Gå til innhold

Blir litt lei meg... anng navn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg blir litt lei meg når jeg får tilbakemelding på navn jeg har tenkt på til den lille guttten i magen min.

I dag fikk jeg en reaksjon som: Æsj, det var et stygt navn. Du mener vel ikke du skal kalle gutten det!!!!

Helt greit at hun ikke liker navnet, men kunne vel kanskje svart litt mer som; Ja, jeg synes nå ikke det navnet er så fint.

Jeg har selv meninger om mange navn, men jeg svarer da ikke at man ikke kan kalle ungen sin for det eller det.... Eller kommer med utbrudd som; Æsj, for et navn og lignende.

Jeg synes at man kan prøve å være litt høflig selv om man ikke liker akkurat det navnet!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blei jo seff supernysgjerrig på hva navnet er jeg da ;)

men nei, etter min mening burde en spare seg for å komme med slike kommentarer!! men har desverre opplevd at folk flest ikke eier folkeskikk!

Skrevet

Det hadde jeg virkelig ikke brydd meg noe om så sant jeg likte navnet selv. Det vil alltid være folk som ikke liker det eller det navnet. Men at hun kunne sagt det mer diskre er jeg enig i.

Når folk uttaler seg så umodent som æsj, nei etc hadde jeg virkelig ikke tatt meningene deres seriøst.

Skrevet

aldri si at det er navn du har "tenkt" på... da føler folk en plikt til å si sin mening om navnet slik at de kan få deg til å endre mening, eller innse at det ikke er noe pent likevel...

Det er best å holde kjeft eller å si at navnet er bestemt, da godtar folk det mye raskere, selv om de ikke liker navnet...

Skrevet

hvis du syns at dette er ille tenk hvordan barnet som faktisk må ha dette navnet kommer til å synes at det er! Hvis du får så mye negativ tilbakemelding på navnet hadde jeg seriøst vurdert et annet navn.

Skrevet

Navnet er Vegard.

Er helt greit at folk ikke liker navnet. Det er et valg jeg selv tar.... Men det går da ann å kunne si ting på en litt penere måte.

Blir som om noen spør meningen min om en ny genser de har kjøpt. Bryter ikke ut om at den er dritstygg, og den kan du da ikke bruke!!! Sier heller; det er kanskje ikke en genser jeg ville ha kjøpt, men vi har jo forskjellig smak.

HI

Skrevet

Har fått mange positive tilbakemeldinger på navnet også.... Og bryr meg egentlig ikke hva folk synes, men det er måten enkelte klarer å si sine meninger på som gjør at jeg reagerer litt.....

HI

Skrevet

Ikke sant, ikke alle kan like alt, men alle kan uttale seg en smule diplomatisk.

(selv synes jeg forresten at Vegard er et veldig fint guttenavn da)

Skrevet

Ok, men et navn som Vegard bør ikke vekke så mange negative reaksjoner hos mennesker? Trodde nesten at navnet var noe som Bjarne eller noe! Merkelig at folk sier noe til det navnet, er vel helt alminnelig norsk navn?

Skrevet

Gratulerer med et flott navnevalg!!!!

Og vær stolt av at du har valgt et navn med litt personlighet og ikke alle disse "ias" og "ander" navnene.. Hørte om ei som kalte sønnen sin Lisander!! Da må det være lov å reagere.. Men Vegard, flott!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar.

Har alltid vært litt glad i dette navnet. Sier ikke at det blir akkurat dette, men det er favoritten. Vil først se gutten før jeg bestemmer meg helt.

Også har jeg litt sansen for litt mer sånne litt sånne statute, eldre navn. Finnes mange fine "nye" navn, men synes det blir født litt mange Nathaniel, Elias, Lukas o.l...... Har ikke lyst til at han skal hete det samme som "ca 3 andre gutter" i nabolaget.

Skrevet

Jeg tror det med navn er ganske individuelt, altså om man liker de eller ikke. Jeg jobbet i barnehage, og mitt forhold til barna har gjort mye for navn jeg ikke likte før jeg begynte der, og selvfølgelig omvendt. Jeg likte navnet Noah veldig godt før jeg begynte der, men etter å ha blitt kjent med Noah i barnehagen liker jeg det ikke. Med Vegard har jeg det motsatt, var ikke så begeistret for navnet før, men var så heldig å bli kjent med en helt fantastisk Vegard, og nå elsker jeg navnet:) Gode assosiasjoner, gode navn. Ikke alle kan like alle, men jeg synes venninna di kunne dempet reaksjonen sin litt.

Skrevet

Vegard er fint! Stå for valget, og kall gutten din Vegard, du.

Kjenner en som heter det, og er vant til navnet.

Du kommer aldri til å finne et navn absolutt alle sammen liker! Tro meg. Jeg har ikke funnet et sånt navn på mine barn enda, og mine barn har "normale" navn.

Skrevet

Vegard er et kjempefint navn, synes jeg.

Skrevet

Jeg syns Vegard er ett fint navn. Har en gutt i ungenes bhg som heter det.

Skrevet

Ikke bry deg om hva andre synes.

Min sønn heter Julian, og mange her inne som reagerte på et innlegg ei annen hadde lagt ut. Der hun spurte om hva andre syntes om navnene hun hadde tenkt på, der stod navnet sønnen min har. Og var mange som ikke likte navnet. Men jeg tok meg ikke nær av det selvom det var stygge kommentarer om det navnet.

Vegard er et normalt navn, og passer sønnen din til å hete det (+ du liker navnet) så; go for it!

Skrevet

Det er et fint navn! Kjenner et par som heter det å aldri tenk over at det er stygt... hva er det med folk som reagerer slik? Kan de ikke bare respektere deres valg å være glad på deres veiene?

Vi fikk god respons på navnet vi valgte. Får så mange komentarer (fra ukjente også) at det er et så vakkert navn. Egentlig et skjeldent navn, men likevel ikke så spesiellt at folk ikke har hørt om det. Noen sier "å søren, hadde jeg bare kommet på det navnet" ;) Koselig med sånn respons. Jeg blir nesten litt fornærmet om noen spør hva h*n heter å de ikke sier noe etterpå.. Men det er nok bare fordi jeg er vandt med at folk flest blir så opphengi i hvor fint navnet er.

Skrevet

Igjen blir jeg forbauset over folks reaksjoner på godt brukte, stødige navn. Jeg trodde navnet var Ramses eller no´ i den duren.

Vegard er et flott navn!

Skrevet

Vegard var motenavn da Vegard Ullvang var på topp, da synes alle det var fint.... så kall ungen din det du vil!!! Folk har ikke noe med det!

Skrevet

Vegard er jo et fint navn! Hun dama har bare dårlig smak og mangler folkeskikk:)

Skrevet

Trodde du hadde valgt noe som Bjartulf, skjønner uansett ikke at folk greier å komme med slike uttalelser. Det er da man har lyst til å være barnslig og si at de har et navn til å spy av selv!

Vegard er et navn jeg liker; norrønt og sterkt!:-)

Skrevet

Det er Bjarne også! Skjerp deg.

Skrevet

husker da sønnen min var ca 2 mnd og jeg,stolt mor, skulle dra ned i byen med han.satt i busskuret sammen med en gammel dame som jeg ikke kjente, og vi snakka litt sammen mens vi venta på bussen.

så spurte hun hvilket kjønn det var i vogna, og jeg sa gutt. hva heter gutten da?spurte hun. Scott sa jeg. "høres ut som et hundenavn" sa hun rett ut!

helvetes gamle drittkjærring har jeg tenkt mange mange ganger etter dette.at jeg ikke sa ifra rett i fjeset hennes!

noen folk orker ikke tenke seg om et sekund før de svarer, og slik er det desverre.

det er av barn, fulle folk OG gamle mennesker man får høre sannheten...

vegard er et fint navn, ikke tenk på denne drittdama. men det er utrolig sårende når man får slikt slengt etter seg, det kan jeg skrive under på...

Skrevet

Neimen, så hårsåre dere er da. Jeg vet jo godt at alle ikke kan like navnet til ungen min. Det står jeg for og kjenner det ikke en plass at noen sier at de ikke liker navnet. Dere finner ikke at navn som alle liker. Enig i at det beste er at folk er høflige.... men dere er vel hårsåre da. At den gamle dama sa at Scott var et hundenavn er jo bare morsomt. Det hadde jeg bare ledd av; Gamle folk får seg til å si en del ting, men hvorfor bry seg? Dere er for hårsåre! Og at en gammel dame sier at Scott er et hundenavn er jo bare morsomt! I gamle dager het hundene det. Så hvorfor bli fornærmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...