Gjest Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 "Han er veldig snill altså"...når bikkja kommer løpende mot deg UTEN bånd ute i friluft.... Jeg DRITER pokker i om bikkja er snill eller hva faen.... JEG er redd bikkjer, GUTTUNGEN er redd bikkjer og DET ER DA FOR POKKER BÅNDTVANG!!!!!!!!! Så da hjelper det lite hvor "snill" bikkja er....
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 HELT enig med deg!!! Og er mangeårig hundeeier selv...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Enig. Jeg er superallergisk mot hunder, og det er ikke noe særlig når de siklende beistende kommer og skal lukte på deg. Enda verre er det når hundene driter på fortauet, og hundeierne ikke gidder å plukke det opp. De hater jeg!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 du snakker om altså! liker ikke hunder selv, men det går jo ann å tåle litt da... lurer forresten på hvorfor ungen din er redd *kremt* Har jo litt å si om hunden er snill og bare vil hilse på enn om den går til angrep. Tror tilogmed DU ville merket det :-P
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Kjempestas å møte løse hunder på tur med småbarnsavdeling. Mange små blir livredde og skriker, mens hunden ikke vet helt hvordan den skal reagere på så mange småbarn og oppfører seg der etter. Har opplevd at en hund gikk rett på en av barna og rev ham i bakken. En av assistentene måte kaste hunden bort tre ganger (han skulle bort til den samme livredde gutten og ga seg ikke) før eieren i det hele tatt nådde frem til oss. Hun sa også at han er veldig snill, og sikkert bare ville leke. Utrolig unødvendig, og den lille gutten kan ha tatt skrekken for livet. Synes ikke vi skal tåle dette jeg, spesielt ikke når det er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Jeg går med løs hund, det er fordi jeg føler det er dumt for hunden å ikke kunne bevege seg fritt. Folk får bli så redde de bare vil, jeg prioriterer hunden min foran barnehager og andre folk på tur.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Hørt om båndtvang??? For å si det slik kommer jeg IKKE til å bremse hvis bikkja de løper foran bilen min når du lar den fly løs...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Delvis enig. Er hundeeier selv, og min hund ER snill , men jeg har ham da under kontroll når vi møter folk likevel. Jeg har trent ham til ikke å ta kontakt med fremmede på tur med mindre de ønsker det, og når vi møter folk har jeg ham enten i bånd, eller kommanderer ham til å gå fot ved min side hvis han er løs (utenom båndtvangstiden). Det krever jo hundeloven også det, hunden skal være under kontroll selv når man kan ha den løs.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Hva er vitsen med å ha ham løs da... Jeg har hunden løs for at han skal få løpe. Det er båndtvang hele året her men det mener jeg er en urett mot min hund.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Min unge er redd fordi han som toåring ble bitt da vi var på stranda. Hundeeieren hadde hunden løs, og den regelrett angrep toåringen. Så hold de kremtene for deg selv, for om du prøver å hinte frempå at det er foreldres feil i alle tilfeller, så er du veldig lite oppegående. Ikke hi.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Synes hundeeiere som ikke respekterer båndtvangen burde blitt fratatt hundene sine. De respekterer jo hverken hunden eller andre. Og dessuten er det kvalmende å høre hundeeiere som setter hundene forran andre MENNESKER (og iallefall forran barn...shame!) Hilsen hundeeier.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 han får selvsagt løpe fritt ellers, men når det kommer folk skal han gå fot. jeg går da ikke på motorveien heller, i skogen er det da full anledning for hunden til å løpe mye fritt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #16 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er litt redd for hunder, men har ikke noe i mot dem i det hele tatt. Når en hund kommer bort til meg (uten bånd), så prøver jeg ikke å få panikk. Prøver å tenke hvorfor hunden kommer bort. Kanskje den vil hilse, lukte på meg e.l. Men det verste jeg vet er hundeeiere som ikke gidder å plukke opp etter hundene sine. Der vi bor er den en vei som er kjempe fint for barn å leke. For der kjører det ingen biler. Men det er desverre også kjempe fint sted å lufte hundene. Har lagt merke til altfor mange ganger masse hundebæsj i veikanten som eieren ikke gidder å plukke opp.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #17 Skrevet 19. juni 2009 Enig med neffi - noen hundeiere virker ikke som om de har mye omløp oppe i hodet. Jeg prøver å lære opp mine barn til at de IKKE skal gå til/oppsøke hunder, og da er det jo noen av de idiotene som sier; de kan godt komme å klappe hunden min fordi den er så sniilllll. Det bryr jeg meg ikke noe om svarer jeg da; fordi en dag kan det tenkes at de går mot en hund som angriper dem. Da er det bedre å klappe en hund for lite, enn en hund for mye.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juni 2009 #18 Skrevet 19. juni 2009 Ja, og så er det jo så festlig for oss andre hundeeiere, som faktisk plukker opp etter bikkjene våre, når naboer og andre kikker stygt på oss fordi de tror det er VI som ikke plukker opp etter oss..
Ranveig R Skrevet 19. juni 2009 #19 Skrevet 19. juni 2009 No er eg ikkje hundeeigar, og verken eg eller mine små er redde hundar, men eg er veldig einig med HI om at hundar SKAL haldast i band når dei møter framande. Eg er som sagt ikkje redd, men blei skambitt som barn (hugsar det heldigvis ikkje, eg var 2 år), så eg er veldig obs på at "snille" familiehundar KAN vere farlege...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #20 Skrevet 19. juni 2009 Hunder er uforutsigbare!!! Det ligger i deres instinkt og angripe... ferdig med det!!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #22 Skrevet 20. juni 2009 jeg går med hunden min uten bånd. MEN den er lært opp til å gå fint på siden av meg med en gang den ser det kommer folk mot oss. den får ikke springe bort til folk for jeg vet det er noen som ikke liker hunder. så når jeg vet at jeg har den kontrollen over henne, ser jeg ikke noe problem i å gå uten bånd. det er mer behagelig for hunden å føle seg litt fri.. men er enig i at hvis hunder kommer springende mot deg hjelper det ikke deg at eier sier den er snill. en hundeeier skal respektere andre
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #23 Skrevet 20. juni 2009 Jeg lærer mine unger at de ikke skal gå bort til fremmede hunder før eieren har sagt at de får lov. Man har aldri noen garantier for noe, men jeg må gå ut fra at eieren ikke vil la unger klappe dem uten at de har fullstendig kontroll på hundene. Her omkring er hundene alltid i bånd, heldigvis. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal bli redd hunder, slik de blir dersom man lærer dem at de ikke skal gå bort til/oppsøke hunder i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #24 Skrevet 20. juni 2009 Det er alt for mange eksempler på hundeeiere som deg som tror de har kontroll pver hundene sine, men som plutseig ikke har det likevel. Du har sikkert god kustus på hunden din, men det hjelper likevel ikke: Den SKAL gå i bånd. Vennligst respekter loven.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #25 Skrevet 20. juni 2009 Vi bor ved siden av en lang gangvei hvor det er veldig vanlig at follk går tur med hunder, sykkler, jogger eller går tur med barn. Og de flerste er heldigvis flinke til å ha kontroll over hunden sin enten de er i bånd eller ikke. Men jeg blir mektig sint og lei når hunder løper bort til oss når jeg er ute med barna. Eller de som har hunden i bånd og ser at jeg krysser over til andre siden av stien, flytter to åringen men alikevel har såpass langt bånd at de lar hunden komme helt bort til oss. Ville tro at hvis noen går til andre siden av gangveien så burde eieren skjønne at man faktisk ønsker å ungå hunden. Men nei hvorfor ta hensyn til barn og voksene når hunden jo ønsker og lukte. Og alltid den same han/hun er så snill så. Da pleier jeg og sint svare at hunden kan være så snill som bare det men likevel gjøre noen syk/drepe om de har sterk allergi. Har du tenkt på det? Håper at ihvertfall noen av disse eierene tenker seg om neste gang. Så var det her en gang at en svær hund, (den var en god 10 cm høyere en min korte to åring for å si det sånn) Kom løpende over til oss og reiv en pinne ut av hånda på ungen. Jeg løfta ho selvsagt opp ho ble jo redd og gråt. Hvorpå eieren bare lo og sier han vil bare leke. Og når jeg blir sint og kjefter på han og sier at det faktisk er sånn at om han ikke har full kontroll på hunden og den holder seg unna folk så får an sette på båndet. Så får jeg til svar at hunden er snill den og det hele var min feil for jeg lot ungen plukke opp en pinne....................... Men etter noen velvalgte ord fra både meg og andre forbi passerende ble det satt bånd på hunden. Jeg er en person som er ganske sjenert og oftest lar være å sette ord på ting og bare går men man skal ikke tulle med morsinstinktet til en sinna småbarnsmor nei. Jeg håper han har hunden i bånd etter det for neste gang kan det gå galt, noe som vil vre trist både for hunden og personen det gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå