Gå til innhold

Sex!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da synes du jeg er umoden !

Hvor var nyansene? Kjip sex hver dag?

Jeg har fint hatt spennende og deilig sex hver dag i lengre perioder.

Jeg mener kjerringer ofte setter sin egen seksualitet fremfor sin partners ved og ikke ville ha sex (så ofte). Er det skadelig å tilfredsstille sin partner selv om man selv ikke har lyst?

Det er to parter i et forhold og begge skal være tilfredsstillt. Er man fornøyd så er det jo ingen sak. Som i ditt tilfelle. Later jo til at dere er fornøyde begge to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men Tøysetipp, hva om mannen ikke ønsker sex da?

Jeg elsker sex, når det er godt. Jeg synes ikke sex er godt om jeg føler meg presset til å ha sex. Og om jeg hadde følt meg presset, hadde det blitt sjeldnere. Om det gjør meg kjip, so be it. Håper iallefall om jeg finner meg en mann, så vil han ha forståelse for at lystene ikke er der hele tiden, og vice versa.

Skrevet

Mannen min har klart seg gjennom to svangerskap og barselsperioder uten sex i det heletatt og klart seg helt fint ;-) Dvs. nokså nøyaktig to år til sammen.

Han mener heller ikke at det er det aller viktigste, men vi mener begge at det er viktig.

Skrevet

Hvis man har sex uten å ha lyst, og det gjør at man FÅR lyst, da syns jeg det er ok. Men å presse seg til å ha sex tror jeg kan gjøre vondt verre? Jeg mener det er mye en mann kan gjøre for å få kvinnen til å få lyst, om det er et problem i forholdet. Og mye kvinnen selvfølgelig kan gjøre selv. Men jeg ønsker ikke å ha sex med noen som ikke vil??? Vil de???

Å bruke sex som pressmiddel, både i negativ og positiv form, er ukjent for meg.

Daglig sex trenger ikke være kjipt selvfølgelig. Poenget mitt er at ofte trenger ikke bety bra sexliv. Og sjeldent trenger ikke bety dårlig. Er vel mange variasjoner innimellom. Jeg liker bedre hyppig sex enn sjelden, fordi det gir energi og glede i hverdagen. Men å tro at det skal være sånn for resten av livet er urealistisk. For oss i hvert fall.

Skrevet

Jeg har ikke nevt ordet press. Press forekommer sjeldent i positiv form, gjør det vel LilleElla? Jeg mener, er det så vanskelig å gi mannen feks. et avsug om han er kåt?

Skal det kveruleres ned til at dere da føler dere presset?

Om dere ikke har sex gjennom svangerskap eller et vondt år, er ikke poenget. Poenget er at begge føler at sine behov blir ivaretatt.

Skrevet

Tror ikke helt jeg skjønner hva du mener. Forskjellen mellom å føle ulyst og føle seg presset er da ikke så stor? Om jeg ikke har lyst på sex, men mannen min har lyst, og jeg gjør det likevel, da presser jeg jo meg selv. Selv om ikke nødvendigvis mannen min presser meg. Da kan det jo hende at lysten etterhvert kommer flommende. Hvis ikke, og ulysten vedvarer, så ser jeg ikke noe positivt i det i det hele tatt. Og jeg syns faktisk at det å suge mannen min er vel så intimt som et samleie. Å suge ham selv om jeg ikke har lyst, er selvsagt ikke vanskelig, og jeg hadde jo greid det. Men jeg tror ikke jeg hadde følt meg særlig bra etterpå. Og han hadde definitivt gjennomskuet det. Er ikke veldig god på skuespill.

Hvis han er kåt og jeg ikke er det, så står han fritt til å runke. Og omvendt.

Men om en av partene i et forhold ikke føler at dere seksuelle behov blir tilfredstilt, og det over lengre tid, så er jo det et fundamentalt problem. Da må man kanskje spørre seg om det er andre ting i forholdet som kan være årsaken til dette? Eller kanskje passer man rett og slett ikke sammen på det planet? Trenger ikke bety at kjerringa er kjip.

Skrevet

Ingen som kverulerer her vel? Det må da vel gå an å være uenig? Hvem har rett? Ikke vet jeg.

For meg hadde det følt som press om jeg skulle ha tilfredstilt mannen min fordi jeg MÅTTE og fordi det er min plikt. Jeg har tro på at gjensidig forståelse og respekt for hverandres følelser, lyster og kropper er viktig. Og jeg tror også at sexen blir bedre og hyppigere om man kommuniserer og har forståelse for hverandre. Dette er min erfaring, og jeg sier ikke at det er slik det er for alle. Men slik er det for meg.

Skrevet

Jeg tenkte på press fra partneren ikke press i form av at man gjør noe man egentlig ikke har lyst til.

Jeg var ofte med min eks på ulike idrettarrangementer, ikke for at jeg hadde lyst, men for å glede ham. Jeg følte meg bra etterpå.

Jeg kan tilfredsstille uten å nødvendigvis være tent selv, det behøver da ikke være en hemmelighet. Dersom man ikke trenger noe igjengjeld forstår vel partneren at man ikke er i 'det rette humøret'.

Tror mange kvinner misforstår og tenker at de må være tent selv, eller late som man er Jenna Jameson for at mannen skal få utbytte av det.

Jeg tenker tydeligvis som en mann, og sier at gi meg gjerne tilfredsstillelse uten at du leker eller nødvendigvis er tent selv.

Dessuten synes jeg det er en glede - og gjør det sjeldent fordi jeg ikke har lyst. Men, for at jeg elsker ver cm på en kvinnekropp og anser meg selv som en lidenskapelig person uten hang for å være vanskelig. (og nå skjøt jeg meg selv i foten, dere vrange, vrange damer;-)

Skrevet

Seksuell kommunikasjon er viktig. Forståelse også. Men, da må forståelsen og respekten gå begge veier - ikke bare forståelsen for at kjerringa har vondt i hodet.

Skrevet

Det er en del av livet å gjøre ting man ikke har lyst til. Og selvfølgelig gjør jeg ting jeg ikke egentlig syns er så morsomme, for å glede min mann.

Men akkurat sex syns jeg er litt spesielt. Jeg får ingen glede av å bli tilfredstilt uten å føle og merke at mannen min også er tent. Da gjør jeg det heller selv, For meg er sex ren lyst, sånn er det bare. Forbinder det utelukkende med glede og kåthet, og ikke med plikt og tjenester.

Skrevet

Klart sex er viktig, for oss er det vel omtrent like viktig for begge parter. Men samtidig så har man i bakhodet at sex alene ikke er nok, for i perioder i livet kan man tross alt oppleve at seksualitet blir vanskelig, kanske også umulig pga sykdom, eller avstand. Da må man har mer for å faktisk kunne leve sammen.

Så sex er viktig, men sex er ikke alt :-)

Vennskap vil jeg si er like viktig, kansje enda viktigere, og det er faktisk mannen enig i også. Men så er vi både kjærester og hverandres bestevenn.

Skrevet

Ja, forståelsen må gå begge veier. Om derfor mener jeg at om kvinnen ikke har lyst en dag må det repeskteres og vice versa. Det er ikke alltid menn heller har lyst, og da er det vel greit? Hadde iallefall ikke orket å triumfe gjennom ett ligg...tviler på at jeg hadde klart å nyte det da.

Skrevet

Sex e r en tjeneste ! Og som partner har man et ansvar for å tilfredsstille den andre parten - en plikt !

Skrevet

Ikke alle kjerringer er like pliktoppfyllende :-/

Skrevet

"lyst en dag" så klart. Desperat er sjeldent sjarmerende. Saken er vel det det altfor mange "ikke lyst en dag".

Skrevet

Plikt? Jeg har aldri sex av plikt, men av glede og nytelse. Og jeg kan love deg at som partner er jeg veldig ok=) Jeg står gjerne på hodet for å glede mine nærmeste, men jeg gjør det fordi jeg ønsker det ikke fordi det er forventet.

Skrevet

Nå høres jeg bitter ut, ha ha.

Just for the record så er jeg altså ikke det.

Skrevet

Signerer Tøysetipp på alle innlegg i denne tråden, og vi har ikke for vane å være enige... :-)

Jeg tror vel egentlig at mange kvinner ikke ØNSKER å se den "kjipe" siden av seg selv - og det kan jeg jo forstå. Det er ikke den jeg markedsfører heller, for å være ærlig. :-)

Skrevet

Og jeg er ofte enig med deg solstråle, men denne gangen snakker i forskjellig språk;-)

Men men, man kan ikke alltid være enige. Og noe må man jo diskutere?=)

Skrevet

Snakk om generalisering Tøysetipp! Jeg kan absolutt være enig i at kvinner har et større behov for å s n a k k e generelt sett, men at man i særdeleshet er vrange? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du beskriver, og jeg har vært lenge sammen med jenta mi.

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at jeg gjør det. Det er likevel min mening og inntrykk av mange damer.

Min erfaring (snakker også av erfaring, sant) så var det mye enklere å leve med en mann, da vi var mer like i sett og sinn.

Skrevet

Du kan ikke komme å si at det er en kjennsgjerning når det kommer til kvinner. At deveranalyserre og gjerne dramatiserer litt.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke gjelder alle kvinner, det trodde jeg var åpenbart.

Skrevet

overanalyserer.

Ja, jeg synes de er vrange når alt skal diskuteres og kveruleres og gjerne kjøres et par ganger i oppvaskmaskinen før det er ferdig.

Skrevet

Diskusjon er viktig og morsomt! :-)

Det kan jo sikkert høres ut som om jeg er ei skikkelig underdanig husmor - det er jeg da ikke! :-)

Jeg har både lang utdannelse og karriere - men i småbarnsperioden vi er i nå, synes jeg absolutt at det kan bli "litt mye". Og ville hatt null problemer med å jobbe deltid frem til snuppa blir eldre.

Og så mener jeg likestilling handler om så mye mer - som ikke kvinner ser. Feks rundt samvær i skilsmissesaker. Det er faktisk områder hvor far i praksis står uten rettigheter.

Jeg synes rett og slett kvinner kan være ekstremt grusomme! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...