Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #26 Skrevet 14. juni 2009 jeg synes ikke det var morsomt i det hele tatt fordi jeg synes det var jævli frekt å si noe slikt. slike meninger kan man ha for seg selv.jeg VET at ikke alle liker navnet Scott, selvsagt gjør ikke alle det.men da kan de bare tie stille iallefall!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #27 Skrevet 14. juni 2009 Klart det er frekt å si. Enig i det, men hvis man skal være så hårsår gjennom livet så skal det ikke bli lett. Scott er jo et motenavn nå, som unge mennesker synes er helt greit. At du treffer en gammel dame som sier at det er hundenavn er jo bare litt morsomt. Synes det er like ille at du banner jeg, som at den gamle damen sa det til deg. Men klart hun skulle ikke ha kommentert navnet ditt. Enig i det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #28 Skrevet 14. juni 2009 Vegard er et kjempeflott navn! Gratulerer med et bra valg!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #29 Skrevet 14. juni 2009 anonym 18.40 er scott et motenavn??vet ingen som heter det, har bare hørt det en gang tilfeldigvis på en gutt som var noen år eldre... tror nok du tar feil der ja
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #30 Skrevet 14. juni 2009 Den liker jeg. Treffer mange som ikke tror de har motenavn! Den er god. Jeg kjenner fire Scott'er under 5 år. Og det er faktisk et motenavn enten du liker det eller ei. Det er like morsomt hver gang folk febrilsk snakker seg vekk med at navnet er motenavn. Det er i sjangeren som er veldig in nå. Det kommer du ikke bort i fra. I annenhvert interiør blad heter ungene til de som de er hjemme hos oss reportasje hos Scott. Og jeg kjenner som sagt fire under fem år. Og hvis du er så sikker på at det ikke er et motenavn så burde du vært enda mer overbærende overfor den gamle damen som mente det var hundenavn. Du har jo valgt det fordi det skal være spesielt. Jeg elsker alle som i dag ønsker spesielle navn og så velger de en sjanger som ingen rynker på nesen av. Hvis du hadde vært skikkelig original hadde du faktisk heller valgt Bjarne, Per eller Toralv. Det er mer uvanlig enn Scott å kalle et barn for. Hvis du går i en barnehage nå så har de fleste barna sjangernavn som går i Scott's favør. Ser du det ikke? Morsomt. Som barnehagelærer legger jeg ikke merke til Scott fordi det går i kategorien "in" i dag. De navnene jeg virkelig legger merke til er hvis vi får inn en liten gutt som heter Kjetil. Da har foreldrene faktisk tenkt litt annerledes i dag.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #31 Skrevet 14. juni 2009 selv om du ikke tror meg så visste jeg faktisk ikke at scott er et motenavn. det ligger ikke på noen "topp ti" liste, jeg kjenner ingen som heter det osv osv. jeg jobber også i barnehage og der er det ingen som har det navnet, vi valgte det fordi pappan er engelsk og vi måtte ha et navn som både jeg og han kunne uttale, og ikke minst alle besteforeldrene ps.jeg prøver ikke febrilsk å snakke meg bort fra noen ting.om du synes det er et motenavn, så good for you. det synes ikke jeg
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #32 Skrevet 14. juni 2009 Men du er enig i at du er vel innenfor kategorien navn i tiden da..... Var kanskje litt kvass her. Beklager det er bare så overrasket over folk som tror de ikke har motenavn og så er det helt i sjangeren. Trenger ikke å være på topp ti for å være i sjangeren. Men drit på... Synes faktisk det er et fint navn så jeg prøver ikke å være ekkel.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #33 Skrevet 14. juni 2009 Vegard er jo kjempefint navn da:) Håper du ikke endrer det pga sånne teite bemerkninger!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #34 Skrevet 14. juni 2009 Scott et motenavn??? Det finnes ikke på noen oversikt over de mest brukte navn de siste år. Jeg kjenner en Scott, han er fra USA og ble født i 1965...
Aliena Skrevet 14. juni 2009 #35 Skrevet 14. juni 2009 Anonym 19:15: Ble litt nyskjerrig på hvordan du definerer hva som er motenavn og ikke. Sjekket navnedebatten nå, det er bare 343 i Norge som heter det. Kan vel ikke være så veldig mote da?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #36 Skrevet 14. juni 2009 Prøvde bare å si at en del navn kommer i mote-sjangeren selv om de ikke er på navnetoppen. Ella og Selma er ikke på navnetoppen, men de er på mote akkurat nå. En del navn er i mote-sjangeren selv om de ikke er på 10 på topp. Selv om det er flere i landet som heter Bente og Nina så er Ella og Selma i mote-sjangeren akkurat nå. Dette gjelder også Scott. Ingen som forstår hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #37 Skrevet 14. juni 2009 Joda, jeg skjønner deg godt! Scott er et motenavn fordi det er annerledes... Det var jo f.eks INGEN som het Vilde før i tida, og nå er det haugevis under 10 år. Blir som Lucas, Tallulah, Linnea.... Sikker flere bebiser som heter det enn Oddvar eller Arne, selv om det definitivt er flere som heter Oddvar og Arne enn Scott her i landet. Syns forøvrig at vidar er et flott norsk navn! Rita
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #38 Skrevet 14. juni 2009 Takk, Rita! Det var det jeg prøvde å si.
Gjest vinterbrud Skrevet 14. juni 2009 #39 Skrevet 14. juni 2009 Vegard er favorittnavnet mitt,det er nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå