1.5år, og jeg er ikke vant til det - kanskje om 5år så er det blitt annerledes.. hvem vet? ) Men foreløpig er posten min, om den er adressert til meg..
Mor&barn Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Her åpnes posten av den som henter den. Kan ikke komme på en eneste ting jeg skulle motatt i posten mannen ikke kunne åpnet.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 Nei, han åpner ikke min post. Men så åpner han ikke sin egen heller. I begynnelsen kunne post adressert til han ligge i ukesvis, så nå åpner jeg alt av post jeg, enten det er adressert til meg eller han, eller om det er med logo eller nøytrale konvolutter. Han er bare glad til:) Men hadde ikke plaget meg en døyt om han åpnet posten min, leste meldingene på mobilen min eller mailen min (noe han kan om han vil, for han har passord til alt som er mitt, akkurat som jeg har til alt hans). Jeg har ikke noe å skjule, og tror ikke han har det heller, siden han bryr seg så fryktelig lite om "privat" livet sitt.
tomat15 Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 Her er det alltid jeg som åpner all post. Min kjære er relativt lite interessert. Jeg sorterer, kaster og sparer på viktige ting. Det er også jeg som betaler alle regninger og avgjør hva vi skal ha avtalegiro på ol. Jeg har ansvar for vår økonomi også. Har alltid vært sånn, selv da vi bare hadde vært sammen 6 mnd. Han er et sosehue og jeg har bare akseptert det og tatt ansvar. Det eneste som er litt synd er at han ikke vet hva vi betaler hvem ol. Han aner ikke helt hva det koster å drive denne familien gitt. Hadde ikke brydd meg om han åpnet og leste min post heller i grunn.
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Åpner regninger (konvolutt med logo), men ikke hvite konvolutter eller annen privat post. Dette går begge veier.
Koseklompen Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om min mann hadde åpnet posten min. Orker bare ikke å henge meg oppi det. Finnes verre ting..
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Vi åpner hverandres påost rett som det er. Dvs alt som har et "offentlig preg" (hvit konvolutt med vindu). Post fra privat avsender (håndskrevne, feks) lar vi mottaker åpne, fordi det er mer spesielt. At du ble sint og sjokkert var å ta voldsomt langt i, spør du meg.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Nei! Absolutt ikke. Om det står begges navn på, kun da åpner jeg. Det har jo litt med respekt å gjøre da.. blir som å lese melding det, syns jeg. Vi har begge lik oppftning av dette, vi har ikke snakket om det men det er helt logisk at man ikke åpner hverandres post uten å hvertfall spørre. Jeg åpner kun FHM bladet hans he he.
lille_Harepus Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #19 Skrevet 20. juni 2009 ja det er din mening. Og den skal du få lov til å ha. Jeg mener forrsatt at adressert post er personlig uansett hva det måtte være. Det er vell bare slik jeg er skrudd sammen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 jeg åpner den, men leser den ikke. Gjør det av den enkle grunn at jeg kaster papiret som blir til overs med en gang, mens han lar det ligge å slenge Han åpner ikke min da
erteposen + 4 Skrevet 20. juni 2009 #21 Skrevet 20. juni 2009 Om det er noe fra forsikringselskap eller bank kan han åpne det, siden det er en felles greie. Ellers har han aldri åpnet brev eller lest på mobil, og det ville ikke fall meg inn å gjøre det mot han heller. Reklame og ting til barna i mitt navn åpner han.
*Lissi* Skrevet 20. juni 2009 #22 Skrevet 20. juni 2009 Nei, det er jo ikke lov. Eneste er vist det kommer feks. en strømregning. Det kommer i hans navn, men er ofte jeg som betaler.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 21. juni 2009 #23 Skrevet 21. juni 2009 Vi åpner alltid hverandres post og leser hverandres meldinger og sånn, uten at noen av oss har noen problemer med det. Har ikke noe å skjule for han, så jeg ser ikke helt problemet.
snartmammapåny Skrevet 21. juni 2009 #24 Skrevet 21. juni 2009 Den som henter posten åpner alt som er regninger. Kjip reklame og personlige brev åpner vi selv.
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. juni 2009 #25 Skrevet 21. juni 2009 om det er regninger så åpner jeg det.. de betales jo av felles penger uansett.. lønnsslippene og reklamen åpner jeg ikke.. hender jeg bare kaster reklamen faktisk... uten at han får åpne det.. hehe... men da vet jeg det er ting han ikke bryr seg om da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå