Gå til innhold

Ville dere flyttet til New York?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta med dere barna og flytte til New York. For å prøve noe nytt liksom. Få seg en jobb der å bo der, først for et år kanskje. Høres kjempespennende ut. Men jeg ser for meg at det er utrolig mye stress å flytte til et annet land, hvertfall så langt borte.

Ingen som har prøvd da`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New York? Nei, takk. Ønsker muligheten for å se himmelen på en skyfri dag. Samme som om du hadde bedt meg flytte til Beijing.

Et eller annet sted i Frankrike? Ja takk.

Skrevet

Jeg synes det høres kjempespennende ut, elsker den byen! Nå er det jo dessverre sånn at man ikke bare kan flytte dit, er strenge regler for slikt..

Skrevet

In a heartbeat:-)

Tror vi kommer til å gjøre det på sikt. London eller NYC.

Vet ikke om det er helt tiden for å flytte til noen av stedene nå, det er ikke akkurat så greit med jobber og finanskrisen og slikt.

Jeg vet ikke om jeg ville bodd sentralt i NYC med barn, men ville nok heller valgt å bo litt utenfor, f. eks i Connecticut. Mange fine steder ved havet der.

Jeg kunne fint bodd sentralt i London.

Det er vel ikke mer stress enn man gjør det til, tror jeg. Men det krever nok god planlegging. For min del ville det vært for et par år, slik at ungene vet at de skal tilbake til venner, familie osv.

Skrevet

Ummm, du ser da fint himmelen på en skyfri dag i New York..

Skrevet

New York? Absolutt! Om jeg hadde tjent bra med penger. Kunne godt tenke meg å bo et år i Brooklyn eller i Greenwich Village=)

London? Nei.

Skrevet

Ja, jeg vil også gjøre noe slikt.

Hvilke strenge regler finnes det for å flytte dit?

Jeg kunne jobbet med hva som helst egentlig bare jeg kunne reist. Det må nok planlegges i gods tid før man reiser. Huset her hjemme kan man leie ut. Ja, hadde nok ikke ville bodd der på permanent basis jeg heller. Tror jeg hadde savnet Norge etterhvert. Hadde sagt til barna at vi skulle tilbake åsså tatt det derfra. Vært så lenge vi trivdes å ville være der.

Jeg dagdrømmer om dette ja:)

Skrevet

Ikke akkurat nå, men jeg er generelt tilhenger av å bo litt ulike steder, også med barn. New York kunne jeg godt bodd i.

Men det er jo ikke bare-bare å "få seg en jobb og bo der" når det gjelder USA, da. Sånn med mindre dere tilhører en svært attraktiv profesjon eller har statsborgerskap.

Skrevet

New York er min favorittby nr 1! Å flytte dit hadde vært en drøm! :) Om noen skaffer meg en jobb ved FN-hovedkvarteret, så hadde jeg reist på flekken:) Eller om jeg vinner i Lotto, og kan ta et år fri:)

City of Dreams! Sukk...

Skrevet

Det er ikke bare bare å få arbeidstillatelse.

Det enkleste er om man kan reise gjennom den jobben man allerede har.

Det er få som vil ansette noen som ikke har arbeidstillatelse. Da velger de jo heller noen som bor der og har dette i orden. Med mindre man jobber ulovlig, men da er det vel gjerne så dårlig betalt at det er ikke akkuart snakk om å greie å betale leilighete og brødfø en familie.

Skrevet

Signerer -<<-. Det er veldig vanskelig å få arbeidstillatelse. Kjenner flere som har studert der, men å jobbe er noe helt annet.

Skrevet

Helt klart!

OG jeg har valgt en jobb som gir meg slike muligheter i fremtiden, dog har vi ikke fasiliteter i NY per dags dato, men i Singapore, Australia, Huston, Canada, Brasil, Angola, Luanda og en rekke andre spennende land.

Så mulighetene er store for at jeg en dag tar med meg barn og opplever litt spennende utenlands.

(sjefen min byttet akkurat jobb og flytter til Huston allerede kommende uke, opprykk internt)

Skrevet

Nei, Florida eller Australia - da hadde det vært noe annet... =)

Men bare for ett år tror jeg, ikke mer..

Hadde savnet familien min utrolig mye.

Skrevet

Jeg har delevis vokst opp i NY, og jeg ville absolutt gitt mine barn muligheten til det. Ikke for alltid, men et år eller to. NY er ikke alltid den mest barnevennlige plassen for de minste, men utrolig spennende når en blir eldre. Alle reiser jo ut av byen, og der er fantastiske områder rundt byen. Vi skal bo i utlandet et år snart, og det er utrolig morsomt og spennende for hele familien. Godt å ha en trygg base i Norge også da.

Skrevet

Hun jobber sikkert som ingeniør eller noe annet innen petroleum.

Skrevet

Petroleum er helt rett...

Ingeniør er jeg dog ikke.

Skrevet

Før vi fikk barn; ja

Nå når vi har barn; nei

Når jeg ser hvordan barna stortrives med å bo på en gård på landet, kunne jeg aldri tatt de med til en hektisk verdensmetropol. Hadde følt at jeg hadde frarøvet dem frihet rett og slett. Hadde sikkert vært noe annet viss vi allerede bodde midt i en by og de ikke visste om noe annet :)

Skrevet

Nei, men jeg er litt pysete på slike ting.

Skrevet

Jeg vil også ha en jobb med muligheter for slik! Tror nok jeg kan klare å få det også..

Jeg vil nok heller ta et år i Nigeria da. Det tenker jeg ganske seriøst på, men blir iallfall ikke før om noen år..

Ellers måtte jeg bare kommentere at Luanda ikke er noe land, men hovedstaden i Angola.... ;-)

Skrevet

Det er mange måter å ordne oppholdstillatelse på. En verson er at en av dere studerer, da har ektefelle lov å jobbe. M1 tror jeg det het før, men er ikke helt sikker på hva det heter nå. Det å få en arbeidsplass til å sponse visa er nesten umulig hvis du ikke jobber med noe som det er desperat mangel på eller kjenner en arbeidsgiver godt (har forsøkt å få inn en venn på den måten men det viste seg å være svært vanskelig, selv om det tilslutt gikk). Staten New York er flott, men jeg tror byen hadde drevet meg til vannvidd. Leste du forresten Katja bøkene som barn? Har du en drøm bør du gjøre det du kan for å oppnå den. Det værste er å leve livet uten i det minste ha prøvd å oppnå lykke.

Ps turist visum er kun 3 mnd. og du kan ikke jobbe i den tiden.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Ikke New York tror jeg.. Men vi skal antakeligvis bo i Singapore et halvt års tid om halvannet år:-)

Skrevet

Mer enn gjerne.

Bodde der selv i 2 år fra jeg var 9 til jeg fylte 11, elsket det :-)

Skrevet

Haha, jeg vet, men nevnte jo byer og land om hverandre og var litt ubetenksom:p

*føle seg skikkelig teit og håper ingen av gutta som er i Luanda har fruen sin her inne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...