Gå til innhold

**skravletråd for oss med termin +/- 1 uke fra idag 18/6**


**micke**

Anbefalte innlegg

da starter jeg en ny en... tenker de fleste på den forrige har født? hvis ikke så får dere kaste dere med her :)

 

jeg har nå 6 dager igjen til termin og lite tegn til nært forestående fødsel... kynnerne er kraftige og kommer ofte, men det har de gjort lenge, ellers har jeg vel så vidt kjent en og annen murring... that´s it!

 

har ikke sjekket modning/åpning hos jordmor ennå, men har time i morgen - lurer på om jeg skal be henne sjekke da...

 

hva med dere andre? hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på her ja :) Min termin er om en uke! Jeg har også kraftige kynnere, men mer og mer murringer på kveldene! Ellers har jeg blitt mye bedre hva bekkenløsning angår, så jeg tror hodet er så godt som festa..

 

Håper kynnerene dine snart går over til ekte saker micke! Er du førstegangsfødende? Hvor i landet holder du til? Skal selv føde på universitetsykehuset i Stavanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er førstegangs ja, bor også i stavanger og skal også føde på SUS! :) mulig vi treffes da! hadde jo vært morsomt :D planen var egentlig å prøve fødeloftet, så jeg var ganske skuffet når det stengte.

 

her har gutten tatt seg en liten tittetur opp av bekkenet igjen...hehehe... så nå går jeg igjen med høy mage og pustebesvær. mulig han har begynt turen ned igjen - håper det.

 

får du gutt eller jente? hadde du en fin fødsel sist?

 

murringer ønsker vi velkomne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin 16 juni;-) Her har det vært kraftige kynnere igjennom flere netter og mye murring i magen om dagen, kommer noen vonde tak inni mellom....er spent nå asså...Jeg skal føde i Fredrikstad jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere =) Jeg har termin om 4 dager, 22 juni..Har trodd at ting har vært på gang i flere dager nå. Hatt mye modningsrier og slimproppen gikk for 6 dager siden. Åå, man blir ennå mere utålmodig av å sitte å vente på at noe skal skje. Hatt menssmerter og murringer i over en uke også.. Jeg skal føde i Oslo jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

tre dager igjen til terminen idag! Annet enn at jeg tror slimproppen gikk sist helg så er det ingenting som tyder på noe forestående fødsel.. Er ikke veldig klar for å gå uker over tiden.. Bor i Bergen og skal føde på KK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

termin om 8 dager, og venter spent på tegn til fødsel. Gikk 5 dager over forrige gang, så jeg er litt mer avslappa denne gangen, og forbereder meg på å gå over igjen, sånn at jeg ikkje blir så sprø av ventinga :)

Trodde jeg skulle føde før forriga gang, så ventinga var grusom.

Tar ting med ro nå, men bekkenet blir bare verre og verre. Sikkert fordi han ligger så langt nede og presser på. Menmen, har ellers et fantastisk svangerskap og kan absolutt ikke klage :D

Storkoser meg med magen, og kan egentlig ikke helt skjønne at gullgutten min kommer snart...skrekkblandet fryd :) <3 <3 <3

Bor og skal føde i Haugesund. Synd at hotellet stenger 3 dager før termin... får heller prøve og komme meg hjem. sliter veldig med å få sove når andre snorke/puster tungt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin idag..masse kraftige kynnere den siste uka og hadde menssmerter om natta nesten hele forige uke.men ingen flere tegn på at det kommer noen baby....er sliten å lei nå altså....jeg bor i aust-agder å skal føde i arendal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare innrømme at jeg slettes ikke er innstilt på å gå overtid!! hehehe.... sta førstegangs, ja...! venting er pyton...

 

hva gjør dere for å få tida til å gå? uten å slite dere ut? føler liksom at jeg ikke orker "tett program" av noe slag nå, men kjedelig å ikke gjøre noe også da...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 22. Har ingen tro på at hun kommer før det, gikk 2 uker over sist, i tillegg til at jeg har menstermin ca 1.juli.

Formen er bra heldigvis, og har litt tålmodighet igjen, men neste uke synes jeg absolutt hun kan begynne å røre på seg!!

Går til modningsakupunktur, gjorde det sist og, uten at det hjelp noe på overtiden, men er sikker på det hjalp under fødselen, så tør ikke annet nå heller.

Skal føde på ullevål.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gutt fra før, og får jente nå :) Vi treffes kanskje på føden da Micke! Må si jeg ble også skuffet da fødeloftet stengte, det var min plan og få føde der denne gangen.

 

Hadde en fin fødsel sist,men veldig kjapp. Fra første ri til lillemann var ute tok det 3 t og 51 min, ganske nøyaktig, hihi.. Ble satt igang da, 2 uker før termin..så det trenger jo ikke bety styrtfødsel denne gang.

 

Håper denne gang at fødsel får starte naturlig. Er litt spennende denne gangen, og gå å vente på når det skal begynne, siden jeg fikk ikke sjans til det sist :)

 

Blir bra med biffmiddag i helgen ja. Må nok til her i huset og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo fullmåne den 22. da, kokelimonke...! kanskje det har innvirkning på oss? *krysser fingrene* :D

 

mamman til lukas: vi får en gutt og er kjempespente :) under 4 timer er kjapt ja!! var det ganske intenst da, kanskje? jeg håper jeg slekter på mamma, hun har hatt ganske greie fødsler og har født oss alle litt før / rundt termin. vi har i alle fall hatt ganske like svangerskap med de samme plagene, så da får vi se... :) det er jo på en måte ganske spennende å ikke vite når det starter! går å lytter og føler på kroppen konstant: talk to me!

 

jeg må huske å sende mannen på handletur! mmmm...saftig biff med masse god sopp, asparges, bernaisesaus (eller kanskje peppersaus?), gode poteter og et lite glass med en god og kraftig rødvin... norske jordbær og vaniljesaus til dessert, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 25. juni og går bare å venter. Er delvis forberedt på å gå over, gjorde det sist også. Er selv veldig klar til å møte det nye familiemedlemmet ....

 

Babyen er festet, jeg har litt åpning, har en god del kynnere, -så får satse på litt spenning i helga..

 

Alt er i allefall klappert og klart hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høres jo lovende ut, minimoya! jeg var hos jordmor idag, og vi ble enige om å vente til neste time med å sjekke åpning. da har jeg også fått et par behandlinger til med modningsakupunktur. jeg har time igjen hos jordmor dagen etter termin - så da får vi se om kroppen ordner opp før det!

 

men føler definitivt at jeg bare går å venter... det som kan gjøres er allerede gjort (noe må vente siden vi pusser opp, så jeg har senket "kravene" mine en del :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lovende ut med åpning og greier da :-) *vil også ha*

 

Hadde skikkelige lurerier i natt.. Begynte å tro det var noe på gang, men så sovna jeg jo da..Så tudeligvis var det ikke det allikevel. Har idag vært på føden på sjekk, siden blodtrykket mitt var 149/102. Men ellers var alt fint, så jeg ble sendt hjem med beskjed om å holde senga å slappe av.. Får prøve det da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin om en uke i dag, så slenger meg med her.

Har hatt masse kynnere og var hos jordmor og sjekket åpning, fire cm åpning og veeeeldig moden, hun regnet med at jeg kom til å føde i løpet av natten, men det er mange dager siden hun sa det. Ble strippet også, men det hjalp ikke :s

Masse nedpress og ofte regelmessige kynnere. Bare det kunne gått over til å bli rier! :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!!

 

Her skjer det ingenting... Eneste er at jeg har fått kroppen full av vann!!! Har hatt litt i beina om kveldene før, men nå i dag går jeg med konstante tømmerstokker :-( i tillegg har jeg fått pølsefingre og blitt pløsete i ansiktet. Har mest lyst til å ligge i senga til alt er over... Hvorfor alt dette i tillegg nå på slutten?

Med min sedvanlige flaks blir jeg vel gående 14 dager over også.....

Litt mye syting dette, men kanskje dere får det litt bedre med dere selv ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjer ikke stort her heller. Kroppen er full av vann, har hatt masse kynnere og mensmurringer, men uten at det har vært til noe hjelp. Men hjelper kanskje når fødselen først kommer da. Har ikke termin før 27, men det er jo bare 6 dager til så håper i hvertfall ikke at jeg går over for jeg må vel innrømme at jeg er skikkelig lei. Var hos jordmor om torsdagen og hadde da åpning, men var ikke helt moden selv om den var bløt.

Lykke til alle sammen som er igjen her inne:) Er vel ikke så mange av oss igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også fått mye mer vann! vanligvis har jeg hatt bittelitt om kveldene, spesielt etter litt travle dager, men det har alltid vært borte igjen om morgenen. nå våkner jeg med "puter" oppå føttene! og føler meg skikkelig puffy i ansiktet :(

 

i går kveld hadde vi forresten helaftenen vår... med faaaantastisk god biff, et lite glass rødvin og sex :D våkna en 4-5 ganger i natt av vonde kynnere, håper ting utvikler seg til noe mer snart! 3 dager til termin!! jeg er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe action her heller :-( Termin i morgen. Har vært ganske tålmodig fram til nå føler jeg, men nå begynner den å skrante...

2 åringen har reist på hytta med farmor og farfar så blir jo litt ekstra stille da.

 

Nå begynner vel snart telefonene og meldingene å komme og; "skjer det noe snart?", "har det kommet noe baby?", HATET det sist, tiden går jo ikke noe fortere da akkurat!!

 

Krysser fingrene for at det skjer noe for noen av oss snart ;)

 

Tror forresten ikke det er fullmåne i morgen, men det motsatte, eh...nymåne?! Kan jo håpe den har litt månevirkning den og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her...Er 4 gangs fødende, og har ventet i nesten to uker nå. Har vært bomtur på sykehuset å...Har lite eller ingen åpning, men er helt moden...Har slitt med "masrier" i ca. 3 måneder så jeg begynner å bli ganske lei..Har ikke terin før 25, selvom menstermin var den 18...Gikk 14 dager over med nr.1, så regne med at alt kan skje nå å...Selvom de andre kom tidlig å fort...Alle de andre fødslene mine startet på nymåne, bare så du ikke mister motet helt "kokelimonke", men aner ikke om det var månen eller helt andre ting som avgjorde det. Denne gangen har jeg visst prøvd alt for å få det igeng, men har ikke funnet noe som hjelper, eneste som skjer er at man blir utrolig sliten...

Jeg krusser fingrene for at vi alle får bli ferdige snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, var så sikker på at det var fullmåne den 22. jeg!! jeg har sikkert tatt feil av den hvite og svarte rundingen på kalenderen... :) damn it... tenkte kanskje det kunne hjelpe... forhåpentligvis så kan en nymåne påvirke litt da istedet!

 

her har meldingene ramlet inn den siste uka eller to... få som spør rett ut, men mange (som jeg vanligvis ikke får så mye meldinger fra) som spør hvordan jeg har det osv... føles som det fiskes litt etter informasjon! hehehe :) noen ganger bare ler jeg litt av det, mens andre ganger holder jeg på å fly i taket!

 

jeg merker for øvrig at jeg bruker ALT jeg har av tålmodighet til å vente på babyen, så lunta mi er superkort på alt annet :S

 

hva tenker dere forresten ang besøk? er det greiest å "få det unnagjort" mens en er på sykehuset, og besøkene blir litt kortere? tenker at da får man kanskje funnet litt roen når en kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med familien kommer på sykehuset + 2 venninder. det er greitt. Jeg har alltid vært veldig selskapsyk etter jeg har fått ut babyen. Synes dagene blir lange om en "bare" skal bruke dagene til å bli kjent med den nye verdensborgeren. Jeg har da to fra før som var veldig rolige og sov mye på dagen.. -så jeg krysser fingrene for a nestemann blir slik også.

Kommer til å få mye besøk fra familie i sommer (bor ganske langt vekke fra min side..). Så de kommer til å ta deler av ferien sin her. Men de SKAL få ta sin del av det som skal gjøres (matlaging, rydding osv), jeg kommer ikke til å være noen pensjonatvert!!!

 

Har ellers planer om å bruke mandagen og tirsdagen til å fylle fryseren med hjemmebakst. (sjokolade platekaker x2 + en 4 dobbel deig med fylte horn og evt en tilsvarende deig med rundstykker :-) ). Har i allefall noe å fordrive tida med ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere siden jeg er førstegangs. i utgangspunktet tenker jeg vi får besøk av min nærmeste familie på sykehuset (min manns bor langt vekke, så vi kommer til å reise dit senere). ellers har vi også 2-3 vennepar som jeg regner med tar turen til sykehuset, men de kommer kun dersom de blir invitert :)

 

men jeg har en del familie som bor et par timer unna, og er litt usikker på hvordan vi gjør det med de. vi har nære og gode forhold til alle så jeg blir ikke overrasket om mange ønsker å komme på besøk ganske kjapt... hmm... kanskje vi kan avverge masseinnrykk dersom vi reiser dit og får møtt alle over en helg hjemme hos mine foreldre?

 

jeg er en ganske sosial person, men jeg tror daglig besøk blir litt i meste laget i barseltiden...

 

og er enig med deg, minimoya: overnattingsgjester får nok beskjed om å hjelpe til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...