solstråle69 Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Ser i et annet innlegg at mange ikke mener at sex er så viktig i et forhold - og definitivt ikke det viktigste! Hva mener mannen deres om det? Hadde vært morsomt å hørt. :-)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Vet ikke hvilket innlegg du sikter til,men jeg kan svare for meg selv:) Hadde ikke jeg fått sex i forholdet,så hadde det ikke vært noe forhold..Sef om det var grunner som tilsa en periode uten sex så er det anderledes.Et forhold uten sex er for meg mer som et venneforhold,jeg ser på sexen som en del av intimiteten,nærheten og den følelsen av å være den spesielle og den ene for mannen min. Og jeg svarer for samboeren også:-)Han hadde aldri ville vært i et forhold uten sex;o)
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Han synes det er viktig, men ja.. Håper ikke han anser det som det ALLER viktigste.. Har dog mine mistanker =P
solstråle69 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2009 Hi, hi, hi - du er ihvertfall ærlig, Kapabel! :-)))
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jeg skylder på at vi er unge og dumme - *knis* - har ikke fylt 19 ennå.. Så satser på at det er alderen, og at verdisynet endrer seg med tiden :-D Likevel tror jeg gutter/menn har vanskelig for å sette ord på ting.. Min barsking kunne aldri sagt "Det eneste som betyr noe er de dype samtalene om følelser" - om han så måtte ment det :-D
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Vel, jeg tror (uten at vi har pratet om det) at min mann synes sex er viktig. Jeg må si jeg merker det på humøret hans om han skulle være så heldig å få lov til å svippe innom Men i en travel hverdag med full jobb, unger og tjo og hei, så er det ikke alltid barebare )
cherry coke Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har aldri sagt at det ikke er viktig. Men jeg mener at nærhet og intimitet kan forkomme på andre måter enn kun sex. Tror de fleste mener at sex er viktig solstråle, men at det er ikke det aller viktigste i et forhold.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Jeg merker det veldig godt på samspillet oss i mellom hvis det har vært en liten tørketid! Vi føler oss begge bedre av sex..bare så dumt at alltid jeg tar initiativ. Jeg tror det er viktig for de aller fleste..nærhet og seksualitet teller høyt, men kjærligheten må jo være det aller viktigste! Suppe herover, hihi:-)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Som ho over meg sier, merker det litt når det har vært "tørketid". Som nå.. rett etter fødsel. Men det er jo heeelt naturlig, og han er forståelsesfull han mannen min heldigvis:) Skulle bare mangle! Men tror nok han mener det er viktig, men ikke VIKTIGST. Merker at vi er mye mer glade og tullete dagen(e) etter sex også Viktig med den nærheten sex gir, og det trenger ikke kun være samleie.
CMH Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Tjaa, vil ikke tro det er det viktigste for han. Men så finnes det jo andre måter å få orgasme på da *kremt*
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Vi diskuterte faktisk dette i går, på bakgrunn av uttalelsene til hun Nabintu Herland. Mannen min og jeg var ganske så enige at er sexlivet bra, så blir det på en måte en ikke så viktig del av samlivet, men er det dårlig, så overskygger det mye. Han syntes forresten at utsagnet om å bruke sex som konfliktløser var det dummeste han hadde hørt. Ville heller ha ei kone som hadde sex med han fordi hun har lyst, ikke for å få vilja si.
solstråle69 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2009 Men å bruke "ikke sex" som pressmiddel - det er greit? ;-)
lille_Harepus Skrevet 15. juni 2009 #13 Skrevet 15. juni 2009 Når sexen er bra og deilig og het så er det ikke så er ikke sexèn den viktigste faktoren i vårt forhold. Men når det skranter på den fronten blir det mer og mer viktig, hadde vi hatt et drålig sexliv ville jeg sagt at sex har mye å si! Jeg er en veldig sexsuell person, så får meg er det viktig uansett...
Tøysetipp Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 Har drøftet dette med en del kvinner. Både hetrolife og lesbiske. Og etter å ha levd i et hetofilt ekteskap kontra et lesbisk et... og hatt noen andre flørter.. Kjerringer er kjipe:-(((( De er storforlangende...
erteposen + 4 Skrevet 15. juni 2009 #16 Skrevet 15. juni 2009 Mannen min mener at det ikke er det, og at han ikke har en eneste kompis over 18 år som mener det:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2009 #17 Skrevet 15. juni 2009 i tilfellet burde jeg vært gift for lenge siden for jeg gjør ting som norske jenter syns er ekkelt (så den kommentaren i en film en gang og har alltid hatt lyst til og si det... hehe.. så nå sa jeg det bare)
solstråle69 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 16. juni 2009 Seriøst, Tøysetipp? MENER du det? :-) Det er liksom det inntrykket jeg sitter med også - når det kommer til sex skal alt være på kvinnens premisser - både tid, sted, varighet og på hvilken måte. Vi bryr oss liksom ikke helt om hva mannen ønsker, da sier vi bare at han må ta hensyn. :-) Vet ikke åssen det er med to kvinner, da - men innbiller meg at det i et lesbisk forhold er mer samstemthet? Dessuten tror jeg virkelig på at "kravene" i dagens samfunn gjør oss "slitne" - og så er det dessverre sexen det går utover. Jeg har egentlig stor tro på at sex er veldig viktig i et forhold! :-)
Tøysetipp Skrevet 16. juni 2009 #19 Skrevet 16. juni 2009 Ja, helt seriøst synes jeg mange kjerringer er kjipe. Jeg synes og mener også at sex er viktig i et forhold. Mer samstemthet i et lesbisk forhold, aner jeg egentlig ikke da jeg er inhabil. Og foretrekker det fremfor et hetrofil. Ergo helt andre følelser involvert. Det er jo like store variasjoner her. Kjerringer skal gjerne s n a k k e om hvorfor de ikke orker, hva som plager dem, overanalysere, og i særdeleshet være vrange. Veldig mange i hvert fall. Istedenfor og bare gjøre det. Lurer egentlig på om jeg ble straffet fra oven når jeg ble lesbisk. Håper mitt neste forhold ikke innebærer så mye av de overnevte stereotypiske trekkene, da jeg aller helst skulle foretrukket et enkelt liv uten for mye styr.
solstråle69 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #20 Skrevet 16. juni 2009 "Kjerringer skal gjerne s n a k k e om hvorfor de ikke orker, hva som plager dem, overanalysere, og i særdeleshet være vrange." Utrolig bra sagt, Tøysetipp! :-)))
cherry coke Skrevet 16. juni 2009 #21 Skrevet 16. juni 2009 Men hva om mannen ikke vil da? Gjelder det samme da? Skal han bare "trylle" frem en stå slik at kvinne får tilfredstilt SIN lyst? Jeg synes sex er viktig i et forhold, men ikke det viktigste. Og sex for meg skal handle om nærhet og kjærlighet mellom to mennesker, synes ikke det skal være en plikt. Og om kvinner eller menn MÅ fordi det er forventet er jeg redd for at grunnsteinene i forholdet forsvinner.
LilleBjella Skrevet 16. juni 2009 #22 Skrevet 16. juni 2009 Det er viktig. Men ikke det viktigste. Vi har et bra sexliv, men har også hatt tørkeperioder, og vi har det fint i begge tilfellene. Vi vet vi er inni i dette på lang sikt, og noen uker uten sex er bare en liten del av et mye større bilde. Biologisk så er sex annerledes for menn og kvinner. Menn er generelt mer visuelle og tenner på en to tre. Mens det kan ta flere minutter fra kvinnen tenker tanken om sex, til hun er fysisk klar til å ha det. Og uten at jeg har noen kilder på det her og nå, mener jeg å ha lest at kvinnens forhold til sex er mer komplisert. Dvs at hun nettopp knytter mer følelser til det enn det mannen ofte gjør. Jeg gidder ikke pule om jeg ikke har lyst, og jeg puler aldri uten å like det. Så enkelt er det. Men spør du mannen min tror jeg definitivt ikke jeg er kjip. Kan vi ikke bare akseptere at alle er forskjellige og at lyten varierer? Må man ha sex flere ganger i uken for at forholdet skal være bra? Og er man kjip kjerring om man bare har sex to ganger i måneden?
Tøysetipp Skrevet 16. juni 2009 #23 Skrevet 16. juni 2009 I mitt hode - da er du dritkjip ! 2 ganger i måneden? Jeg beslekter mer den mannlige biologien. Det er nettopp det, mer komplisert. Må det være det da? Hvem er det som kompliserer det og hvem kan gjøre noe med det? Jeg aksepterer at behovene er individuelt, bare jævla glad jeg slipper å være sammen med en kjiping !
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. juni 2009 #24 Skrevet 16. juni 2009 Nei, hvor har jeg sagt det? Synes det er tåpelig og kommer aldri til å gjøre det.
LilleBjella Skrevet 16. juni 2009 #25 Skrevet 16. juni 2009 Jeg vet ikke om disse kompleksitetene er noe som er så enkelt å gjøre noe med. Noe krever sikkert trening. Men andre ting tror jeg er medfødt. I går vekket jeg mannen min, da han hadde lagt seg før meg. Han våknet og var klar med en gang. Hadde han gjort det samme med meg, hadde han fått en albue i øye. Jeg om mannen min har vært sammen i ti år, og har ofte sex. Noen ganger i uka. Men vi hadde også en "pause" i flere måneder, pga svangerskap og fødsel. Tror ikke jeg var noe mer kjip da enn nå. Kjip betyr å være kjedelig eller tam. Hvis du mener at det å ha sex sjeldnere enn normalen gjør at "Kjerringa" er kjip, da syns jeg du er fryktelig umoden. Man kan da ha helt ukjip sex sjelden? Heller det en kjip sex hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå